covergrl Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 jeg har en venninne som fikk tattoo rett før sommeren.. hele tiden har hun vært misfornøyd og har fått den "fikset" to gange, men den har bare blitt styggere.. nå har hun snakket med en ny tattoovør og han sier at den ikke kan fikses og at hun må fjerne den med laser, noe som koster 10 000, med andre ord alt for mye penger for en student.. hun har vært i kontakt med han/hun som tok tattooen på henne og sagt at hun vil ha erstatning og krever at han dekker i det minste noe av det hun må ut med for å få den fjernet.. dette er han ikke med på, han kalte henne barnslig, sa det hadde vært styr med henne fra dag en, at det eneste han kan gjøre er å fikse den igjen (noe som er uaktuelt siden den har blitt styggere for hver gang han har "fikset" den). dette er IKKE den første tattooen han/hun har laget som er mislykket.. min venninne ville ha tre stjerner fra leggen og nedover mot ankeler, men tattovøren laget i tillegg skygger (ikke en del av avtalen) og det er her han/hun har ødelagt den.. ser ut som han bare har gnikket blekket ned i huden og det ser helt feil ut.. det jeg nå lurer på er: hvilke rettigheter har min venninne? har hun krav på erstatning? hvis hun skulle gått rettens vei, har hun noe å vinne på det..? Please, kun seriøse svar her, vil så gjerne hjelpe min frustrerte venninne.. på forhånd takk..
Gjest Mongolina Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Dette er ikke svar på spm ditt, men synes EN dårlig tattoo burde være nok til å skremme venninnen din fra å dra til samme stedet på nytt... Mener hun faktisk visste han gjorde dårlig arbeid jeg, da...
Bokalven Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Har venninnen din vært i kontakt med Forbrukerombudet? Selv ville jeg aldri ha totovert meg hos en tatovør jeg ikke visste var flink. Da jeg skulle få min første tatovering spurte jeg masse rundt og hørte med flere hvilke erfaringer de hadde, samt kikket i album hos tatovøren. Har ikke et sekund på at jeg har tatovert meg. 1
Hilde Christina Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Jeg ville tatt kontakt med... klarer ikke å huske hva de heter. Foreningen for tatovører i Norge el noe slikt. De er veldig behjelpelige med slikt og vet definitivt hvordan man kan gå frem i slike tilfeller
Gjest StoreSky Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Vel, synes hun venninna din er en smule dum. Man går da ikke og tattoverer seg hos en man vet er lite flink??? Litt ansvar får man ta! Hva var hun ute etter? Billigst mulig tattoo?
Gjest Portis Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Tviler på at hun kan få hjelp av noen. Det er ens personlige oppgave å sjekke tattovörens bakgrunn nöye, se andre resultater, snakke med andre mennesker för man velger å tattovere seg der. Om man ser at tidligere arbeid ikke er så bra og fortsatt velger å utföre det der, ja så får man skylde seg selv
Tidemand Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Det første man gjør før man tar en tatovering er og finne en plass der de faktisk kan jobben sin.. Rett og slett... Men hva er det som ikke er bra med den? En tatovering kan bli misslykket og stygg av mange forskjellige grunner
Gjest Gjest_Eplefe_* Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Venninnen din har faktisk absolutt ingen rettigheter. Hvilken tattovør tok hun det hos? Bo i gamlebyen? Tattoo-Harald? En annen? Å gå til en dårlig tattovør er noe av det DUMMESTE man kan gjøre, om man vil utsmykke kroppen sin med noe man er stolt av.
covergrl Skrevet 8. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2008 okay.. prøver å svare alle samtidig her.. hehe.. for det første så må jeg si at jeg ser mange av dere kommenterer at venninnen min er dum som gikk til en dårlig tattooør.. og jeg har nok vært litt uklar der.. hun visste det ikke, han har akkurat startet opp her, rett før hun tok tattooen sin, og hun har flere venner som har gått til han og vært kjempe fornøyd, og det er også desse kundene som har latt seg fotografere som han viser frem i permene sine.. han gir inntrykk av at han er dyktig, og i følge seg selv er han det.. men i ettertid har det kommet flere som har klaget.. hørte bla om en som hadde fått skygge på en tattoo, og det ser rett og slett ut som en annen tattoo.. for det andre: nei det er ikke i gamle byen, dette er en liten plass litt lenger nord.. for det tredje: takk for tips om å kontakte forbrukerrådet og landsforeningen for tattoo (ingen av oss tenkte på dette under all irritasjonen og frustrasjonen) for det fjerde: det er ikke noe min venninne har gjort som har ødelagt tattooen, det er skyggeleggingen, eller det som ser ut som tusj som er gnikket utover huden.. men takker for svar, håper vi kan finne litt ut av saker og ting
covergrl Skrevet 8. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2008 Det heter tatovør, kke tattooør. det er dialekt, og er det VIRKELIG noe å henge seg opp i?! les første innlegget mitt, helt nederst står det: KUN SERIØSE SVAR!! orker ikke sånn pirking som det der.. alvorlig talt..
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 det er dialekt, og er det VIRKELIG noe å henge seg opp i?! les første innlegget mitt, helt nederst står det: KUN SERIØSE SVAR!! orker ikke sånn pirking som det der.. alvorlig talt.. Jeg skriver da søren meg hva jeg vil hvor jeg vil, dette er et åpent forum og tåler du ikke at folk pirker får du lære deg å skrive riktig. Dialekt du liksom.
covergrl Skrevet 8. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. september 2008 (endret) Jeg skriver da søren meg hva jeg vil hvor jeg vil, dette er et åpent forum og tåler du ikke at folk pirker får du lære deg å skrive riktig. Dialekt du liksom. greit d.. rett meg om du vil, men dialekt er dialekt og min dialekt kan du ikke rette på samme søren hvor høyt du ønsker det.. men hvis du ikke har noe annet å gjøre enn å rette på det du mener er skrivefeil på forumet, hvorfor kommentere i det hele tatt da..? du viser jo tydelig at du ikke respekterer andre når jeg ber inderlig om seriøse svar og du kommenterer kun på en pirkete "skriveleif".. Endret 8. september 2008 av covergrl
abelille Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Er ikke sikkert at gjest nevnte det for å være pirkete, men dersom man skal ta saken skriftelig videre, så ser det mer seriøst ut om man har skrevet riktig. Men det regner jeg med at du har tenkt på selvsagt. 1
covergrl Skrevet 9. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. september 2008 Er ikke sikkert at gjest nevnte det for å være pirkete, men dersom man skal ta saken skriftelig videre, så ser det mer seriøst ut om man har skrevet riktig. Men det regner jeg med at du har tenkt på selvsagt. hvorfor henger folk seg opp i dette..? seriøst..? en liten skrivefeil (hvis man tar bort det faktum at det er slik det uttales og skrives på min dialekt), så er det pirkete å kommentere det..
Gjest Naria Skrevet 9. september 2008 #16 Skrevet 9. september 2008 hvorfor henger folk seg opp i dette..? seriøst..? en liten skrivefeil (hvis man tar bort det faktum at det er slik det uttales og skrives på min dialekt), så er det pirkete å kommentere det.. Helt feil. Vi har to skriftspråk i Norge, bokmål og nynorsk.
covergrl Skrevet 9. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. september 2008 Helt feil. Vi har to skriftspråk i Norge, bokmål og nynorsk. skriftspråk ja, men når man snakker en dialekt så skriver man gjerne ord slik som de uttales, dermed sier vi at vi både snakker slik og skriver slik på dialekt.. menmen.. folk er tydeligvis mer opptatt av dette enn problemet til min venninne.. å det er synd.. men jeg gidder ikke diskutere det mer, det er slik jeg skriver og uttaler det på min dialekt- and that`s it.. til dere som har svart på saken: tusen takk, har ikke fått snakket med min venninne enda, men regner med hun setter stor pris på hjelpen
Meaty Skrevet 1. desember 2009 #19 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Dere som diskuterer hva dette yrket heter: Dere tar begge feil, for det heter faktisk en tatoverer. Endret 1. desember 2009 av Meaty
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #20 Skrevet 2. desember 2009 Dere som diskuterer hva dette yrket heter: Dere tar begge feil, for det heter faktisk en tatoverer. Det er ikke feil å omtale fyren som en tatovør. Tatoverer er ikke et ord jeg ville ha brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå