Maja_83 Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Sist jeg hadde mensen var første uken i juli. Ettersom den ikke kom måneden etter og jeg aldri er forsinket, så var vi overbevist om at yes - vi er gravide! Men nei da, etter fem tester så har ennå ingen av de vist at jeg er med barn. Har også forsøkt noen eggløsningstester, men ingen tegn på eggløsning heller. Har noen av dere erfaring med det samme? Skal jeg ta en legetur for å sjekke nærmere? Ta flere graviditetstester? Eller bare vente og se om mensen evt kommer en gang snart?
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Ta en tur til legekontoret og be om Hcg test. CB test slår ut på hcg over 20, og flere tester etter hverandre så er det jo rart at den ikke slår ut om du er gravid? kjipt å gå og vente slik på mensen
Gjest I samme situasjon Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Føler med deg, er i samme situasjon. Jeg var hos legen for ei stund siden og fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg over, og at de testene som selges på apoteket er like pålitelige som om legen tester. Legen ville derfor ikke gjøre noe, han vil ikke ta noen tester før vi har prøvd i over 1 år.
heeggee Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde tatt meg en tur til legen...!! Jeg hadde plutselig 4 mnd opphold i syklusen.. og fikk påvist PCOS Nå har jeg hatt 3 mnd mellom syklusene. Ikke veldig morsom diagnose, selv om det visstnok ikke skulle være så ille med meg, men jeg vet alikevell hva det er.. og det er bra.. så slipper jeg å gå å vente i evigheten Dessuten får jeg visst letter hjelp om vi skulle ha problemer med å få barn når den tid kommer Ta deg en tur til legen, slik at de kan finne ut om det er noe galt og slik at de evnt for hjulpet deg Lykke til!
Maja_83 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2008 Jeg har bestilt time hos gynekologen min nå, skal dit på onsdag. Gru-gleder meg. Må finne ut hva som skjer, er ikke likt meg å ikke få mensen. Har ikke en gang hatt antydning til å blø... Hadde skikkelige menssmerter i begynnelsen av august uten at noe skjedde. Så nå får vi se hva han svarer!
Gjest AnneBerit Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 hohoi! dette hørtes kjent ut..! har ikke heller ikke hatt mens på en stund. ikke siden 7. mai. har ikke ringt til noen lege, for jeg rett å slett hater å måtte forklare meg for kontordamene....... :/ når det gjelder gynekolog så har jeg ikke vært hos noen enda.. vet at jeg burde det, men det er noe jeg gruer meg skikkelig til !
heeggee Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Jeg skulle også vært der leeenge....!! Men siden mensen var borte i over 3 mnd så ble jeg rett og slett litt redd.. og med støtte fra samboer og 2 venninner så gikk jeg...!! Jeg var vel helt ukonsertert hele dagen... og såklart var legen også forsinket... Valgte å bestille time hos Volvat.. selv om det var dyrt.. så følte jeg liksom at de var bedre egnet... Og det som var skummelt var å kle av seg nedentil.. og sette seg i stolen.. men når jeg først satt der.. så gjorde det meg ingenting..!! Helt merkelig... selv om jeg såkart feilte noe også.. fikk påvist PCOS.. men som legen sa.. det kan være alvorlig.. men det er ikke farlig..! Så nå må jeg si som alle de andre sa til meg.. jeg gruer meg mye mer til tannlegen..!! Så bestill dere timer, og hopp i det... Det er så utrolig deilig å bare ha gjort det... Lykke til
Harlekin Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 (endret) Kan det være andre grunner til at mensen er borte? Har du for eksempel gått ned i vekt? Ellers kan ting som stress utsette mensen. Endret 20. september 2008 av Harlekin
Maja_83 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2008 Kan det være andre grunner til at mensen er borte? Har du for eksempel gått ned i vekt? Ellers kan ting som stress utsette mensen. Ja, er faktisk en del faktorer som kan spille inn... Men jeg mener uansett det er rart at jeg ikke har fått mensen, har vært gjennom temmelig mye opp igjennom tidene, men alltid fått mensen. Til og med spiseforstyrrelse i tenårene kom mensen. Men nå har jeg og samboer pusset opp leiligheten i sommer, styrt med å planlegge og få ferdig drømmebryllupet vårt (giftet oss nå i august), har en krevende jobb, har brått gått ned fire kg og i tillegg er det alvorlig sykdom i familien hvor vi ikke har visst om personen vil overleve. Så ja, tanken har slått meg at stress er årsaken - men allikevel så føler jeg ikke at det er verdt å gå å lure lenger, bedre å sjekke opp. I morgen er dommedag
Maja_83 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2008 Timen hos GK gikk veldig bra! Han konstaterte at ingenting skulle være i veien for at vi skulle bli gravide og at mest sannsynlig var ikke mensen kommet ennå enten pga stress eller fordi jeg har brukt p-piller og p-plaster i totalt 10 år... Han sa videre at vi absolutt kunne bli gravide uten at mensen kommer, fordi eggløsning kommer før mens. Han tok ultralyd på meg og viste at jeg har masse egg liggende klare, han sa at jeg var rene hønsemor, hehe. Så da har jeg ihvertfall fått et svar som gjorde meg lettet
Bened Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Kjempeflott at det gikk som det gikk! Tusen takk for oppmuntrende svar, jeg har ikke hatt mensen siden slutten av juli, og noen sa "uten mensen blir du hvertfall ikke gravid", og jeg gikk på do annenhver time for jeg vill ha mensen for å kunne bli gravid. Masse lykke til videre
Strix Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 Timen hos GK gikk veldig bra! Han konstaterte at ingenting skulle være i veien for at vi skulle bli gravide og at mest sannsynlig var ikke mensen kommet ennå enten pga stress eller fordi jeg har brukt p-piller og p-plaster i totalt 10 år... Han sa videre at vi absolutt kunne bli gravide uten at mensen kommer, fordi eggløsning kommer før mens. Han tok ultralyd på meg og viste at jeg har masse egg liggende klare, han sa at jeg var rene hønsemor, hehe. Så da har jeg ihvertfall fått et svar som gjorde meg lettet Hmm, nå mener ikke jeg å spre usikkerhet eller noe sånt. Men da min gyn. tok ul på meg første gang jeg var der pga. banrløsheten såg han noen egg liggende hos meg også. Noe som tyda på pco sa han, men disse var litt små da. Er de store kan det hende det blir noe annet... Ellers får vi håpe du snart får mensen igjen sånn at du kommer i gang
Maja_83 Skrevet 28. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2008 Hmm, nå mener ikke jeg å spre usikkerhet eller noe sånt. Men da min gyn. tok ul på meg første gang jeg var der pga. banrløsheten såg han noen egg liggende hos meg også. Noe som tyda på pco sa han, men disse var litt små da. Er de store kan det hende det blir noe annet... Ellers får vi håpe du snart får mensen igjen sånn at du kommer i gang Han sa det var store, fine egg - så håper på det beste
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Gynekologen min sa at det ikke var mulig å se eggene før man nesten har eggeløsning. Han så egg hos meg, og gravid ble jeg den dagen eller dagen etter. Så lykke til:)
ellenmor Skrevet 4. oktober 2008 #16 Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Er i samme situasjonen selv, har ikke hatt mensen siden rundt 15 august, og tester negativt. Venninna mi tok opptil 10 hjemmetester og alle var negative. da hun dro til legen og fikk en HcG-måling, var hun jaggu gravid... Er jo det jeg håper selv, men tror nok jeg har vært veldig fokusert på dette å bli gravid siste tida så det kan jo selvsagt være derfor mensen ikke kommer.. Skal ta ny test i morra tidlig nå, og er den negativ så bestiller jeg meg time til lege.. Prøver å ha et åpent sinn, men det er søren meg ikke enkelt når det eneste du vil er å bli mor....:/ Ellen..
Bened Skrevet 6. oktober 2008 #17 Skrevet 6. oktober 2008 Hei! Er i samme situasjonen selv, har ikke hatt mensen siden rundt 15 august, og tester negativt. Venninna mi tok opptil 10 hjemmetester og alle var negative. da hun dro til legen og fikk en HcG-måling, var hun jaggu gravid... Er jo det jeg håper selv, men tror nok jeg har vært veldig fokusert på dette å bli gravid siste tida så det kan jo selvsagt være derfor mensen ikke kommer.. Skal ta ny test i morra tidlig nå, og er den negativ så bestiller jeg meg time til lege.. Prøver å ha et åpent sinn, men det er søren meg ikke enkelt når det eneste du vil er å bli mor....:/ Ellen.. Så hun tok masse tester som viste seg å være negative men var alikevel gravid? Hadde hun mensen innimellom eller? Veldig usikker om det trengs mensen eller ikke for å bli gravid..? Hører det ene og det andre... Fatter ikke hvorfor jeg ikke får mensen eller blir gravid, jeg har alltid fått mensen før når jeg har vært av pillen... Argh!! Takk for litt oppmuntring Lykke til til deg
ellenmor Skrevet 7. oktober 2008 #18 Skrevet 7. oktober 2008 ja, hun gjorde faktisk det.. hun hadde ikke mensen nei, bare var veldig dårlig.. skal til legen på fredag, og be om hCG test og blodprøve... nå vil jeg vite!!! Det er forferdelig slitsomt å gå slik å vente ja, pluss at jeg har jo alle mulige symptomer og vettu:P da blir det enda mer krevende... typisk.... Skal gi lyd fra meg når jeg har fått endelig svar:) Ellen..
Maja_83 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #19 Skrevet 7. oktober 2008 Hadde hun mensen innimellom eller? Veldig usikker om det trengs mensen eller ikke for å bli gravid..? Hører det ene og det andre... Fatter ikke hvorfor jeg ikke får mensen eller blir gravid, jeg har alltid fått mensen før når jeg har vært av pillen... Argh!! Som jeg skrev litt tidligere i innlegget så svarte gynekologen at man ikke trenger ha mensen for å bli gravid, ettersom at eggløsning kommer før mensen. Og det er eggløsning som må til for at man kan bli befruktet Det med at du alltid ellers har fått mensen når du gikk på pillen, er akkurat det samme jeg sliter med! Dette forklarte gynekologen som et problem som oppstår når man slutter på piller, ettersom kroppen din må lære seg at mensen skal komme av seg selv igjen. Kroppen har lenge vært vant med at hormonene som er tilsatt i piller setter i gang mensen, og det krever en omstilling for at systemet retter seg igjen Jeg har nå ventet siden begynnelsen av juli, har ikke fått mensen og tester fortsatt negativt på grav.tester...
Bened Skrevet 8. oktober 2008 #20 Skrevet 8. oktober 2008 Som jeg skrev litt tidligere i innlegget så svarte gynekologen at man ikke trenger ha mensen for å bli gravid, ettersom at eggløsning kommer før mensen. Og det er eggløsning som må til for at man kan bli befruktet Det med at du alltid ellers har fått mensen når du gikk på pillen, er akkurat det samme jeg sliter med! Dette forklarte gynekologen som et problem som oppstår når man slutter på piller, ettersom kroppen din må lære seg at mensen skal komme av seg selv igjen. Kroppen har lenge vært vant med at hormonene som er tilsatt i piller setter i gang mensen, og det krever en omstilling for at systemet retter seg igjen Jeg har nå ventet siden begynnelsen av juli, har ikke fått mensen og tester fortsatt negativt på grav.tester... Har sluttet på pillen i månedsvis før og alltid fått mensen da, men nå får jeg den ikke. Typisk at det er slik at når man ikke vil så går det og når man har sååå lyst så går det ikke. Nettopp ei venninne som ble gravid uten å prøve og hun er så lykkelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå