Gå til innhold

Stilig og komfortabel stol

AnetteR

Anbefalte innlegg

Jeg har en ledig krok i stua der det gjerne skulle stått en god stol. Men dilemmaet går jo som alltid ut på; stil eller komfort.. Eller kan jeg få begge deler?

Forslag mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på stilen din. Vi har Peel fra http://www.varier.no/ og med den har vi fått begge deler.

Den var stilig. Har funnet en forhandler på hjemstedet mitt, så det blir innom for å prøve i dag. De hadde også masse annet fint, så kanskje jeg finner noe bra belysning også=)

Sjeselong var også en god idè. Har tenkt litt i retning liggestol også. Forstår at jeg må tenke litt utenom hva de vanlige møbelbutikkene har, synes jeg har letet der i et år nå uten å finne noe jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leter også etter komfortabel stol, men i en litt annen prisklasse, virker som det er vanskelig å finne både komfortabel,stilig og billig stol :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker jo denne klassikeren, selvom mange mener den er for mye brukt.

Særlig i denne fargen. :)

Den var også fin. Men det ble litt stilkræsj med resten av stua.

Faktisk begynte jeg å vurdere denne fra IKEA http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90126571

Må innom å prøvesitte en dag. Hva synes dere? Var den litt kjedelig? Den var så billig at det gjør jo ikke noe om jeg bestemmer meg for å bytte den ut når jeg snubler over "den perfekte" stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med samme dilemma: Stil eller komfort. Denne gangen falt valget på komfort i kombinasjon med økonomi. Vi var så heldige å få en recliner, en sånn hvilestol som du kan legge bakover og så spretter det fram en fothviler når ryggen går bak. Stolen er fantastisk god å sitte i, men den er verken stilig eller passer inn med resten av interiøret. Samboeren min elsker den stolen, han sitter knapt noe annet sted. Den er jo god å ta en middagslur i også. Men den tar så mye plass i den lille stua vår, og jeg liker ikke utseendet på den...

Vi får vel leve med den stolen i noen år til, for den er av god kvalitet og vil nok vare lenge. Men den dagen den skal ut herfra håper jeg inderlig det har dukket opp et alternativ som kan gi komfort og stil i EN pakke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker jo denne klassikeren, selvom mange mener den er for mye brukt.

Særlig i denne fargen. :)

Jeg vet, patinert brunt skinn er det flotteste! Gid jeg hadde råd til den :)

SPINNAKER stolen hos Hødnebø er veldig fin og ser god ut å sitte i :)

Denne er også fin. Finnes i mange fine farger og stoffer, og ja, den er superkomfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea stolen var virkelig ukomfortabel, så den var uaktuell.

Spinnaker stolen ble nedstemt hos min andre halvdel...

Så da var vi like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fra http://www.in-shop.no/store/comersus_listP...Supplier=Varier

Peel stol uten skammel fra ca. 13800,- (alt etter stoff/hud).

Med skammel fra ca. 16.600,-

(Kan sikkert variere litt fra butikk til butikk).

Wow.. glad jeg bor nær varier fabrikken! :ler: Men ja, den og gravity var det vel den het. Er veldig gode stoler, vel, de fleste fra varier er vel egentlig kjempe god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Variér Gravity. Jeg er enig i at Peel er stiligere, men for det første var den ikke en gang kommet til tegnebrettet da jeg kjøpte min Gravity og for det annet er virkelig Gravity god å sitte i (og den gir et luftigere inntrykk enn mer tradisjonelle reclinere). Har hatt den i stua i en leilighet på 49 kvm og den virket ikke overveldende stor der en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du tenkt å bruke på en stol, da?

Finner jeg en som er virkelig god og stilig, kan jeg bruke 10-15 000.

Alle forslag mottas med takk, om ikke annet blir man inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...