Gå til innhold

Om å spare tid og penger - Joker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil anta at butikk-kjeden Joker har hatt sin reklamekampanje "De smarte sparer tid og penger" gående i en circa tre års tid. Selv om jeg i løpet av disse tre år gjerne ikke har vært særlig innbitt i min jakt på denne konkrete muligheten til å være smart, spare tid og penger - så har det i mine mer pedandiste øyeblikk ligget meg nokså tungt for brystet at jeg, tatt i betraktning at det har vært tilnærmet umulig å finne en Jokerbutikk, har vært så til de grader avsondret fra denne gyldne mulighet. Og dessuten har jeg, på grunn av ordlyden i reklamekampanjen, ikke kunnet sette merkelappen "smart" på meg selv. Stor var min glede nå nylig, da jeg faktisk oppdaget en jokerbutikk i Stavanger... den ligger rett nede i bunnen av Ullanhaugbakken i de gamle lokalene til "Brustadbua". Mitt spørsmål i denne sammenheng er jo om jeg, som bor på andre siden av byen, skal begynne å handle der, og sånn sett spare tid og penger.....eller om jeg skal handle på remabutikken rett borte i gaten her.....og således være en av de teite uvitende menneskene, som ikke sparer tid eller penger :-?

Milo

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tid, så synest eg du bør spara både tid og pengar.

Om du ikkje har tid, så har du jo ingen tid å spara likevel?

Skrevet

(joker fungerer ofte som nærbutikk på mindre steder)

Kanskje derfor de har slagordet de har.. eller noe :ler: )

så veldig billig er det nå ikke..men sparer vel kanskje penger på bensin ja :roll:

Skrevet

har aldri sett en joker butikk jeg, utenom på reklamen. så jeg tror det ikke før jeg får ser det. men hvis jeg finner en jokerbutikk så kan jeg jo bare flytte ditt sånn at jeg kan være smart også. og spare tid og penger.

Skrevet

Årsaken til at man sparer tid og penger, er selvfølgelig at utvalget er så dårlig at man ikke gidder kjøpe så mye... Og jo mindre man kjøper, jo mindre tid bruker man. :blunke:

@lfa - analysert og avslørt reklametrikset. :briller:

Skrevet

Jeg tror ikke joker er noe billigere enn rema 1000 da..

Så jeg tror jeg ville fortsatt å handle på rema..

Så sparer du bensin også :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Sant det du sier der @lfa :D

Det er en jokerbutikk i nærheten av der mine foreldre bor, men der er det skikkelig DYRT, og det er SÅ dårlig utvalg. Det eneste de har er brød og wienerpølser omtrent :lol: ..Det var kanskje å sette det litt på spissen, men ihvertfall er den butikken skikkelig dårlig!

Skrevet

sånn er det nok ja. det er bra du fortalte det, da skal jeg slutte og lete etter de.og jeg som trodde at livet ville bli så mye bedre hvis jeg fikk handle på joker

Skrevet

Men hvis Milo spiser mer wienerpølser og brød enn noe annet, kan det jo være at det faktisk lønner seg å flytte nærmere Joker butikken...

Og hvis han kun handler pølser og brød, trenger han i bunn og grunn ikke handlepose, og vips så har man en 50 øring ekstra.

Skrevet

Rema sier jo at "det enkleste er det beste", og når det i de siste tre år, for mitt vedkommede, har vist seg å være så forbannet vanskelig å være smart og spare tid og penger og så plutselig får jeg muligheten til det, så føler jeg nå at jeg kommer i et vanskelig dilemma.....skal jeg gjøre det enkleste, og dermed være best, eller skal jeg være smart, og spare tid og penger..

Lar det seg gjøre å klage Joker inn for forbrukerombudet??? Brød og wienerpølser til ågerpriser på den andre siden av byen kommer litt i konflikt med slagordet, og dessuten......så hevder de jo implisitt at jeg, tatt i betraktning at jeg nå, etter en liten overveielse, har besluttet å gjøre det enkleste og det beste, blir fremstillt som "mindre smart".

Æreskrenkelser er ikke en god metode å drive reklame på................. :-?

Milo

Skrevet

Samtidig kan du klage på Coop som pålegger meg å betale varer i en butikk som i utgangspunktet er litt min. :x

Makan til frekkhet... Betale for varer som allerede er mine... :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...