Gjest septica Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg mener da for å gå ut på byen.....?
LoppeLise Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Kanskje en helg i mnd og en hverdags kveld i ny og ne. Men ikke for å gå på byen, men sosial på andre måter.
Mamma1 Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Ikke ofte, kanskje en helg annenhver mnd, eller litt sjeldnere.
momo Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Aldri omtrent. Sist gang vi hadde barnepas for å gå ut, er vel kanskje 2 år siden. Går an å bli lettere frustrert av det, hjelper heller ikke at jeg er kronisk syk, så det meste faller på far, så han og er totalt utslitt.
suzie Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Kanskje en gang i mnd - men er ikke så mye ut på byen da - mer på fest av ymse slag. Har også barnevakt innimellom for å gå på trening/ kino/ teater etc. Har en mann som jobber en del sene kvelder, og trenger litt barnevakt for å komme meg ut.
Gjest *Mim* Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Vi reiser bort en helg/ natt i året - da har vi barnevakt. Ellers er vi mer ute på sosiale kvelder enn før, men da er det som regel eldstejenta som passer de andre.
la Flaca Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 For å gå på fest; en til to ganger i året omtrent, da på julebord. Ellers bruker vi barnefrie stunder på andre ting enn festing. Setter mer pris på et restaurantbesøk, en kveld hos venner, kino, biltur med overnatting, lang tur i skogen med vovsen og andre enkle ting som vi ikke visste å verdsette på samme måte før vi ble foreldre. Vi hadde forresten barnefri i helga, og da fikk jeg så vidt mannen med på å dele ei flaske vin. Han ville være helst frisk og opplagt neste morgen, selv uten barn i huset...
Nigo-san Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 (endret) Aldri. Tillegg: men ser at det er tatt med helgetur også. Vi har omtrent en helg i året der vi reiser bort bare vi to, så da må mormor trå til. Det hender også, veldig sjelden, at jeg må ha barnevakt til foreldremøter etc, men som regel får jeg kabalen til å gå opp selv. Og bytur-barnevakt må være mange år siden sist. Endret 8. september 2008 av Nigo-san
Gjest imli Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Aldri. Bruker heller barnevakt for å få gjort andre ting
Gjest Elastica Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Jeg bruker aldri barnevakt for å gå på byen. Det hender imidlertid vi har barnevakt for å gå på andre sosiale ting, for eksempel konsert, middag, fest, osv. Jeg antar at vi trenger barnevakt ca en gang pr. måned. En sjelden gang trenger jeg det om ettermiddagen hvis mannen er bortreist, på jobb eller møte og det krasjer med treningen min. Det som er deilig med å få eldre barn, er at de kan være litt hjemme alene, for eksempel hvis jeg går tur med bikkjene om ettermiddagen.
Brukernavn Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Jeg mener da for å gå ut på byen.....? Gå ut på byen? Har jeg aldri brukt barnevakt til!!
Mamma1 Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Åja, å gå ut på byen. Nei, det blir sjelden nå ja... Kan ikke drikke så da går jeg ikke ut.
Gjest septica Skrevet 8. september 2008 #13 Skrevet 8. september 2008 Gå ut på byen? Har jeg aldri brukt barnevakt til!! Nei ikke jeg heller men de fleste jeg kjenner med barn er ute annenhver helg...Er ute max en gang i året jeg....lurer på om jeg er kjedelig? Har vel bare ikke det behovet,koser meg hjemme med ungene jeg=)
CeeCee Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 Veldig sjelden... Hvert 4. år kanskje, og da er det i forbindelse med jobb, eller bursdager o.l.... Kjipt å gå på fest når man vet det er barn i huset når man kommer hjem og man må gjerne tidlig opp dagen etter, så er alltid forsiktig med alkoholen da. Jeg vil helst være hjemme med barnet når det er hos meg i helgene. Når det er hos pappaen kan jeg gå på byen.
Gjest imli Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 Du er ikke kjedelig... Tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har vært ute på byen i mitt liv jeg Bruker heller barnevakt til å få oss til kvalitets-voksentid sammen.
lille katt Skrevet 8. september 2008 #16 Skrevet 8. september 2008 Så godt som aldri. Har bare halvannet års fartstid som foreldre, og har vært på kino én gang hvor vi hadde barnevakt (barnet sov hele tiden). Har fått tilbud om ny kinotur som vi vurderer å benytte oss av før jul . Ellers er vi mest hjemme, eller en sjelden gang ute hver for oss. Når vi får to barn, og den minste begynner å bli rundt året, håper jeg at besteforeldre har lyst på overnattingsbesøk innimellom. Det hadde vært utrolig bra med kinotur med mannen + sove så lenge vi vil dagen etterpå. Noe annet har jeg pr. i dag ikke behov for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå