Gå til innhold

Medlemmer som spøker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes du om gjester/medlemmer som spøker med andre brukere i tråder.

Nå tenker jeg på helt vanlige tråder og ikke "sørgetråder" og veldig alvorlige ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva synes du om gjester/medlemmer som spøker med andre brukere i tråder.

Nå tenker jeg på helt vanlige tråder og ikke "sørgetråder" og veldig alvorlige ting.

Det kommer an på. Hvis det er tydelig at det er en spøk, og ikke noe sårende så er det jo greit nok som regel. På en annen side har vi jo alle forskjellige grenser, og det er ikke lett å vite hvor grensen går alltid.

Skrevet

Enig i forrige svar. Spøk kan være bra det, så lenge den ikke er ondsinnet eller overdrives. :)

Gjest Elastica
Skrevet

En spøkefull tone synes jeg er helt greit. Det bør ikke være åpenbart ondsinnet.

Skrevet

Enig med de andre. Og så må man ta høyde for at det ikke alltid er lett å formulere seg utvetydig skriftlig. Det kan være lett å misforstå for den det spøkes om/til.

Skrevet

Og noen "kjenner" hverandre så godt her inne, at de lett kan spøke litt seg i mellom i "alle" tråder... ;)

Skrevet

En spøkefull tone er helt ok hvis det passer til tråden, men jeg synes en del av fleipingen mellom kjentfolk her inne blir for intern ... :sjenert:

Ett eksempel jeg kommer på i farten var en tråd med et relativt seriøst tema, der det kom det til kraftig munnhuggeri mellom en bruker og en gjest. Etter en side eller så avslørte gjesten seg tydeligvis, og det kom fram i tråden at debattantene kjente hverandre, og fra der av og ut ble tonen noen lignende som: "åh, burde skjønt at det var deg...", "lurte deg godt nå...", "dette skal du få igjen..." og det som egentlig var et spennende tema ble først ødelagt av munnhuggeriet, og etterpå av den interne kosepraten.

Skrevet

Det er ikke altid så enkelt for moderatorene å vite hva som egentlig er fleip når det ser ut som personangrep. Dermed kan egentlig harmløs fleip bli slettet. Fleip og moro i en tråd er ok synes jeg, og kan bidra til en aktiv og hyggelig tråd så lenge tråden ikke sporer av. Men alt med måte og til sin tid.

Skrevet

Jeg selv tåler en god spøk, men det er fler ganger jeg har opplevd "spøk" som direkte frekt og proveserende.

Jeg synes mange ganger det kan være vanskelig å vite hva som er ment å være morsomt, men tar personen seg tid til å lege ved et smil eler blunk eller liknende, leser jeg det med en helt annen tone og ser ironien/spøken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...