Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

En Global kniv koster vel rundt 1000 kr, kanskje mye mer også. Har lenge hatt lyst på det, men det er for dyrt. Bruker derfor victorinox.

Nå har jeg begynt å handle masse på eBay, og alt er mye billigere i USA enn norge. Har funnet Global kniver, og lurer på om jeg skal kjøpe. Se link.

Men så begynte jeg å lure litt på hvordan det kan være så billig. Det kan sikkert være fake. Men samtidig så er veldig mye annet mye billigere kjøpt på eBay enn i butikker i norge.

Hva tror dere?

Skrevet

Oi, det var billig! Nå ble jeg også fristet....

Gjest Pupsilure
Skrevet
Oi, det var billig! Nå ble jeg også fristet....

Ja, ikke sant? :fnise: Skal vi ta sjansen? Har forøvrig akkurat kjøpt tre victorinox kniver til 350 kr inkludert frakt fra eBay. En brødkniv, kokkekniv og filetkniv. I norge må du gi 400 for bare brødkniven. Skal gi bort disse i julegaver. En kniv til hver slektning. Kjempefin gave det!

Skrevet

Var de ekte også? Eller det er vel kanskje vanskelig å se?

Skrevet

Pass bare på at disse er lov å importere til landet. Litt kjipt om de blir konfiskert i tollen.

Skrevet

Hmmm, tenkte ikke på at det kunne bli et problem... Noen som vet om det er lov til å importere kniver?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Oj, det hadde ikke jeg tenkt på heller. Venter på to forsendelser med kjøkkenkniver jeg nå... Det kan man vel lett finne ut ved et søk.

Gjest Gjest_MAri_*
Skrevet
Oj, det hadde ikke jeg tenkt på heller. Venter på to forsendelser med kjøkkenkniver jeg nå... Det kan man vel lett finne ut ved et søk.

Har dere funnet ut noe?

Ble også veldig nysgjerrig på dette. Har sett en som selger global kniver på finn.no. Det må jo være noe importerte greier...

Gjest Pupsilure
Skrevet (endret)

Nei, aner ikke. Men har fått den ene victorinox kniven, og den virket helt fin. :) :)

Endret av gjesp
Skrevet

Jeg kjøpte Victorinox-kniver fra UK i fjor til en brøkdel av norsk pris - så ja, det er veldig store forskjeller i fra Norge til andre land. Ingen problemer med å importere vanlige kjøkkenkniver - man får jo kjøpt de samme i Norge.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Nå har jeg fått tre victorinox kniver. Diger kokkekniv, brødkniv og utbeningskniv. Disse tre gav jeg ca 300 kr for inkludert frakt. Jeg tror helt klart de er ekte. Bare at sånt er så mye billigere i usa. :) Har victorinox kniver fra før, og har sammenlignet de nå. Er veldig fornøyd!! :) Men har ikke bestilt meg globalkniver enda. trenger det vel kanskje egentlig ikke :sjenert: Men har lyst på!

• 2 måneder senere...
Skrevet
Nå har jeg fått tre victorinox kniver. Diger kokkekniv, brødkniv og utbeningskniv. Disse tre gav jeg ca 300 kr for inkludert frakt. Jeg tror helt klart de er ekte. Bare at sånt er så mye billigere i usa. :) Har victorinox kniver fra før, og har sammenlignet de nå. Er veldig fornøyd!! :) Men har ikke bestilt meg globalkniver enda. trenger det vel kanskje egentlig ikke :sjenert: Men har lyst på!

Pris forskjellen kommer av at de selges billigere i usa grunnet handelsavtaler osv.

men selvsagt så kan de være falske å, men for en vanlig person så står det ikke pris lapp på de siden de sikkert er like gode!

Men mye av det varierer om du gidder og holde eggen skarp og ikke bruke de i oppvaskemaskina da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...