Gå til innhold

Canon EOS 450D - USA/Norge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesteguri
Skrevet

Hei!

Har planer om å kjøpe meg speilrefleks digitalkamera og har da bestemt meg for å gå for Canon 450D. Nå er jeg blitt anbefalt av noen og kjøpe fra USA istedet da det er mye billigere enn å kjøpe fra Norge. Noen som har erfaring ang. dette og evnt anbefaler/fraråder det? Får jo kjøpt pakker med flere liser, veske, kamer, stativ osv til samme pris som bare for kamera og ei linse koster her i Norge jo - så det er veldig fristende. Men er det samme produktet el er det annerledes i Amerika?

Veldig takknemlig for svar.

Eks: http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-Digital-REBE...p;_trksid=p4295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket hva slags garanti betingelser du får om du kjøper fra USA?

Ting kan jo skje som gjør at du trenger å benytte deg av garantien....

Skrevet (endret)

Men ellers er jeg enig med deg i valget av kamera!

Jeg skal kjøpe meg det selv, selge det speilrefleks kamera jeg har nå. (Olympus E400)

Endret av *Alice
Gjest Gesteguri
Skrevet

De jeg snakket med sa at de betalte litt ekstra for en forsikring som gjorde at de fikk samme garantiene som i Norge - men har satt meg for lite inn i det enda til å kunne si om det er like godt eller ei.

Skrevet
De jeg snakket med sa at de betalte litt ekstra for en forsikring som gjorde at de fikk samme garantiene som i Norge - men har satt meg for lite inn i det enda til å kunne si om det er like godt eller ei.

Lurt å sjekke ut garantibestemmelsene først hvertfall!

Lykke til!!

Skrevet

Du mister alle rettigheter du får av forbrukerkjøpsloven. For min del skal jeg spare noen tusen på kjøpet før det blir aktuelt å si fra meg de rettighetene. Dessuten, mange av de pakkene som selges er bare srot. Dvs kamera og objektiv er jo greit, men all den andre røkla er ikke verd materialene det er laget av. Klart, det er billig, men kvalitet gjenspeiles i pris. Sånn er det.

Canon har vel en skalgs world wide-garanti første året, men det betyr ikke nødvendigvis at du kan levere kamera/objektiv inn til canon-verksted her sånn helt uten videre.

Skrevet

Kjøpte meg et EOS 350D i sommer og et kjempefornøyd. Betalte den ekstra forsikringen med glede. Blitsen er bare dritt, stativet i korteste laget, mens alt det andre er bra kvalitet. Hadde mer en gjerne gjort det på nytt, ANBEFALES!

:)

Skrevet

Hei

Jeg tok iallefall sjansen på å kjøpe mitt Canon EOS 450D i USA. Det er kanskje litt gambling men faktisk så har alle mine kamera blitt kjøpt i utlandet og det har gått bra til nå. Jeg kjøpte 450D på nett og fikk det tilsendt til min søster som bor i USA og hun tok det med seg hjem da hun kom på besøk i sommer.

Skrevet

Forskjellen er som andre har sagt garanti... Og vanlig kit i Norge er vel vanligvis med Canonlinse?

Og dersom du bestiller kameraet via nettet direkte hjem til deg så må du huske at du må betale moms (25%) på kamera + frakt, og tollbehandlingsgebyr (197 kr) i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...