Gå til innhold

Felleskostnader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Felleskostnader i boligannonser, er det felleskostnader per måned som er beskrevet eller er det per år? F eks felleskostnader på kr 7000...

Skrevet

Så hvordan klarer folk fellesutgifter på over 9.000 i måneden? Når f eks leligheten koster rundt 600 000.

Skrevet

Med høy nok lønn.

Skrevet

Skjønner da det da... :roll: Men det jeg mener, er har virkelig folk lyst til å legge så mye i felleskostnader...

Skrevet

Heia nei kan dere tenke dere..Folk hiver seg på og blir skamlurt,slutter en å bet fellesutgiftene må du ta støyten.Var akkurat på nyhetene om folk som ville selge leil sin for 1kr!!bare for å bli kvitt den men den gang ei.må aldri finne på det.Ser det er her i min by også og allrede beg folk å flytte ut.

Skrevet

De "billige" leilighetene har høye F.U.

I mitt distrikt får du gamle leiligheter til 2,5 mill med felleskostnader på ca. 2.500,-

De nybygde blokkene har lav kjøpesum (alt fra 600.000,- - 1.000.000,-) og skyhøy husleie, som øker i takt med renteoppgangen. Noen kjøpte når F.U. var på 3000,- (lenge før byggestart) og innen de rakk å flytte inn var F.U. over 6.000,- HVa den er i dag, tør jeg ikke engang å tenke på. I Oslo er F.U. gjerne fra 12.000,- - 18.000,- Og værre!

Skrevet

Lønner seg altså aboslutt ikke å kjøpe nå da... Leste at det var lurt å vente til like fær utgangen av 2009, kan det har blitt noe bedre da?

Skrevet

Det lønner seg ikke å kjøpe i nye bygg med høy gjeld.

Skrevet

Å være ute i boligmarkedet nå og kjøpe når noe bra kommer opp tror jeg lønner seg.

Å kjøpe leilighetene med lavt innskudd og høy fellesgjeld er det samme som å kjøpe en dyr leilighet. Ser at mange av disse har sunket veldig i pris, men så var kvadratmeterprisen horribel i utgp.

Dersom man kan bli annsvarlig for andres gjeld er det bare å styre unna.

Skrevet
Å være ute i boligmarkedet nå og kjøpe når noe bra kommer opp tror jeg lønner seg.

Å kjøpe leilighetene med lavt innskudd og høy fellesgjeld er det samme som å kjøpe en dyr leilighet. Ser at mange av disse har sunket veldig i pris, men så var kvadratmeterprisen horribel i utgp.

Dersom man kan bli annsvarlig for andres gjeld er det bare å styre unna.

Det kan være god butikk å kjøpe leilighet med høy fellesgjeld nå, men du bør sjekke godt.

Regn ut kvadratmeterprisen inkl fellesgjeld. Hvordan er denne i forhold til andre andelsleiligheter og selveierleiligheter i borettslag?

Er det avdragsfrihet eller har borettslaget betalt avdrag fra første dag?

Hva er rentesatsen på fellesgjelden og hvilke avtaler er det?

Er borettslaget organisert i NBBL?

Du kan få kjempegode kjøp av andelsleiligheter.

Jeg har f eks en leilighet med badestrand og bryggemulighet til rett over 20.000 pr kvm. I området ellers selges selveier for opp til 45.000 pr kvm og enkelte borettslag som ligger dårligere til har opp til 30.000 pr kvm.

Jeg forsøker å selge nå, men alle holder seg unna leiligheter med fellesgjeld. Dumt for meg og dumt for dem.

Årsaken til at det er rimelig er at boligbyggelaget tok over tomten for mange år siden slik at denne ble billig.

Vær ikke redd for borettslag, men sjekk litt ekstra.

Ellers sparer du jo på en leilighet til 1 mill hele 25.000 i dokumentavgift.

Skrevet

Heh, skrekk eksempelet i Tromsoe er nye leiligheter til salgs for 1 krone, med fellesutgifter paa 22 000 kr mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...