Gå til innhold

sterk parfymelukt

Fremhevede innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette...

men jeg sliter veldig med sterke parfymelukter, i timene på skolen er det en del i klassen min som øser på med parfyme, og en av de sitter rett foran meg... jeg får vondt i hode, og får lyst til å gråte... kan ikke forklare det nærmere... sist dette skjedde hadde jenta foran meg tatt på seg en håndkrem som luktet sterkt av kokos, det var skikkelig kvalmt... var to jenter som satt på raden ved siden av som også hadde lånt denne kremen...

overdriver jeg, eller har jeg rett til å si ifra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det høres ikke greit ut å ha det sånn. Du kan jo fortelle disse jentene hvordan du har det, kanskje de tar litt mer hensyn til deg da? Kanskje du er overfølsom for slike lukter?

Skrevet

men jeg er veldig redd for å virke pirkete... og vil ikke at de skal bli sint på meg for at jeg ber de holde opp å ha på de luktene

Skrevet

for å få litt info på plass, så vil jeg ikke virke som en surpomp, men jeg vil også klare å få med meg det som lærern sier uten å ha hodepine... det er noen parfymer som jeg liker, og noen som jeg reagerer med hodepine til... og selv bruker jeg alltid en mild parfyme som lukter lite med tanke på meg selv og andre som kan ha problemer med dette..

som sakt, så gjelder det ikke bare parfyme, men også parfymerte kremer og sånt også...

Skrevet

Jeg er som deg. Får skikkelig hodepine av enkelte parfymer og kremer. Noen ganger ender det opp i migrene og oppkast.

Det eneste som hjelper for min del er å si ifra.

Si at legen mener du må holde deg unna elle noe, så skjønner de alvoret og ikke tror du bare er dum og sær.

Skrevet
Jeg er som deg. Får skikkelig hodepine av enkelte parfymer og kremer. Noen ganger ender det opp i migrene og oppkast.

Det eneste som hjelper for min del er å si ifra.

Si at legen mener du må holde deg unna elle noe, så skjønner de alvoret og ikke tror du bare er dum og sær.

det med lege trenger ikke å være sant??

ellers var jeg veldig fornøyd med svaret ditt...

takker

Skrevet

Det skal nesten ikke noe parfyme til før jeg får en allergisk reaksjon. (Bruker aldri parfyme selv). Hodepine, som du sier, kløe i nese, jeg nyser... Og du er definitivt ikke alene, det er flere enn du tror som er allergisk mot parfymelukt.

Skrevet

Du kan jo også få plass lenger unna det parfymeosende mennesket.

Hadde bedt læreren tatt det opp anonymt - h*n kan si at noen i klassen reagerer på sterke lukter, og be folk moderere seg i parymebruken.

Skrevet

Dersom en person som selv bruker parfyem, hadde bedt meg kutte prfymebruken, hadde jeg ledd tilbake. Det første du må gjøre er faktisk å slutte med parfyme selv.

Skrevet
det med lege trenger ikke å være sant??

Nei, jeg tenkte du kunne lyge litt :sjenert:

Jeg vet hvor plagsomt det er, og vis faren er at de ikke tar deg alvorlig så..

Ok, lyging er kanskje ikke bra..

Skrevet

Jeg hadde snakka med læreren og bedt ham ta det opp i klassen. Kan du ikke flytte lenger unna disse jentene også?

Om de ikke tar hintet kan du snakke med de direkte. Fortell at du ikke vil være til bry, at du synes det er skikkelig ekkelt å ta det opp, men at du får hodepine av sterke lukter. Kanskje de er forståelsesfulle og lar være å bruke de. Kanskje de gir faen, men da har du ihvertfall prøvd.

Jeg har det på samme måten som deg, og det er veldig plagsomt.

Skrevet

jeg ikke flytte lenger unna, for da ser jeg ikke tavla godt nok pga synet mitt...

det er ikke min parfyme som er problemet, for jeg bruker ikke sterke lukter

Skrevet

lolita: Parfymelukt trenger ikke å være sterk før man reagerer på den. Så før du begynner ditt korstog mot de som har druknet i parfymeflaska bør du gå foran som et godt eksempel selv, og slutte med parfyme.

Gjest missLady
Skrevet
jeg ikke flytte lenger unna, for da ser jeg ikke tavla godt nok pga synet mitt...

Nei, men vanskelig uansett å ta noen seriøst som selv bruker parfyme. For de kan jo din parfyme være sterk, de får kanskje ikke vondt i hode av det, men folk synes forskjellige parfymer er gode f.eks. Og om du selv bruker parfyme som de lukter vil de tro du bare har noe imot deres parfymelukt og derfor finner opp det med vondt i hode. Så jeg vil anbefale deg å ikke bruke parfyme selv også..

Skrevet

jeg bruker ikke parfyme daglig da... bare en sjelden gang i helgene...

så je slutter ikke med parfyme

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Hva med å skaffe deg briller/linser?

Skrevet
Hva med å skaffe deg briller/linser?

det har jeg...

Skrevet

For noen er faktisk parfymelukta verre enn røyklukta! Røykere ble det "lov" å mobbe og stenge ute, men parfymebrukere... de går visst fortsatt "fri".

Skrevet
For noen er faktisk parfymelukta verre enn røyklukta! Røykere ble det "lov" å mobbe og stenge ute, men parfymebrukere... de går visst fortsatt "fri".

kan jeg spørre hva du mente med det??

Skrevet

basert på det dere skriver må det jo være no veldig alvorlig med meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...