Marianne_1983 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Søndag kveld hadde jeg en litt pussig opplevelse på den lokale Narvesen kiosken. De har i følge plakat på døra åpent til midnatt på søndager, men da jeg kom dit ca 23:30 var gitteret nede foran inngangen, bare gitteret ved pølsedisken var åpent. Bak disken drev to ansatte med renhold og på spørsmål om de hadde stengt tidligere svarte de at de var åpne, det var bare å si fra hva jeg ville ha, så hentet de det for meg. Jeg takket høflig nei og dro hjem. Jeg hadde bare tenkt å kikke litt, det var ikke noe spesielt blad jeg var ute etter, og hadde jeg sluppet inn i kiosken hadde jeg sannsynligvis kjøpt en solid bunke med blader... Hva mener KGs medlemmer, er dette akseptabelt??
Gjest Gjest_:o) Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Etter min mening nei... Tror kanskje jeg ville tatt en liten telefon til Narvesen regionalt evt sjefen på denne Narvesen kiosken. Men jeg forstår de også litt, mange steder får man ikke betalt til lenger enn akkurat stengetid. Da må man ofte ta stenging ol på egen tid og derfor begynner man litt tidligere for å slippe dette. Men det er jo ikke akseptabelt for det.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Jeg er litt som deg, TS. Jeg vet ikke alltid nøyaktig hva jeg skal ha (eller om jeg skal ha noe i det hele tatt) når jeg går inn på en butikk/kiosk. Men når jeg får sett meg litt om kan det fort hende at jeg ender opp med å kjøpe et par magasiner og kanskje en dvd. En impulshandler. Da nytter det lite om de har pølseluka på kiosken åpen, hvis de da ikke er interessert i å dra hele bladhylla og dvd-hylla bort til luka da. Så nei, jeg synes ikke det er greit å stenge døra før egentlig stengetid. Skal de praktisere sånt bør det i såfall opplyses om på døra: At kiosken er åpen til kl. 23, og at mellom 23 og 24 kan du handle gjennom pølseluka.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Jeg jobber i butikk selv, og syns det der var litt rart.. Hadde jeg gjort noe sånt hadde det blitt mye kjeft etterpå. Men de hadde sikkert en grunn. Kanskje noen hadde oppført seg truende i eller utenfor butikken..? Men en ting jeg syns er helt uakseptabelt, det er kunder som ikke bryr seg om at butikken stenger når den gjør, og kommer dinglende 5 minutter før og tar med seg handlevogn inn i butikken. Eller hvis det er kunder som allerede er inne i butikken som fremdeles går og suller etter vi har gitt beskjed om at vi har stengt. Når jeg jobber lørdager blir vi som regel alltid stående til kvart over 6 (stenger 6) med kundene. Og det virker kanskje ikke så mye, men etter 9 timer på jobb vil man gjerne komme seg hjem. Og det tar jo tid å stenge butikken og, og vi får ikke betalt til lenger enn halv7.
Marianne_1983 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2008 Men en ting jeg syns er helt uakseptabelt, det er kunder som ikke bryr seg om at butikken stenger når den gjør, og kommer dinglende 5 minutter før og tar med seg handlevogn inn i butikken. Eller hvis det er kunder som allerede er inne i butikken som fremdeles går og suller etter vi har gitt beskjed om at vi har stengt. Jeg er helt enig med deg i at det du beskriver her er uakseptabel oppførsel, som man dessverre ser alt for ofte. Hvis jeg blir forsinket og befinner meg utenfor butikken fem minutter før stengetid velger jeg ofte å "nødhandle" på Deli de Luca, kjøper det jeg trenger mest, og så tar jeg en ordentlig handlerunde i butikken dagen etter. Man må respektere at de ansatte i butikk gjerne har et liv etter jobben og ikke har anledning til å være der i timevis utover åpningstiden. Jeg synes det er helt ok om de ansatte begynner å telle kassa noen minutter før de stenger, eller drar inn varer de har i fellesareal/på fortau, så lenge butikken fortsatt er fremkommelig:-) Når det gjelder min opplevelse på Narvesen i går så har jeg sendt en mail til Narvesen sentralt, og er spent på når/om/hva de svarer... S
Gjest gabriela Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Man skulle fått komme inn i kiosken/butikken frem til stengetid.
Nausicaä Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Merkelig at pølsegrillen var åpen da. Er jo den som tar lengst tid å "stenge", da den skal vaskes skikkelig. Vi tar ofte den først, men har varme pølser liggende om noen vil ha. (Jeg jobber ikke på narvesen, da). De som var på vakt den kvelden vil sikkert få høre dette i alle fall, siden du sendte mail.
