Gjest Gjest_Treningsjenta_* Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg er en jente på 28 år som trener på SATS. Jeg har vært veldig flink en lang periode nå, og vil holde treningen vedlike fremover. Liker å trene i sal. Trener da, høypuls, styrke, stepstyrke, mage/rygg modultime, aerobic, stramopp/stramopppuls og step. På treningssenteret jeg trener har de ofte 30min timer på de timene jeg har nevnt over. Derfor kan det hende jeg trener i strekk: step 30 min, styrke 30 min, høypuls 30 min og mage rygg 30 min. Dette for å føle og kjenne at jeg har trent.. Kan det bli for mye på en dag? blir jo 2 t trening tilsammen. Er det for mye å trene styrke 3-4 ganger i uken? Jeg prøver å trene 3-4 ganger i uken.
Mehe Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Kommer an på hvilke muskler du trener. Hver muskelgruppe trenger minst 48 timer hvile (restitusjonstid) mellom hver treningsøkt. I tillegg må du passe på å spise nok når du trener så mye, ellers vil det bare slite på kroppen.
Suzy Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Det er ikke farlig å trene 3-4 ganger i uka, men du bør trene ulike ting slik at kroppen får tid til å restituere seg maksimalt. Du kan godt trene styrke hver dag, men da må du trene ulike muskegrupper hver gang. Om du trener det samme hver gang bør du ha mellomrom mellom dagene du trener. Hva med å legge opp til styrketrening en dag, kondis en dag og kjernetrening pluss kondis en dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå