Gjest Birte Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hvis man har to dataer i en blokk og samme forbindelse. At en annen bruker passordet og indentetnummeret mitt. Kan den andre personen se bildene mine, og på hvilke sider jeg har vært, loggen min og se hva jeg skriver og sånn? Eller blir det bare lagra på datamaskinen min. Også har jeg fått en email fra selvskapet jeg får internetten fra. Kommer da den andre personen inn på emailen min da? Hvis vi har samme forbindelse men hver vår data? Og på den emailen jeg fikk så står det passord. Men jeg har aldri skrevet inn passordet fordi emailen ligger åpen på dataen min. Hvis jeg trykker på start også på email så kommer jeg inn på emailen min. Men hvis en annen får den samme passordet og identitetsnummeret mitt kommer vedkommende inn på emailen min da? Og går det ann at to stykker i samme blokk har det samme forbindelsen? Vi er naboer og bor i samme etasje. For i vanlige hus er det jo ofte flere datamaskiner med samme forbindelse? Går det ann da å få samme forbindelse i samme blokk da? Og er det farlig å gi ut passordet og identitetsnummeret mitt til en nabo? Er det hemmelig eller kan vedkommende også bruker disse nummerene.? Naboen min spurte meg om jeg hadde internett og da sa jeg ja, også ville hun også ha internett og kan hun da få nummerene mine og komme inn på internett forbindelsen min? Også kan vi dele på månedsutgiftene på internett. Er dette risikabelt å dele passord og identitesnummer og sånn med naboer? Sånn som det er med feks. visa kort så skal man jo ikke dele ut passordet til naboer og sånn. Det er jo hemmelig. Men er internettforbindelen også hemmelig? Koder og sånn? :gjeiper:
Gjest Portis Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Dere kan dele internett om dere vil, bare å sette det opp trådlöst samtidig som du beskytter din egen maskin. Det har vi her hjemme iallefall. Du burde jo absolutt ikke dele bort dine passord, men ja, om noen på död og liv vil komme seg inn på din maskin så er det ikke noe problem
abelille Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Det er det som ligger i "delte mapper" (shared documents) som er tilgjennelig for andre på samme nettverk uten noe mer om og med. Der vil vanligvis ikke e-poster ligge, de ligger lokalt på din maskin (eventuelt på en server), det samme med loggen og andre dokumenter. Det finnes alltids noen som kan hacke seg inn på maskina di, men hvor interessant er det egentlig å se feriebilder av folk man ikke kjenner?? Dersom du deler internettilgang med naboen, og det er du som står som eier av forbindelsen, så er også du ansvarlig dersom h*n gjør noe ulovlig (f.eks. laster ned filmer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå