Gå til innhold

Kjolen min passer ikke..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hørt med en syerske/skredder. Jeg har også detaljer som jeg trodde var nesten umulig å få til ved en innsying. Men syersken ordnet det så fint, så!

Jeg brukte Rose Systue ved Youngstorget. Virkelig hyggelig og kjempehyggelige priser!

Lykke til!

Skrevet

Men hvorfor er den så mye for stor da?

Er du mindre enn vanlig 40 str i Norge eller har noen målt feil?

Har du brukt måleskjema?

Synes så skrekkelig synd på deg nå, Felix, dette hadde du ikke fortjent.

Sender mine varmeste tanker, kjolen kan du nok få solgt for nydelig er den, men skuffelsen blir du ikke kvitt..... :(

Skrevet

Oj - så leit. Det var min største skrekk da jeg bestilte min fra USA at den ikke skulle passe.

Sjekk med proffene om den kan syes inn - håper det. Tvi tvi

Skrevet

Jeg hadde nok slurvet litt med målingen.. Og så tror jeg vel alltid at jeg er mye større enn hva jeg er.. Sukk!

Skrevet

......skummelt å bestille på postordre....

Var temmelig misunnelig da jeg så du hadde fått DEN fine kjolen til bare 2700 mens jeg betaler trettentusen for min......

.......men jeg må innrømme at jeg er litt glad for at min kjole garantert kommer tidsnok, passer og blir tilsydd på meg.......

Ikke for å gni noe inn noe sted, altså, men jeg er skeptisk til alt som ikke er kjøpt på Ellos, og kan sendes tilbake...... :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også bestilt kjole fra Amerika. Min er også litt stor, men trøst deg med at det går helt greit å sy en brudekjole inn en størrelse. På brudesalongene tar de frem kjoler i str. 36-40 hvis du er str. 38. På denne måten har de flere kjoler å tilby nettopp pga at de tilpasser kjolenetil hver enkelt brud. Så til deg som er glad for at din kjole er tilpasset deg og du betaler over 10 000 for den, så vil jeg si at du kunne fått den billigere om du hadde tatt en sjanse på det.

Jeg sier som andre her inne har sagt; gå til en systye eller en brudesalong, de hjelper deg. Du har tross alt fått en kjempebillig brudekjole selv om du må betale 1000 kroner for tilpassingen. Billegere enn meg, selv om jeg synest at min kjole var billig. Lykke til med tilpassingen. La oss få høre hvordan det går.

Skrevet

Bare til fremtidig referanse, jeg mener amerikansk størrelse 12 er 42. Så 10 er 40. 8 er 38.

Skrevet

Åååååå, Felix! Jeg er så lei meg på dine vegne!!!!

Dette er jo utrolig synd da, og etter at du har ventet SÅ lenge på kjolen..... :cry:

Jeg ville tatt kontakt med en skredder og forhørt meg, sjekket mulighetene for å få lagt den inn nok. Selv om det er en omfattende jobb, vil det nok være bedre enn at du må finne deg en annen kjole, eller returnere den du har fått og få en annen størrelse (tenk om den ikke kommer frem til bryllupet :o ).

Mine varmeste tanker går til deg, håper du finner en løsning du er fornøyd med selv!

Klem, Pusekatt

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gjorde det samme som deg, min kjole var også ALT for stor. Men har sendt den til sydama, og hun fikser det meste vet du.

Min kjole har til og med lange armer, men det går fint.

Lykke til i hvert fall

Skrevet

Er helt sikker på at du får fikset dette hos en sydame. De gjør jo det umulige mulig! Ta den med å få en vurdering, dette ordner seg. Vær løsningsorientert, men jeg skjønner at du er trist! Ikke selg den, du får den tilpasset!

Skrevet
Bare til fremtidig referanse' date=' jeg mener amerikansk størrelse 12 er 42. Så 10 er 40. 8 er 38.[/quote']

da må jeg få legge til at min demetrioskjole er str 10 som tilsvarer str 38.

Kan jo virke som om dette variere da??? eller....?

Ellers, åssen er det gått med deg felix?

Skrevet

da må jeg få legge til at min demetrioskjole er str 10 som tilsvarer str 38.

Kan jo virke som om dette variere da??? eller....?

Det varierer litt ettersom hvilken butikk du kjøper i. Dyre merker har som salgstriks at de bruker mindre størrelser, damer er jo så fokuserte på størrelser. ÅÅH, jeg går jo rett inn i en str 8 i denne kjolen, den må jeg jaggu ha.. :roll:

Jeg er ikke helt sikker, mener en penkjole jeg har hengende hjemme er str 10. Og den er ikke norsk 42, men mindre. 40 var en gjett fra meg, fordi jeg vanligvis må ha 40 i kjole pga bysten. Men 38 går også hvis snittet er slik og slik, eller det kan være litt av den nevnte flexingen i størrelsessystemet.. Dette er kanskje ikke så hjelpsomt.. Jeg er nemlig helt avhengig av å prøve klær for å finne riktig størrelse.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare sånn til info har Amerika og Europa forskjellige strl.

I Europa er 12 = 38, mens i USA er 10 = 38. Og Demetrios som Felix har kjøpt er amerikansk.

P. :D

Skrevet

Hei :)

Å sy inn kjolen din bør ikke være noe problem for en sydame, og det blir nok ikke dyrt heller!

Så det er ingen grunn til panikk.

Lykke til

klem fra tingeling

Skrevet

Bare min erfaring. Jeg kjøpte Sincerity Sweetheart kjole #2801 og der var str 10 samme som 38. Jeg hadde prøvd både 10 og 12 og begge var for store, men siden den var riktig over skuldrene og brystet skulle jeg bestille 10. Så tilpasset de den. det var for å ikke resikere at 8 var for liten noe sted. At kjolen er for stor er beste utgangspunkt for å si det sånn.

Kanskje det var en liten trøst, det er i alle fall det det er ment som!

Gratulerer med valg av livssledsager til dere fra en som giftet seg i fjor.

Skrevet

En syerske har nokk sydd inn maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange kjoler med masse mer detaljer enn det du har. Det går kjempebra.

Kjolen var nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...