Gå til innhold

Bidrag ved ekteskap nr 2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ønsker ikke å ødelegge den andre tråden med et nytt spørsmål, så laget ny tråd.

Her vil jeg være anonym av pers. grunner...

Min samboer har giftet seg en gang før, kan vi da forvente at hans foreldre ønsker å "sponse" oss?

Mine foreldre ønsker å bidra, men hvor mye vet jeg ikke. Synes dessuten det er feil dersom de skal betale noe, og ikke svigers..

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis hans foreldre bidro til det andre bryllupet tror jeg desverre ikke det ville være aktuellt å bidra til et nytt bryllup.

Foreldre skal ikke ruinere seg selv heller.

Men dette er kun min mening - men jeg trodde kanskje det var slik.

8 dager igjen12

Skrevet

Hei på deg!

Etter min mening synes jeg ikke du kan forvente deg noen som helst støtte til å dekke bryllupet. Det er jo ingen selvfølge at foreldre/svigerforeldre skal betale for at barn/svigerbarn ønsker å gifte seg. Da bør heller folk vente med å gifte seg til de har råd til det. Det må jo være en glede i seg selv å kunne betale fornøyelse med egne penger og ikke la foreldre/svigerforeldre slite med det.

Skrevet

Hei

Enig med MAI man kan ikke forvente å bli sponset av noen.. Jeg har hele tiden sagt at hvis nå det første ekteskapet går skeis ville jeg nok ikke regnet med noen særlig støtte økonomisk fra foreldrene. Det er så fryktelig dyrt å gifte seg( hvis man har et stort bryllup da,naturligvis)Og jeg hadde helt sikkert ikke brukt like mye penger andre gangen.. men det koster allikevel.

Jeg syntes man skal gifte seg ut fra sin egen lommebok. Og vite at man klarer å finansiere det selv, så slipper man å tigge..

Dette er bare min mening....

Gjest Anonymous
Skrevet

Ut i fra deres innlegg høres det ut som om vi FORVENTER å få støtte av noen. Vi har faktisk tenkt å betale alt selv.

Men jeg tenker som så at mine foreldre kanskje kan bidra med en sum som inngår i bryllupsreisen da, dersom de har så lyst til å bidra? Så istedet for å si nei til deres bidrag, kan vi tipse om at vi ønsker en liten honeymoon? Litt hyggeligere for oss, og når det gjelder mine foreldre vil jeg tro at det er like stor stas?

Skrevet

Hvis kjæresten din har vært gift tidligere, vil jeg anta at foreldrene hans også tenker som så at han er voksen nok til å betale selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...