Avenodite Skrevet 12. april 2002 #1 Skrevet 12. april 2002 Jeg bare lurer på om dere som er gravide er gift, eller har tenkt å gifte dere? Synes at det er så mange som får barn først. Er det en lavere terskel for å få barn i dag, enn det å gifte seg?? Noen som har noen tanker om dette?
Marielle Skrevet 12. april 2002 #2 Skrevet 12. april 2002 Jeg trodde egentlig aldri at jeg skulle gifte meg, men jammen ble jeg det i fjor sommer. En av grunnene til det, var at jeg plutselig fikk en følelse av at det var "riktig" å være gift før vi fikk barn. Jeg er på ingen måte gammeldags på dette, snarere tvert imot. Men for min del ble det riktig å gjøre det i denne rekkefølgen. Tror nok at det har noe med at når vi nå er gift, er vi enda tryggere på at vi virkelig ønsker å dele livet. I tillegg er det juridiske/økonomiske bedre når man er gift. Mannen min har nemlig to barn fra før, og da er det et poeng at vi er gift.
Gjest Qlio Skrevet 12. april 2002 #3 Skrevet 12. april 2002 Jeg skal gifte meg, og prøver å bli gravid samtidig. Vi får se hva som kommer først, uansett blir vi gift (mht til rettigheter) og barn blir det nok også etterhvert!12
Hedda-78 Skrevet 12. april 2002 #4 Skrevet 12. april 2002 Er verken gift eller har barn, men er forlova. Vi har bestemt oss for å ta bryllupet først, barna etterpå. Noko av grunnen er at min forlovede voks opp i ein "utrygg" heim, om de går an å sei det sånn, med skilsmisse og mykje styr. Derfor vil han, og eg, at alt skal vere ordna før vi får barn, så barna får ein stabil heim.12
Gjest line Skrevet 12. april 2002 #5 Skrevet 12. april 2002 Vi giftet oss i fjor sommer, og er nå ca 6 uker på vei med vårt første barn 12
skogstjerna Skrevet 13. april 2002 #6 Skrevet 13. april 2002 Gravid i 16 uke, samboer, ikke planer om giftemål.
Snabelsnuppa Skrevet 15. april 2002 #7 Skrevet 15. april 2002 Vi er samboere og har vært forlovet i fire år... Vi er bestemt på å gifte oss, kanskje til neste år, men for oss stopper det opp både i det økonomiske og det praktiske; han er harding, jeg er trønder, så HVOR skal vi ha bryllupet??? Hehe, vi finner vel ut av det etter hvert. I mellomtiden får vi kose oss med svangerskapet og med tassen når han/hun kommer ut!
Småbarnsmor Skrevet 15. april 2002 #8 Skrevet 15. april 2002 Vi er forlovet og har 2 barn på 2,4 år og 4 mnd. Synes det er mer naturlig for meg på den måten.12
Missy Skrevet 15. april 2002 #9 Skrevet 15. april 2002 Vi giftet oss i fjor sommer og venter barn i august i år. Vi syntes det var riktig å vente med barn til vi var gift.
Eivissa Skrevet 16. april 2002 #10 Skrevet 16. april 2002 Vi gifter oss om to måneder og venter med barn til etter det. Har sluttet på pilla, så vi tar det som det kommer. Men den blir uansett ikke født før etter at vi er gift. Dette var vi enige om fra første dagen vi var sammen. (At barn kommer etter ekteskap)12
Ayla Skrevet 16. april 2002 #11 Skrevet 16. april 2002 Vi gifter oss til neste vår/sommer og har tenkt å vente med barn til etter dette. Jeg personlig synes det er litt fint å tenke på at når vi får barn kommer barnet til en allerede stiftet familie. Jeg synes også det er litt koselig at når barnet kommer til verden, kommer det til å stå eksempelvis Trude og Pål Kvalstads jente/gutt... ikke Trude Hansen og Pål Kvalstads jente/gutt. ... Kanskje rart å legge vekt på, men vi har vel alle våre grunner _________________ Husk at et SMIL smitter! - Ayla 1212[ Dette Innlegg er endret av: Ayla den 2002-04-16 12:19 ]
Engel Skrevet 16. april 2002 #12 Skrevet 16. april 2002 Bryllup først, så barn! Kunne ikke tenke meg å gjøre det i motsatt rekkefølge, men det er nå meg da. Syns bare det er veldig viktig å være sikker på å ville dele resten av livet før man får barn. Og da er det for meg riktig å gifte seg først.12
Havfruen Skrevet 16. april 2002 #13 Skrevet 16. april 2002 Vi tar begge deler i en sleng, vi... Bryllup i mai og baby i september. Skulle vel egentlig ikke bli sånn, men når det først ble sånn synes jeg det er topp!
pia Skrevet 16. april 2002 #14 Skrevet 16. april 2002 Vi gifta oss i fjord høst og håper jeg snart får en liten spire i magen
fletta Skrevet 16. april 2002 #15 Skrevet 16. april 2002 Jeg er kanskje litt gammeldags på dette området, men jeg har alltid tenkt at først skal jeg studere, deretter gifte meg, så kan barna komme etterhvert. Sånn er det også blitt Var ferdig med studiene i juni, kjøpte leilighet og giftet oss i juli, og nå er det jammen baby på vei! Syns dette har noe med trygge rammer å gjøre. Mener ikke at samboerskap el. er noe dårligere, men det er dette som funker for meg! 12
Maggie74 Skrevet 16. april 2002 #16 Skrevet 16. april 2002 Synes også Bryllup først, så baby. Vi kan kanskje klare å skvise en baby inn i magen før vi gifter oss, men den rekker ikke å komme ut. Vi har også relativt god økonomi, kjøpte leilighet i februar og vi er ferdig utdannet begge to. Dvs. jeg blir aldri ferdig med å utdanne meg, men jeg har nok til å begynne i jobb fra høsten av. Jeg går på yrkesrettet attføring. Maggie!
Fru.com Skrevet 16. april 2002 #17 Skrevet 16. april 2002 Har aldri vært i tvil, jeg ville gifte meg først. Heldigvis så ville mannen min det samme. Etter at vi hadde vært gift i et år fant vi ut at tiden var inne for et familiemedlem til,så da ble vi tre. Nå har vi begynt å tenke på å få nummer to, slik at vi forhåpentligvis blir fire om en stund. 12
Hestehoven Skrevet 23. april 2002 #18 Skrevet 23. april 2002 Hei Vi giftet oss St.hansaften i fjor, og venter vårt første felles barn i juli. Denne rekkefølgen falt helt naturlig for oss, da mannen min har en sønn fra før som ikke var fullt så planlagt - og der forholdet sprakk. Hilsen Hestehoven (27+0)
Fakse Skrevet 23. april 2002 #19 Skrevet 23. april 2002 Kan ikke tenke meg å planlegge barn før vi er gift, selv om jeg ellers ikke er hverken gammeldags eller prippen. Det har med graden av forpliktelse å gjøre. Synes det er naturlig i et forhold at man går fra mindre til mere forpliktende begivenhter, og da er giftemål en langt mindre forpliktende hendelse ("bare" løfter) enn et lite menneske som man skal sørge for et bra liv for. En annen sak er selvfølgelig om noe uforutsett hadde skjedd, ville ikke akkurat tatt abort fordi vi ikke var gift.12
symre Skrevet 24. april 2002 #20 Skrevet 24. april 2002 Vi gjorde som Hestehoven - bryllup St.hansaften i fjor, og første barn i juli i år (når har du termin, Hestehoven? Jeg har den 23!) For min del var det viktig med bryllup først. Kanskje mest av alt fordi jeg ville føle meg sikker på at han ville "på ordentlig" og ikke bare fordi han "måtte"... eller fordi det "ble sånn". Det høres kanskje rart ut, men for meg var det viktig å både velge - og bli valgt. Og sannelig fikk jeg ikke mer lyst på barn etter bryllupet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå