Gå til innhold

Fra USA til Norge med fly - vansker med søvn etter turen?

Anbefalte innlegg

Gjest usareiser
Skrevet

Hadde dere problem med å sove i noen netter etter dere har vært i USA?

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før hadde jeg det, men nå er jeg mer bevist på det og klarer å unngå det. Som regel flyr man om natten, og lander i Norge på formiddagen. Sov så mye du klarer på flyet. Når du kommer hjem er det veldig vikktig å ikke gå og legge seg. Hold deg voken helt frem til kvelden. Må du absolutt sove litt, så sett på en vekkerklokke slik at du ikke sover i mer enn en time.

Følger du disse rådene bør du ikke ha noen store problemer med å komme deg etter turen.

Skrevet

Hei

Ja, en kan jo oppleve jetlag både når en reiser østover og vestover. Da jeg dro til Malaysia i juni så slet jeg de første dagene med at jeg våknet opp veldig tidlig og det samme har skjedd på reise til USA. Men det pleier å gå over etter et par dager når kroppen venner seg til den nye døgnrytmen :-)

Skrevet (endret)

Jeg pleier som regel og sovne i 9-10 tida (om jeg ankommer paa dagen) og saa vaakner jeg i 8 tida om morgene. Dette varer et par-tre dager, men saa gaar det over :)

Edit: Saa naa at du skrev etter man har vaert i USA.

Det husker jeg faktisk ikke, tror ikke jeg har hatt saa store problemer.

Endret av Chimamanda
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Før hadde jeg det, men nå er jeg mer bevist på det og klarer å unngå det. Som regel flyr man om natten, og lander i Norge på formiddagen. Sov så mye du klarer på flyet. Når du kommer hjem er det veldig vikktig å ikke gå og legge seg. Hold deg voken helt frem til kvelden. Må du absolutt sove litt, så sett på en vekkerklokke slik at du ikke sover i mer enn en time.

Følger du disse rådene bør du ikke ha noen store problemer med å komme deg etter turen.

Akkurat - Er fremme 16.30. Er nok hjemme rundt 18.00

Burde klare å holde ut i 5 timer :)

Skrevet

Jeg landet kl. 13.00 i dag...den dagen blir lang. er kjempe trøtt pga. masse turbulens på flyet, ble det lite søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...