Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2008 #1 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg syns normalt at det er hyggelig å se på (de altfor korte) innslagene om det å lage mat, men jeg syns det fokuseres lite på hygienen. I dag hadde Fru Andersen (nok en gang) hjelp på kjøkkenet av den matglade mannlige programlederen, og han knadde brøddeig, med giftering på fingeren. DEN har neppe vært skrubbet før sending, eller de siste tretti årene for den delen. Massevis av bakterier, hudrester og svette som sitter under ringer! Jeg syns at negler skal være kortklippet, og hender skal være renskrubbet og uten ringer, når man skal nær-håndtere f.eks. deig, spesielt om det er andre som skal spise dette etterpå. Det med hygiene kan ikke gjentas for ofte. Hører du det, fru Andersen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 8. september 2008 #2 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg er helt enig med deg! Men i og med at vi ikke vet hvordan mat vi spiser er tilbredt, og av hvem, er det vel forholdsvis trygt å vite at bakterier dør ved varmebehandling (70-80 grader...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. september 2008 #3 Del Skrevet 8. september 2008 Joda, ideelt sett burde gifteringen vært av, hender nyvaskede og negler kortklipte. Tenker de overlever å spise av brødet likevel. Men det irriterer meg langt mer at fru Andersen sier "litteranne" aboslutt hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 8. september 2008 #4 Del Skrevet 8. september 2008 Skal ikke brødet stekes på 200 grader da? Skjønner ikke problemet... Det er jo viktig at folk er nøye med hygienen når de jobber med mat, men på et TV program? Noen som vet om at de som jobber på frokost TV har vært rammet av matforgiftning i større grad enn resten av befolkningen?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. september 2008 #5 Del Skrevet 8. september 2008 Det er jo viktig at folk er nøye med hygienen når de jobber med mat, men på et TV program? Kanskje litt ekstra viktig når noen hundre tusen ser på, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) ... Endret 9. september 2018 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 8. september 2008 #7 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg tror det er mye mer usunt å spise oversaltet, næringsfattig hel- og halvfabrikata fra kontrollerte produsenter, enn å spise gjærbakst en tilfeldig person har stukket hånden og gifteringen borti. Synes folk ikke skal kvie seg for å bake selv om de ikke har negler som en samvittighetsfull operasjonssykepleier, og jeg er ikke redd for å smake. Håndvask er en selvfølge, men på frokost-TV har alle sett hvordan maten er laget, og kan velge om de vil spise den. Så lenge det er snakk om noe så ufarlig som gjærbakst, reagerer jeg ikke på at ikke det først vises skrubbing med desinfiserende i flere minutter, med varselskilt og dødningehoder på ringer, smykker, hoder uten hette osv. På rått kjøtt, lettbedervelig mat osv kan en godt eksplisitt nevne eller demonstrere hygienekravene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 8. september 2008 #8 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg bryr meg ikke så mye om det jeg da hehe... En ting er å vaske hendene, men det får da være måte på Mennesker tåler litt før de dauer av noen bakterier. Hvis man skal være så fisefin, så blir man en person som ikke tåler noen ting. Altså, man blir ikke motstandsdyktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 8. september 2008 #9 Del Skrevet 8. september 2008 Husker hun svenske ble hetset for dette. Hun gikk da ut og forklarte at det ville vært ufattelig dårlig tv om hun skulle bruke den timen hun hadde til å vise en (tilsammens) halvtimes håndvask. I neste program sa hun høyt nå vasker jeg hendene hver gang hun gjorde dette, med et glimt i øyet selvsagt. Jeg tror ikke vi skal henge oss så mye opp i det vi ser, det foregår nok mye vi ikke ser fordi det rett og slett er dårlig tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) ... Endret 9. september 2018 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 8. september 2008 #11 Del Skrevet 8. september 2008 Man trenger ikke å ha et fem-minutters innslag om å vaske hendene da, hehe... Det holder å si en setning om det. Tar et sekund, liksom. Som sagt gjorde hun svenske det, og det ble da sagt hele tiden. Ganske morsomt egentlig, men skulle det vært slikt hvert program hadde det nok ødelagt litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå