Gå til innhold

Gifteklar

Gjest Gjest_Forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Forvirret_*
Skrevet

Jeg sa til samboeren min at jeg vil gifte meg. Han svarte meg ikke, bare smilte og ble kosete og nervøs. Når jeg spurte om hans mening sa han at han vil vente til vi er økonomisk stabil.

For meg virker dette som et labert nei. Penger skal vel ikke ha så mye å si når man gifter seg? Jeg ønsker at vi gifter oss siden vi går så bra ilag, vært i sammen i over 2 år, og kjent hverandre/holdt på i 4-5 år og alle fordele vi vil få ved det.

Nå høres jeg ut som en bridezilla, men jeg ønsker bare å forstå han. Jeg fatter at han ikke er klar her å nå, men vi urk, jeg skjønner ikke stort mer.

Han har sakt til meg at han ønsker å finne ringer så vi binder oss, ikke videre planer liksom. Jeg blir forvirret av han, og det kommer aldri noe ord jeg klarer å binde sammen fra munnen hans når jeg spør om hva han føler/mener om saken.

Noen som har fått lignende svar og fortelle hva det ble ut av det?

Usikker på om jeg skulle skrive det her eller på samliv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er mannen du vil gifte deg med, er det vel ikke stort mer å gjøre enn å vente til han også er klar.. Husk på at menn gjerne trenger lenger tid enn kvinner til å bestemme seg for en sånn type forpliktelse.

På den andre siden, om han er svært unnvikende kan det jo være at han planlegger et frieri?

Lykke til!

Skrevet

Hvor gammel er han/dere? Det spørs jo hva slags bryllup DU vil ha da, for det koster, tro meg!! Så det bør jo ikke være en unnskyldning.. Ellers er han bare ikke klar, og da er nok det dummeste du gjør å "mase" på han.

Men skjønner dogt at du vil gifte deg, det er veldig koselig :) Men husk at 2 år ikke er så veldig lenge i fht en helt liv som gifte, så slapp av litt du, og kos deg med kjæresten din!!! :)

Skrevet

Vi er begge 25 og jeg ønsker bare noe lite med foreldrene våre.

Jeg har aldri maset på ham, det tør ikke jeg. Da blir han nok lei av meg.

Frykter han aldri blir klar, han er en ganske "umoden" og barnslig person, men er jo derfor jeg er så glad i ham men :sjenert:

Moren min er ikke så frisk lenger og ønsker så inderlig at hun skal få være til stede i bryllupet mitt..

Skjønner ikke at menn trenger så lang tid på å forplikte seg. Menmen.. Det er vel heller ikke meningen :)

Skrevet
For meg virker dette som et labert nei. Penger skal vel ikke ha så mye å si når man gifter seg?

Nei, det er nesten gratis å gifte seg. så hvis du er villig til å ofre både kjole og fest, så spiller penger ingen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...