Fortunatus Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 På den lokale bensinstasjonen er det slik at etter klokken tolv (elleve?), så er det bare luken som er åpen. Og dette er jo veldig irriterende, i allefall hvis jeg har lyst på smågodt Skal de stå å plukke det for meg?
Gjest Butikkansatt Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Jeg hadde nok tenkt som så at de sikkert hadde en grunn til å stenge tidligere Jeg har selv jobbet i en kiosk, og av og til måtte jeg ta bussen fem over ni, når kiosken stengte ni. Da ble jeg av og til nødt til å stenge litt før for å rekke denne bussen. Da var det bare meg i kiosken og det var den eneste bussen jeg kunne ta for å komme meg hjem. De hadde sikkert en grunn, og da syns jeg det er dumt å måtte klage på det. Du kunne jo tross alt ha fått det du ville ha. Men om det fortsetter, da ville jeg heller ha klaget
Gjest Zia Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Man skulle fått komme inn i kiosken/butikken frem til stengetid. Enig. Slik det er for øvrig alle steder hvor jeg pleier å handle. Stengetid er altså rett og slett det tidspunktet hvor de låser dørene og slutter å slippe inn folk, noe som vanligvis innebærer at siste kunde er ute av butikken etter stengetid. Når jeg kommer rett før stengetid, forsøker jeg selvfølgelig å være så rask jeg kan for å ikke hale ut tiden til butikkpersonalet unødig, og det har jeg inntrykk av at de fleste andre gjør også. Jeg regner med at butikkpersonalet har betalt frem til en viss tid etter stengetid, nettopp for at de skal ha tid til å ta seg av kunder og kassakøer, og å stenge butikken. Det å gå hjem ved stengetid vil da være å skulke slutten av arbeidsdagen. På den lokale bensinstasjonen er det slik at etter klokken tolv (elleve?), så er det bare luken som er åpen. Det er jo helt greit, så lenge de opplyser om det.
Marianne_1983 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2008 Jeg hadde nok tenkt som så at de sikkert hadde en grunn til å stenge tidligere Jeg har selv jobbet i en kiosk, og av og til måtte jeg ta bussen fem over ni, når kiosken stengte ni. Da ble jeg av og til nødt til å stenge litt før for å rekke denne bussen. Da var det bare meg i kiosken og det var den eneste bussen jeg kunne ta for å komme meg hjem. De hadde sikkert en grunn, og da syns jeg det er dumt å måtte klage på det. Du kunne jo tross alt ha fått det du ville ha. Men om det fortsetter, da ville jeg heller ha klaget Dette var ikke snakk om noen få minutter, det var ca. en halvtime igjen til stengetid - og som kunde synes jeg ikke dette er akseptabelt, uansett hvor gode grunner det måtte være til "stengingen". De var dessuten to på jobb, det skal vel noe til at begge to må gå før samme dag, så den ene kunne vel vært igjen og stengt?! Det er dessuten litt vanskelig å få det jeg vil ha når jeg ikke visste helt hva jeg var ute etter, jeg ville bare kikke litt og hadde sannsynligvis kjøpt flere blader, jeg hadde bare ikke bestemt meg for hva jeg ville ha og hadde heller ikke oversikt over hvilke blader det har kommet nytt nummer av osv.
aline Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Jeg tror ikke jeg hadde reagert en gang jeg, kiosken er jo åpen, bare noe begrenset hvor fritt man får vandre rundt selv. Det kan være grunner som sikkerhetsgrunner. At det kanskje kan ha vært trusler mot ansatte, det har vært endel ran etc, da kan de holde kiosken åpen, men siden kundene ikke får komme inn i selve butikken, er det mulig det er enklere å unngå kriminelle handlinger. Jeg ville tenkt noe slikt, også ville jeg heller gått å bare kikket på ett annet tidspunkt. De gjør varene sine tilgjengelig, men åpner kanskje ikke for at folk "bare skal kikke". vil også tro at det ikke er de ansatte som har bestemt seg for dette uten å få noen aksept ett eller annet sted, men det vil du jo finne ut når du får svar fra narvesen.
Rosalie Skrevet 8. september 2008 #13 Skrevet 8. september 2008 Jeg hadde nok tenkt som så at de sikkert hadde en grunn til å stenge tidligere Jeg har selv jobbet i en kiosk, og av og til måtte jeg ta bussen fem over ni, når kiosken stengte ni. Da ble jeg av og til nødt til å stenge litt før for å rekke denne bussen. Da var det bare meg i kiosken og det var den eneste bussen jeg kunne ta for å komme meg hjem. De hadde sikkert en grunn, og da syns jeg det er dumt å måtte klage på det. Du kunne jo tross alt ha fått det du ville ha. Men om det fortsetter, da ville jeg heller ha klaget Det er virkelig ikke greit. Jeg driter i hvordan du kommer deg til og fra jobb, men jeg forventer at du holder sjappa åpen til stengetid. Og stengetid er da man låser for at ingen fler skal kunne komme inn i butikken/kiosken, ikke når man selv forlater arbeidsplassen.
