Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre hadde jeg med alder på CV'en, men nå som jeg er over 25 synes jeg det ikke trengs. Det kommer jo frem hvor mye utdannelse jeg har, og hvor lenge jeg har jobbet. Det må da være nok synes jeg. Men veldig ofte på intervjuer blir jeg bedt om alder.

Har dere med alder på CV'en? Er dette noe som bør være relevant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis jeg skriver en søknad, så skriver jeg: jeg er en jente på 18 år som......

men ikke alder på CV

Skrevet

Jeg har fullt navn, adresse og fødselsdato øverst i hjørnet på CV'en min.

Skrevet

Jeg har droppet det etter tips fra rekrutteringsbransjen.

Skrevet

På alle malene jeg har sett, har fødselsdato vært inkludert.

Skrevet

Jeg har fødselsdato på CV-en.

Jeg har droppet det etter tips fra rekrutteringsbransjen.

Hvorfor det?

Skrevet
Hvorfor det?

Fordi tilbakemelding fra arbeidsgivere er at det er totalt uinteressant informasjon. En godt utfyllt CV vil uansett gi et bilde på om man er i 20-åra eller i 40-åra.

Skrevet

Jeg har det ihvertfall, men nå er jeg 20, og de jobbene jeg søker på er vel ikke akkurat så veldig krevende, ikke har jeg så vanvittig mye å fylle CV'en min med heller :fnise:

Er det negativt å skrive det da? Bare tenker på når jeg skal søke på jobber i fremtiden :)

Skrevet
Fordi tilbakemelding fra arbeidsgivere er at det er totalt uinteressant informasjon. En godt utfyllt CV vil uansett gi et bilde på om man er i 20-åra eller i 40-åra.

Regner med at alt pre Uni droppes også? Slik at man ikke kan dedusere alderen mhp vgs årskull?

Skrevet

Klart alder kan vere viktig, ser ingen grunn til at det er irrelevant uansett kva type stilling det er. Søkjer du ei stilling i det offentlege gir Offentlighetsloven bla. føringar på kva som skal offentleggjerast i søkjarlister. Bla. alder.

Skrevet

Jeg har med fødseldato. De fleste maler jeg har sett, har det med:)

Skrevet
Da jeg var yngre hadde jeg med alder på CV'en, men nå som jeg er over 25 synes jeg det ikke trengs. Det kommer jo frem hvor mye utdannelse jeg har, og hvor lenge jeg har jobbet. Det må da være nok synes jeg. Men veldig ofte på intervjuer blir jeg bedt om alder.

Har dere med alder på CV'en? Er dette noe som bør være relevant?

Jeg vil anta at de fleste arbeidsgivere anser fødselsdato som relevant. Enklere å oppdage brudd/avvik på den måten.

Oppgir selv fødseldato på CV fordi jeg kun har sett maler med det som standard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...