Gå til innhold

Mangler adressefeltet i IE

Anbefalte innlegg

Gjest Stjerne ii
Skrevet

Hei.

Mine foreldre har akkurat kjøpt en ny bærbar pc med Vista. Når de åpner IE (7.0) på denne, så er ikke adressefeltet synlig/tilgjengelig. Jeg sitter på andre siden av landet og forsøker å hjelpe over telefon, så jeg ser ikke det de ser. Men jeg finner ingen måte å ta bort adressefelte ti IE hos meg, og finner dermed ingen måte de kan få lagt den til på. Noen som vet hvor adressefeltet er gjemt, slik at de kan få det tilgjengelig?

Stjerne :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke IE oppe jeg heller, men kan det hjelpe å høyreklikke?

Eller kanskje vis - verktøylinjer ? (jeg bare så hvordan det kan gjøres i Opera)

Skrevet

Hei.

Jeg har vært på verktøy og sett igjennom alle valgene der, men ingen har med adressefeltet å gjøre. Og da vet jeg rett og slett ikke helt hvor jeg skal finne det.

Stjerne

Skrevet

Kan de ha klikket "F11" (full skjerm)?

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke, for de har alle de andre menyene tilgjengelig. Det er kun adressefeltet de ikke får frem.

Skrevet

Jeg må innrømme at det virker litt snodig dette. Trodde alle nettlesere kom med adresselinje synlig. Kan heller ikke finne noen mulighet til å skru den av eller på. Jeg sjekket på "Hjelp", men det nevnes ikke noe om det der heller. Det var derfor jeg tenkte på F11.

Skrevet

Ja, jeg har heller aldri vært borti dette før. Forsøkte å google litt også, men fant ikke denne varianten.

Skrevet

Var innom Windows sine hjelpesider nå, men fant ikke noe der heller. Selv bruker jeg Firefox3, og der kan man faktisk skru adressefeltet av og på. En slik mulighet kan jeg ikke finne i IE7.

Skrevet

På "vis", "verktøylinjer", kan du slå av og på adresselinja.

Skrevet

Har selvsagt sjekket der også, men knappen heter kanskje noe jeg ikke vet? :)

Skrevet
På "vis", "verktøylinjer", kan du slå av og på adresselinja.

Hva heter valget da? Jeg finner ingenting der som gjør noe som helst med adressefeltet.

Skrevet

Kanskje de har fått forskjøvet den? Altså, hvis verktøylinjene ikke er låst, kan den ligge til høyre for knappene f.eks.

Skrevet

Men da skulle de jo likevel ha sett den. Og de sier at de ser Menu Bar (altså med File, Edit, View etc), men ikke adressefeltet.

Uff - hadde vært mye enklere om jeg hadde pc'en foran meg...

Skrevet

Kan du bruke fjernhjelp i MSN?

Hvis adresselinja er blitt forskjøvet helt, synes bare et grått felt hvor det står "adresse", og det er ikke alltid like lett å se. Jeg vet ikke hvor "grønne" de er på data?

Ellers er det Vis -> Verktøylinjer -> Adresselinje som de andre sier.

Skrevet

Som Miros sier; Høyreklikk på menyfeltet - her er det mulig å hake av for standardknapper, koblinger, lås verktøylinje, tilpass......og, voila....ADRESSEFELT!

Skrevet

De er ganske så grønne ja - det er en av grunnene til at dette er litt vanskelig over telefon. Og så er ikke jeg noen ekspert heller da... De har ikke msn, men kanskje jeg må tvinge det på de :-)

Men dette adressefeltet dere sier skal jeg skal finne ved å høyreklikke, finner jeg ikke på min egen pc engang. Nå har jeg riktignok ikke Vista, men jeg har IE7. Og det er vel det som er viktig i denne sammenheng. Når jeg høyreklikker (evt. går på Vis og Verktøylinjer), så har jeg følgende alternativer:

* Menylinje

* Koblinger

* Statuslinje

* Google

* Lås verktøylinjene

* Tilpass kommandolinje

Ikke noe adressefelt der. Det var det første stedet jeg så, for det var der jeg trodde det skulle være.

Skrevet

:rodme: Beklager så mye Stjerne, jeg trodde jeg hadde IE7, men hadde visst ikke det likevel. Nå som jeg har oppdatert til IE7 har jeg klikket rundt til jeg blir blå, men finner ikke noe som kan hjelpe deg. Ikke på google heller :lete:

Lykke til!

Skrevet

Vel, takk for forsøket i alle fall :-)

Jeg får tvinge på de Firefox eller Opera i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...