Supraspinatus Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Hei, er det noen av dere som har peiling på hva som er en bra GPS til friluft/villmarksliv nå om dagen? De fleste testene jeg finner er ett eller to år gamle, og ting endrer seg raskt på den fronten. De tingene jeg forløpig har som "må krav" er: Pris: ca 3-3500kr Tur kart for Norge. Vanntett/støtsikker God skjerm Brukervennlig God batterilevetid. Er det noe annet jeg bør ha med på listen, eller ting jeg bør unngå? Noen som har noen anbefalinger? på forhånd takk!
Gjest tips Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Hei, er det noen av dere som har peiling på hva som er en bra GPS til friluft/villmarksliv nå om dagen? De fleste testene jeg finner er ett eller to år gamle, og ting endrer seg raskt på den fronten. De tingene jeg forløpig har som "må krav" er: Pris: ca 3-3500kr Tur kart for Norge. Vanntett/støtsikker God skjerm Brukervennlig God batterilevetid. Er det noe annet jeg bør ha med på listen, eller ting jeg bør unngå? Noen som har noen anbefalinger? på forhånd takk! Vi har denne: http://www.kartbutikken.no/produktdetaljer...visprodukt=8312 Har ikke så veldig greie på ulike merker, men vi er veldig fornøyd med den vi har. Kart kommer i tillegg på prisen. Den er veldig lett å bruke, lett å manøvrere seg mellom kart, tripteller osv.
Gjest Geocacher Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Er enig med han over - Garmin 60CSX er min favoritt. Mye fokus på Colorado og Origon nå, der Origon har topografiske kart, og det er det mange som foretrekker. Men til mitt bruk, vil 60 CSX'en være et klart valg. Ingen av de andre har så god antenne, noe som gjør det lett å holde seg oppdatert på satelitter i skog med høye trær, og i byer med høye bygninger. Anbefaler ellers en titt på www.geocaching.com, hvis du ikke allerede er kjent der.
Marie J Bruflat Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Garmin Oregon 550 Jeg tror jeg ville gått for denne GPS-en: Garmin Oregon 550 GPS De selger den billig på kartbutikken.no. Jeg kjøpte denne til samboeren min og han er kjempe fornøyd med den!
Rosalie Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Husk at man må kjøpe topografiske kart utenom, da. Ihvertfall på Garmin. Samboer har Origon 300, mens jeg har billigversjonen eTrex legend htx. Den store forskjellen på de to er at skjermen er dobbelt så stor og trykkskjerm på hans. Noe som drar batterier voldsomt. Hans er også litt større og tyngre. Men den er jo ikke store tingen uansett, da. Min er stort sett hittil brukt til geocaching både i skaugen og i sentrum (hvor det ofte kan være problemer med gode satelittsignal pga mange høye trær og/eller bygninger), og jeg har ikke opplevd problemer med satelittsignalene. Samboer har hittil stort sett brukt sin på jakt i skog og på fjell og er også strålende fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå