Gå til innhold

London og passkontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stusset på en ting sist jeg var i London. De er jo utenfor Schengen. Og når man reiser til/fra ikke-Schengenland, pleier det jo alltid å være passkontroll både ved inn- og utreise, begge veier? Jeg har reist veldig mye, og det har alltid vært slik. Men da vi skulle reise fra London denne gangen, var det ingen passkontroll. Var dette en glipp, eller er det noe nytt? Det var passkontroll som vanlig i Norge (begge veier) og ved ankomst London.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er vel egentlig ikke noen passkontoll -ut til schengen. Hva brukte du som leg?

Skrevet

Høres ut som en glipp/et unntak. Det var ihvertfall passkontroll også ved utreise fra England da jeg var der i midten av august. Om noe endres med passkontrollen i England er det vel bare at den blir strengere/at de tar i bruk ny teknologi for å benytte seg av biometrisk informasjon som etterhvert ligger i passene, tror jeg.

Skrevet

Jeg har vært i England (landet i London) maaaaange ganger. Har alltid måtte vise pass både på vei inn og ut. Høres ut som en glipp spør du meg :)

Skrevet
Jeg har vært i England (landet i London) maaaaange ganger. Har alltid måtte vise pass både på vei inn og ut. Høres ut som en glipp spør du meg :)

Det er jo utrolig merkelig at de glipper på slikt, når de har kilometerlange køer i sikkerhetskontrollen. Kanskje de synes folk har ventet lenge nok (tvilsomt) ;)

Trodde de alltid hadde passkontroll ved utreise til land der det er aktuelt, blant annet for å unngå at folk kommer helt frem til det andre landet uten pass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...