Gjest Zia Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 (endret) Det kan være grunner som sikkerhetsgrunner. At det kanskje kan ha vært trusler mot ansatte, det har vært endel ran etc, da kan de holde kiosken åpen, men siden kundene ikke får komme inn i selve butikken, er det mulig det er enklere å unngå kriminelle handlinger. Det er greit nok å bare ha luken åpen den siste halvtimen eller timen. Men da får de opplyse om det på skiltet som angir åpningstider slik at folk vet hva de har å forholde seg til. Dersom det står at butikken har åpent til kl 24, uten noen som helst opplysninger om lukesalg den siste halvtimen eller timen, forventer jeg å få komme inn i butikken helt frem til kl 24. Endret 8. september 2008 av Zia
Gjest Miley Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 Man burde ha kiosken åpen til den faktisk stenger om det ikke opplyses om annet. Jeg og er en som liker å se på varene før jeg bestemmer meg, ikke alltid jeg har i hodet hva jeg har lyst på.
The Kitten Skrevet 8. september 2008 #16 Skrevet 8. september 2008 Søndag kveld hadde jeg en litt pussig opplevelse på den lokale Narvesen kiosken. De har i følge plakat på døra åpent til midnatt på søndager, men da jeg kom dit ca 23:30 var gitteret nede foran inngangen, bare gitteret ved pølsedisken var åpent. Bak disken drev to ansatte med renhold og på spørsmål om de hadde stengt tidligere svarte de at de var åpne, det var bare å si fra hva jeg ville ha, så hentet de det for meg. Jeg takket høflig nei og dro hjem. Jeg hadde bare tenkt å kikke litt, det var ikke noe spesielt blad jeg var ute etter, og hadde jeg sluppet inn i kiosken hadde jeg sannsynligvis kjøpt en solid bunke med blader... Hva mener KGs medlemmer, er dette akseptabelt?? Nei, jeg synes ikke dette er akseptalbelt. Er det åpent så er det åpent. Da er det og slik at man skal kunne gå inn og finne de varene en har lyst på.
aline Skrevet 8. september 2008 #17 Skrevet 8. september 2008 Det er greit nok å bare ha luken åpen den siste halvtimen eller timen. Men da får de opplyse om det på skiltet som angir åpningstider slik at folk vet hva de har å forholde seg til. Dersom det står at butikken har åpent til kl 24, uten noen som helst opplysninger om lukesalg den siste halvtimen eller timen, forventer jeg å få komme inn i butikken helt frem til kl 24. jeg er helt enig i at det burde vært opplyst om det, det hadde jo ikke vært noe problem for dem å sette opp informasjon om at siste timen var det kun åpent via luken.
Darkannie Skrevet 8. september 2008 #18 Skrevet 8. september 2008 Kunder som daffer in 5 minutter foer stengetid, henger i proeverommet til 20 minutter etter vi er stengt og har proevd 50 stroppetopper som ligger kroellet i ett hjoerne paa gulvet naar de har dratt uten aa kjoepe en dritt....gi meg ei hagle sier jeg!!!!!!!!!!
Gjest Butikkansatt Skrevet 8. september 2008 #19 Skrevet 8. september 2008 Det er virkelig ikke greit. Jeg driter i hvordan du kommer deg til og fra jobb, men jeg forventer at du holder sjappa åpen til stengetid. Og stengetid er da man låser for at ingen fler skal kunne komme inn i butikken/kiosken, ikke når man selv forlater arbeidsplassen. Dersom jeg ikke hadde kommet meg hjem, hadde jeg heller ikke vært på arbeid den dagen. Da hadde ikke du fått vært i "sjappen" i det hele tatt. Take it or leave it. Litt forståelse må man ha. Det er mennesker vi prater om, det er ikke alltid man kan opprettholde åpningstider. Om jeg f.eks. hadde hatt spysyke, da ville du vel heller at jeg skulle gå hjem enn spydd i butikken? Du vet ikke grunnen til at de stengte der tidlig, da syns jeg heller ikke at en skal uttale seg om grunnen og hvorvidt det er greit for deg om de gjør det sånn.
¤flicka¤ Skrevet 8. september 2008 #20 Skrevet 8. september 2008 Dersom jeg ikke hadde kommet meg hjem, hadde jeg heller ikke vært på arbeid den dagen. Da hadde ikke du fått vært i "sjappen" i det hele tatt. Take it or leave it. Hvorfor har man åpningstider da, når de ansatte tydeligvis kan komme og gå som de finner det for godt? Skal kundene bare gjette seg til når butikkene er åpne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå