Gjest Lancelotte Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg synes det beste med jula er: Å handle julepresanger med en god venninne Å lage julekaker Gå tur ute (i snøen?) på julekvelden og se lys og samlede familier i vinduene Turen på kirkegården før julekvelden Å sitte hjemme hos mamma natten til 1 juledag og prate :rødme: Jeg gleder meg til jul!
Humleblomst Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Det jeg liker best med julen er stemningen blandt folk. Da snakker jeg ikke om den stressede, kavete delen av befolkningen som aldri får gjort nok, men om den delen som blir hyggeligere, mer tilstedeværende, og som tar seg tid og tillater seg å bry seg om hverandre i en større grad enn vanlig. Det er litt synd at juleforberedensene det slår begge veier på folk, men det at en god del av befolkningen en periode blir "mer glad i sine medmennesker" synes jeg i bunn og grunn er hele julestemningen. Når det er sagt elsker jeg å bake, høre på julemusikk og pakke inn julegaver sammen med dem jeg er glad i. Og alt slikt som fremmer den gode julefølelsen!
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Jeg synes juleforberedelsene er det beste. Er ikke så glad i å handle gaver og sånt, for det blir jeg stressa av, men synes det er kjempehyggelig å bake julebakst, åpne julekalender og høre på julesanger i førjulstiden. Når julen først kommer er det kanskje ikke så spesiellt likevel, siden jeg feirer julen med familien har det lett for å bli mer kjedelig enn koselig dessverre.
Gjest AnneShirley Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 (endret) Åh, det er så mye! Før jul: -bygge pepperkakehus -dyppe lys -lage kalender til min kjære (og få tilbake ) -henge opp advensstjernen -gå ut i skogen å hogge årets tre (med full tillatelse -ingen fare ) -glede seg I jula: -fyre i ovnen -lukta av røkelse -stearinlys som brenner -drikke gløgg -varme i alle rom -julemusikk -julepynten (får tatt ut den "pyntete" siden av meg så jeg kan trives med ryddige rene overflater resten av året) -maten: ribbe, lutefisk, pinnekjøtt.. mmmm! **edit: glemte maten!! ** Endret 9. september 2008 av AnneShirley
rugrat Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Forberedelser, forventninger og den herlige, rolige stemningen på julaften der ingen av oss stresser med noe som helst.
Lilywhite Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Før jul: - Ha juleverksted med familie/venner hvor vi baker kaker, lager kort og julepynt - Lage kalender til kjære - Skrive julekort - Planlegge nøye hva jeg skal kjøpe/lage til hver enkelt og pakke gavene fint inn - Julemusikk Julen: - Pynte treet og se "Grevinnen og hovmesteren" lille julaften - Høre på julemusikk - Våkne om morgenen julaften å se all den klassiske TV-underholdningen mens jeg spiser av julestrømpen min (barnslig ja ) - Lukten av juletre og julemat - Mandel i grøten - Pinnekjøtt! - Den gode stemningen - Gaver og forventninger (da jeg var liten var jeg så spent at jeg trodde jeg skulle sprekke, ble til og med syk en jul fordi jeg var så spent... nå er den største gleden å se at andre blir glade og overrasket over presangene) - Ro og tid til familien
Gjest Tigress Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Eg hatar jula, men eg likar å ha fri frå jobben, så det må vere det beste. Ulukkeleg nok er det venta at ein sit heime og krampekoser seg desse dagane, slik at ein ikkje får gjort noko vettugt, men det er likevel deilig å ikkje måtte stå opp tidleg. Før likte eg at ein fekk tak i tørka fikenar i butikkane i jula, men no får ein det heile året.
tinaliten Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 stemningen fargene, familien alle er så glade gi gaver lukten
BAMBI<3 Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Vanskelig spm.... For jeg elsker alt ved jula :rødme: Jula er den beste tida i året, den er så utrolig deilig men samtidig litt trist. Jeg tror nok at det jeg liker aller mest ved jula er hovedingrediensen... nemlig være med de man er glad i
Gjest Portis Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Jeg er av den typen som faktisk liker å väre alene i jula, eller sammen med samboer. En fantastisk jul for meg er en jul som er hvit. Det skal snö MASSE og väre hvitt overalt. Stå opp om morgenen, kjenne lukten av klementiner og rökelse. At det laver ned store snöflak utenfor, men inne er det masse starinlys. Formiddager med lange turer langs sjöen med bikkja, etterfulgt med et klesskifte når man kommer hjem - ha på seg gode koseklär, lage middag og bare nyte dagene.
Olive Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg liker at det er flere dager på rad der den nærmeste familien min faktisk har tid til å være sammen uten å egentlig gjøre noen ting Er koselig å være hjemme sammen med søsken og foreldre som man ikke ser i hverdagen. Også maten Endret 11. september 2008 av Snorkefrøken
Gjest Sisu Skrevet 12. september 2008 #16 Skrevet 12. september 2008 Forventningene og forberedelsene er koselige synes jeg. Førjulstiden er topp, bare jeg kunne klare å bli ferdig med julegavene i god tid Men i år er det nok min tur til å jobbe i jula - slik er det bare!
Anglofil Skrevet 14. september 2008 #17 Skrevet 14. september 2008 * Å kjøpe julegaver. * Å gi bort gaver* * Stemningen. * Lage kaker. * At man har fri i jula. * At man får tilbragt mye tid med familie og de man er glad i. * Spise god mat og kose seg. Mvh Yvonne
Branna Skrevet 15. september 2008 #18 Skrevet 15. september 2008 Julemusikken, julematen, stemningen, familienærheten...
angeleyes Skrevet 15. september 2008 #19 Skrevet 15. september 2008 Det aller beste med julen er stemningen. Alle har bedre tid til å bare nyte det å være sammen med mennesker man er glad i. Det er så mye lys overalt og den hvite snøen skinner. I tillegg liker jeg julemorgenen med alle tegnefilmene og "Tre nøtter til Askepott".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå