Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært bortreist et døgn og kom hjem i dag tidlig..

Ble møtt av samboer som virket litt "rar," så jeg lurte på hva det var selvfølgelig!

Joda, mor hans og stefar, med sine to barn på 11 og 12 var kommet på besøk i går, da mor hans hadde begynt å komentere at det var så skittent hos oss!

Vi har det overhode ikke skittent, er alltid ryddig, ikke noe ekstra dilldall osv, og jeg visste hvordan hun var så jeg hadde vasket over leiligheten dagen før jeg dro.

(jeg vet de ikke er så begeistret for kattene våre som jeg bare må få si er meget renslige og godt oppdratt :) )

Men altså, ikke bare kommenterte hun det, men hun gikk til innkjøp av diverse vaskemidler og kluter (som jeg også har pent stående i skapet) og satte i gang å vaske over gulver og vegger og skap, samt den lille oppvasken på benken på kjøkkenet.

Jeg sto sjokkert og hørte samboeren min fortelle dette, og lurte på hvorfor i alle dager han lot henne overkjøre oss slik foran både mann og barn, og han sa han til slutt hadde fått stoppet henne da hun sto klar med dobørsten for å vaske dassen vår(!)

Kjenner jeg sitter her, rimelig forbanna over hvor frekk det går ann å bli!!!!

Samboeren min snakker for døve ører når han snakker til mor si, ho har overhode ikke noe respekt for han i det hele tatt...

Må legge til at de er en veldig spesiel slekt med en meget spesiel oppvekst og historie, og at å snakke fornuftig med de er totalt umulig!!

Så lurer på om jeg skal ta igjen med samme mynt, dra over dit, riste teppene hennes, uffe meg over (usynlig) støv, dra fram vaskemidler og sette i gang og gnikke grønnsåpe ned i gulvene hennes med jeg stønner og bærer meg høylytt oer hvor forferdelig hun har det rett foran henne og slekta hennes! :gjeiper:

Hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bedt henne dra hjem til seg selv for å vaske, for hun har IKKE noe som helst med å gjøre slikt i deres hjem uten at dere sier at det er greit. Og klarer hun ikke å resepktere det er hun heller ikke velkommen dit flere ganger, og så hard hadde jeg vært med henne.

Gjest Gjeste Blonde65
Skrevet

Enig med Piper. Jeg ville faktisk gått til det skritt å si at hun ikke var velkommen over dørstokken før en unnskyldning var avlevert. Jeg kan heller ikke begripe at samboeren din ikke hev henne ut. Det hadde jeg gjort med min mor hvis hun hadde oppført seg sånn.

Skrevet

Takk!!!!

Jeg skulle ønske samboer hadde så bein i nesa at han turte å si fra til mor si, men på grunn av åssen han har vokst opp osv. er han ikke sterk nok til å si fra høyt!

Hadde jeg vært hjemme hadde hun ikke turt å prøve seg, men hun vet hun kan overkjøre mannen min!

Har hatt en tvist med dette tidligere de hadde vært på besøk.

Vi sto på fra øvert til nedesrt med å vaske leiligheten før de kom, og lukket kattene inne på et eget rom.

Den dagen var jeg hjemme, og det kom ikke et pipp fra ho..

Men fikk greie på at hun hadde klaget over hvor ille det var til samboeren da han hadde vært hjemme hos de...

Så, nå er jeg grådig irritert over det utrolig frekke kvinnemennsket, og en smule irritert over samboer som ikke klarer og si i fra...

Må vel ta det opp selv når jeg kommer til de, men da blir vi lagt for hat osv osv og samboer får svi. Da setter hun lillesøsteren opp mot han, klager på han til alle i slekta som gidder og høre, og blir lite hyggelig å ha med å gjøre over han...

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg vet jo ikke sikkert hvordan jeg ville reagert, men jeg tror jeg ville startet med å avkreve henne en forklaring om hvor hun syntes det var skittent og hva slags skitt det var snakk om (støv? flekker? "ny eller gammel skitt"? på skjulte steder? på ubetydelige steder? osv).

Deretter ville jeg takket for informasjonen for så å forklare at jeg selv nettopp hadde vasket og at det hun sier neppe kan være tilfelle. (Eventuelt kunne du takket for tipset hvis det var noen steder du hadde "glemt".)

Tilslutt ville jeg forklart henne tydelig at det kan være dere har forskjellig terskel for skitt, at du og samboeren foretrekker å renholde boligen deres selv, og at det er invaderende/overstyrende/umyndiggjørende (etc) at hun tar seg slik til rette.

Hvis jeg etter dette hadde vært riktig varm i trøya, ville jeg nok også sagt at hvis de synes det er så skittent hos dere at de ikke holder ut, så er det ikke verdt at dere treffes hjemme hos dere.

Skrevet (endret)

Hva med å få henne til å komme hver fredag så slipper hun at du ikke gjør det bra nok?

Irriterende kvinnemenneske, hiv henne på dør. Er dattera slik at hun lar seg snu mot broren er hun vel i grunn ikke mye å samle på.

Endret av Miley
Skrevet

Som sagt, så vasker vi hele, hele leilgheten før hun kommer ;)

"Skitten" trur jeg rett og slett er pusene våre, som sjeldent er i samme rom som de, eller rett og slett ute..

Jeg trur hun bare prøver å poengtere at hun synes det er så ille at vi har katter!

Men denne damen er ei dame som er hjemme hele dagen og vasker og tørker støv seks syv åtte ganger om dagen. (Som er av skrekk for at barneværnet plutselig skal komme på døren..! Fordi den slekta har for vane å sende barnevernet på hverandre om de er sure på hverandre...)

Og har man det ikke gullende, skinnende rent 24t i døgnet da bor du i skitt :P

Hun er trygdet og hjemmeværende.. Jeg og samboer jobber, trener har hobbyer og et normalt liv og et helt normalt, rent hjem, men i hennes øyne er det aldri bra nok.. Som alt annet, forsåvidt..!

Syns hun har gått langt over streken, men den familien har alltid vært sånn at de alltid skal være bedre enn hverandre, og alltid rakke ned på de andre i slekten osv...

Skrevet

Dattera er 11 år, hun er unnskyldt ;)

Tror ikke hun lar seg påvirke helt, men hun er jo bare barnet..

Skrevet

Dette minner meg om min svigermor. Hun skal alltid "rette" på ting når hun er på besøk til oss, enten det gjelder gardiner eller gjenstander.

Det som imidlertid tok kaka var da vi inviterte henne til min bursdag og hun tok over kjøkkenet. Sambo skulle lage kake til meg, og det greide ikke mora å bare se på, så hun tok helt over.. Jeg som var bursdagsbarn, satt alene på stua. Sambo ble vel mest såra, for han ønsket jo å overraske meg med noe han hadde lagt sin sjel i.

Tror vi har sagt ifra ganske så klart. Men det glir visst aldri helt inn hos henne.

Skjønner ikke at hun ikke kan respektere vårt hjem slik som hun respekterer sine venninners hjem. (for hun holder ikke på slik på besøk hos andre!)

Skrevet

Enkelte er bare helt merkelig...

Men synes det var et godt tips en annen hadde her, la henne få komme og vaske hvar fredag, så slipper du, og hun kan ikke klage ;)

Skrevet

Bonaqua; Det der kunne fint vært svigermor, med en komentar til samboern min som; " xxxx du kan ingenting!" og dermed tatt over.. I hvertfall så lenge jeg ikke er hjemme, men hjemme hos henne er hun sånn uansett...

Sånn har alle i slekta hans vært.. Trykka han ned siden han ar liten.. Du er dum.. Skjønner ingenting.. Du er nervøs, svak, adhd osv osv..

Men det er så mye mer altså... Barneværnet skulle vært grepet inn for mange år siden, og det har de jo forsåvidt gjort fler ganger, men de er jævla slu...

Skrevet (endret)
Bonaqua; Det der kunne fint vært svigermor, med en komentar til samboern min som; " xxxx du kan ingenting!" og dermed tatt over.. I hvertfall så lenge jeg ikke er hjemme, men hjemme hos henne er hun sånn uansett...

Sånn har alle i slekta hans vært.. Trykka han ned siden han ar liten.. Du er dum.. Skjønner ingenting.. Du er nervøs, svak, adhd osv osv..

Men det er så mye mer altså... Barneværnet skulle vært grepet inn for mange år siden, og det har de jo forsåvidt gjort fler ganger, men de er jævla slu...

Akkurat samme opplegget her. Sambo duger ikke til noe ifølge henne. Og ingenting han gjør er bra nok. Han er familiens sorte får rett og slett..

Jeg har begynt å si klart ifra til henne, det er trossalt min mann hun rakker ned på. Hun har til og med prestert å si "jeg skjønner ikke hvordan du holder ut/orker å være sammen med xxxx"!

Nå har jeg liten kontakt med henne, siden hun skal blande seg oppi allting hele tiden. Men hun ringer meg innimellom når hun er nysgjerrig nok, for sambo nekter å snakke med henne. Og da skaper hun nok furore som regel.. Hun har det med å sette familiemedlemmer opp mot hverandre støtt..

Endret av bonaqua
Skrevet
Han er familiens sorte får rett og slett..

Du sa det der ja!

Jeg blir så eitrande forbanna av å stå på sidelinja og se på hvordan de behandler han!!

Bra å høre at samboeren din har klart å skape litt avstand fra det der!

Uansett hvor bra samboeren min gjør det, så kommer det en kommentar!

For eks når han fant meg for fire år siden; "Ho klarer du ikke holde lenge på..!"

Han ble gjeldsfri; "Varer ikke lenge før du ender i dyp gjeld igjen så dum du er..!"

Han slutta røke diverse; "Taper, du kommer til å ende på gata som et jævla narkovrak!"

Han (som den første i slekta) fikk jobb; "javel....." det varer vel ikke..."

Han/Vi fikk oss leilghet: Joa, fin... ikke så stor, men.."

osv osv

Uansett hva han gjør skal de trykke han ned! Og jeg blir så lei meg, for han kjemper så hardt for å bevise for slekta at han kan noe!!! Bare for å få litt annerkjennelse! Litt skryt, bare et liiite tegn på at de er stolt av han, men neida...!!!!

Og den slekta han er så opptatt av å bevise noe for er voldelige, trygda rusmissbrukere som ikke tåler at dumme, nervøse xxx gjør det bedre enn dem!

Proveserende!!!

Datt litt ut av topicen her nå, men!

Så derfor blir jeg så irritert nå svigermor oppfører seg som hun gjør!

Ille nok at hun undertrykker sønnen sin, men jeg godtar IKKE at hun prøver seg på meg og!!

Går ikke ann å snakke fornuftig til ei som ikke vet hva fornuft betyr en gang!!

Jupp, det var litt frustrasjon fra meg :fnise:

Bra du skjønner meg, Bonaqua! :)

Skrevet

Min mor er også sånn. Tror rett og slett ikke de klarer godta at barna er voksne og kan klare seg selv.

Skrevet

Jeg hadde ikke "tatt i gjen med samme mynt" - jeg ville ha blitt rødglødende og satt damen på plass verbalt. Ettertrykkelig! Slikt skal man ikke finne seg i fra noen.

Skrevet
Jeg har vært bortreist et døgn og kom hjem i dag tidlig..

Ble møtt av samboer som virket litt "rar," så jeg lurte på hva det var selvfølgelig!

Joda, mor hans og stefar, med sine to barn på 11 og 12 var kommet på besøk i går, da mor hans hadde begynt å komentere at det var så skittent hos oss!

Vi har det overhode ikke skittent, er alltid ryddig, ikke noe ekstra dilldall osv, og jeg visste hvordan hun var så jeg hadde vasket over leiligheten dagen før jeg dro.

(jeg vet de ikke er så begeistret for kattene våre som jeg bare må få si er meget renslige og godt oppdratt :) )

Men altså, ikke bare kommenterte hun det, men hun gikk til innkjøp av diverse vaskemidler og kluter (som jeg også har pent stående i skapet) og satte i gang å vaske over gulver og vegger og skap, samt den lille oppvasken på benken på kjøkkenet.

Jeg sto sjokkert og hørte samboeren min fortelle dette, og lurte på hvorfor i alle dager han lot henne overkjøre oss slik foran både mann og barn, og han sa han til slutt hadde fått stoppet henne da hun sto klar med dobørsten for å vaske dassen vår(!)

Kjenner jeg sitter her, rimelig forbanna over hvor frekk det går ann å bli!!!!

Samboeren min snakker for døve ører når han snakker til mor si, ho har overhode ikke noe respekt for han i det hele tatt...

Må legge til at de er en veldig spesiel slekt med en meget spesiel oppvekst og historie, og at å snakke fornuftig med de er totalt umulig!!

Så lurer på om jeg skal ta igjen med samme mynt, dra over dit, riste teppene hennes, uffe meg over (usynlig) støv, dra fram vaskemidler og sette i gang og gnikke grønnsåpe ned i gulvene hennes med jeg stønner og bærer meg høylytt oer hvor forferdelig hun har det rett foran henne og slekta hennes! :gjeiper:

Hva ville dere gjort??

jeg hadde takket henne for helpen......

Skrevet

Dette har jeg fra en venninne selv som sier jeg har det "skittent". Jeg sa i fra til henne at jeg vasker og støvsuger regelmessig men jeg har to innekatter som får fram alle "hybelkaninene" og dessuter røyter de fælt. De drar med seg sand fra dokassen og jeg det nytter ikke hvor mye jeg rydder hver dag. Jeg synes du skal si fra til svigermor. Jeg har informert mine venner at de må regne med kattehår og sand når de er hos meg og ikke ta på beste klærne. Hadde blitt dritfornærma hvis jeg hadde hatt en svigermor som hadde startet og vaska hos. meg. java script:add_smilie(%22:kjefte:%22,%22smid_143%22) :nei:

Skrevet

Jeg hadde satt meg ned i sofaen med en pose potetgull, og nikket og mumlet hver gang hun kommenterte hvor skittent noe var. :fnise:

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvordan det blir den dagen vi får barn!! Hun styrer her nå, men jeg vet vet jeg kommer til å takle ekstremt dårlig en som forteller meg at jeg ikke tar godt nok vare på barnet mitt!! Grøss!!

Jeg VET hun kommer til å legge seg i det når den dagen kommer...

Vet hun er helt tussete etter å bli bestemor, men vet sanneilig ikke om jeg tør satse på det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...