Gjest Zia Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Her i Norge spiser vi etterhvert mye mat fra andre land; indisk, thai, italiensk, osv. Dette er positivt synes jeg, i og med at det gjerne fører til at kostholdet blir mer variert og spennende. Men hvis det var slik at du måtte holde deg til ett lands kjøkken resten av av livet, hvilket land ville du valgt? Jeg velger Italia med Frankrike på en knepen andreplass.
sodapop Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Da må det bli thai-mat for resten av livet. Vi har thai take-away minst en gang i uken. Kunne fint spist thai-mat resten av uken og livet også. Med unntak av julaften
^me^ Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Da må det bli thai-mat for resten av livet. Vi har thai take-away minst en gang i uken. Kunne fint spist thai-mat resten av uken og livet også. Med unntak av julaften norsk:) men er også veldig glad i kinesisk og italiensk
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Sverger til kurdisk! Kanskje ikke det mest tilgjengelige for folk flest, men er helt fantastisk god mat!
Gjest StoreSky Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Hmm, velge en for resten av livet? Måtte blitt italiensk, det kan varieres i så mange varianter. Men nord-afrikansk, middelshavs-områdene har også super mat! Og indisk... (cous-cous, meze, falafel, etc etc...mmmm!)
LilleBille Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Det må bli italiensk uten tvil - med mexikansk på en god annenplass.
*Alice Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Tyrkisk/kurdisk!! Vanvittig mye god mat!!
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Oi, det var vanskelig. Tror nesten jeg må velge indisk, med thai på en god andre plass.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Indisk, Meksikansk, kinesisk i varierende rekkefølge
Gjest Eurydike Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 (endret) Det var et veldig godt spørsmål! Jeg velger Italia med Frankrike på en knepen andreplass. Samme her, faktisk. Tror jeg. Hvis det franske kjøkkenet var litt sydfransk, og/eller litt moderne (dvs lettere, ikke alt for mye smørsauser og denslags), så tror jeg det kommer først. Selv om jeg ofte til hverdags lager italiensk, med vegetariske pastaretter. Hmm. Umulig å velge. Endret 7. september 2008 av Eurydike
Gjest Zia Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Det var et veldig godt spørsmål! Samme her, faktisk. Tror jeg. Hvis det franske kjøkkenet var litt sydfransk, og/eller litt moderne (dvs lettere, ikke alt for mye smørsauser og denslags), så tror jeg det kommer først. Selv om jeg ofte til hverdags lager italiensk, med vegetariske pastaretter. Hmm. Umulig å velge. Du kan velge hele Frankrike, men allikevel stort sett bare leve på mat fra middelhavskysten. *generøs*
Gjest Eurydike Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Så kjempegrei du er! Men jeg klarer ikke velge likevel.
Supraspinatus Skrevet 7. september 2008 #14 Skrevet 7. september 2008 Æsj.. det går ikke an å velge! Jeg ville valgt europeisk... hehe
Irmiel Skrevet 7. september 2008 #15 Skrevet 7. september 2008 Asiatisk og Mexicansk, tror jeg. Men jeg ville nok ikke overlevd uten gode norske kjøttkaker, heller!
Nigo-san Skrevet 7. september 2008 #16 Skrevet 7. september 2008 Japansk! Kalde nudler og sashimi om sommeren, oden og sukiyaki om vinteren, okonomiyaki og katsudon og oyakodon, teppanyaki og chirashi-zuzhi og japansk karri-ris og... nei, det hadde vært meg en sann glede det, altså. Men det er godt det bare er et tankespill, jeg er altfor glad i variasjon
sannamor Skrevet 7. september 2008 #17 Skrevet 7. september 2008 hm.. tror jeg ville foretrekt mat fra middelhavet... men indisk er også digg!
Sekretæren Skrevet 7. september 2008 #18 Skrevet 7. september 2008 Japansk og tyrkisk! Men ville lagd meg litt fårikål innimellom
Gjest Bond Skrevet 7. september 2008 #19 Skrevet 7. september 2008 japansk kunne jeg tenke meg. men karibisk mat på sterk andreplass (de har jo litt av hvert der, så det er nok litt juksing ) Ellers er det nok sånn at jeg liker litt variasjon også.
Lilith Skrevet 7. september 2008 #20 Skrevet 7. september 2008 Resten av livet? Da må det bli italiensk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå