Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg skal på opplæring i forbindelse med jobben. Stedet det skal holdes ligger slik til at vi må kjøre. Vi får dekket kjøring gjennom egne satser på jobben, er ikke sikker på hvor mye, men de dekker i utgangspunktet alle reisekostnader (har kun kjørt tog eller drosje tidligere og da dekket jobben alt). Jeg håper på å sitte på med en av de andre kursdeltagerne, men jeg bør vel tilby å betale noe for dette selv om sjåføren får dekket en del av jobben? Hvor mye bør jeg tilby?
Bomull Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Hvor langt skal dere kjøre da? Om sjåføren får vanlig kjøregodtgjørelse hadde ikke jeg betalt noe ekstra. Det dekker de utgifter han har.
helenaa Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Hvis man får kjøregodtgjørelse får man gjerne ekstra betalt hvis man har med noen i bilen. I så fall synes jeg ikke du skal betale noe.
Rosalie Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Hvis man får kjøregodtgjørelse får man gjerne ekstra betalt hvis man har med noen i bilen. I så fall synes jeg ikke du skal betale noe.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Vi skal dra ca 12 mil (24 tilsammen tur-retur). Jeg var ikke klar over at en får ekstra betalt hvis en har med flere i bilen. Skjønner at jeg bør undersøke litt nærmere om dette. Jeg vet at vi får bra dekning hvis vi kjører selv og det er jo flott om det blir enda mer til sjåføren hvis h*n tar med passasjerer. Tusen takk for svar .
Gjest Snart 42 Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Sjåføren får 3,50 pr. km. + 0,75 pr. km. pr. passasjer. I tillegg dekkes utgifter til evt. bompenger. Jeg synes derfor ikke du trenger å betale noe, men stopper dere et sted så kan du jo tilby deg å spandere en kaffekopp eller pølse!
Gjest Ts Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Sjåføren får 3,50 pr. km. + 0,75 pr. km. pr. passasjer. I tillegg dekkes utgifter til evt. bompenger. Jeg synes derfor ikke du trenger å betale noe, men stopper dere et sted så kan du jo tilby deg å spandere en kaffekopp eller pølse! Det å spandere noe å drikke/spise skal jeg gjøre. Jeg er bare glad for å slippe og kjøre selv og vil gjerne gjøre noe til gjengjeld for sjåføren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå