Ibrar Skrevet 7. september 2008 #1 Del Skrevet 7. september 2008 Hei Om en uke drar jeg til England for å ta 2 VGS der. Jeg har en konto hos postbanken(leve ung). Jeg har en del penger der som jeg skal ha med meg men er redd for å miste bankkortet med så mye penger i. Derfor lagde jeg en Introkonto hos DnBNOR, i den kontoen skal jeg overføre penger fra postbankkontoen når jeg trenger. Samtidig skal pappa sende meg penger til Introkontoen. Men er det best om han er disponent da? Og hvordan kommer han til å få tilgang til kontoen hvis han er disponent? Gjennom sin egen nettbank? Men han har ikke konto hos DnBNOR. Så lurte jeg på om det er mulig å sette penger inn på Introkontoen fra et postkontor i England? Tusen takk for svar! Ibrar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 7. september 2008 #2 Del Skrevet 7. september 2008 Han trenger vel ikke å kunne disponere kontoen for å føre over panger, i alle fall så lenge han overfører via sin egen nettbank. Mulig det er verre hvis han går i banken og setter inn penger kontant, vet det er nye regler på det, siden jeg engang ble opplært i skrankearbeid. Har du nettbank kan du vel selv overføre penger mellom kontoene uansett hvor i verden du er, bare du er på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibrar Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 7. september 2008 Neinei....men han vil generelt ha kontroll over hva pengene går til. Jeg kan jo muligens gi han nettbankbrikken til Introkontoen siden jeg bare trenger nettbanken til leve ungkontoen da jeg kommer til å overføre penger fra den til Introkontoen. Men hvis han for eksempel bruker skandiabanken og overfører penger fra nettbanken derfra til min Introkonto hos DnBNOR, kommer det jo gebyrer ved siden av. Men hvis han for eksmpel er disponent til introkontoen og overfører, er det forsatt gebyrer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Del Skrevet 7. september 2008 Neinei....men han vil generelt ha kontroll over hva pengene går til. Jeg kan jo muligens gi han nettbankbrikken til Introkontoen siden jeg bare trenger nettbanken til leve ungkontoen da jeg kommer til å overføre penger fra den til Introkontoen. Men hvis han for eksempel bruker skandiabanken og overfører penger fra nettbanken derfra til min Introkonto hos DnBNOR, kommer det jo gebyrer ved siden av. Men hvis han for eksmpel er disponent til introkontoen og overfører, er det forsatt gebyrer? Hvis faren din er kunde i DnB NOR, og disponerer din konto kan han få den opp i sin nettbank. Det innebærer at pengene han overfører til din konto vil bli disponible med engang, i motsetning til hvis de kommer fra en annen bank. Skandiabanken er vel gebyrfrie, slik at han ikke betaler gebyr for å overføre til deg. Hadde han vært ptogram kunde i DnB NOR hadde det heller ikke kostet han noe å overføre penger til deg på sin nettbank. Når han får opp din konto i nettbanken kan ha se bevegelsene på kontoen din. Men hvorfor skal du ha både leve ung og intro??? er det ikke nok med en bankforbindelse, betingelsene er vel ganske like på de kontoene??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibrar Skrevet 7. september 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 7. september 2008 OK...da vet jeg det! Tusen takk Grunnen til at jeg skal ha to kontoer er at Levekontoen skal være en ekstra hvis jeg mister kortet til Introkontoen. Og jeg tørr heller ikke gå med for mye penger på en konto, slik at Levekontoen skal være kontoen som jeg skal ha liggende hjemme mens jeg bruker Introkontoen. Og trenger jeg penger er det bare å overføre fra Leve til Introkontoen. Men er det mulig å sette inn penger på Introkontoen fra et postkontor i England? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :)SMILY:) Skrevet 8. september 2008 #6 Del Skrevet 8. september 2008 OK...da vet jeg det! Tusen takk Grunnen til at jeg skal ha to kontoer er at Levekontoen skal være en ekstra hvis jeg mister kortet til Introkontoen. Og jeg tørr heller ikke gå med for mye penger på en konto, slik at Levekontoen skal være kontoen som jeg skal ha liggende hjemme mens jeg bruker Introkontoen. Og trenger jeg penger er det bare å overføre fra Leve til Introkontoen. Men er det mulig å sette inn penger på Introkontoen fra et postkontor i England? Hei Ibrar et lite spm er du i fra pakistan? bor du i kristiansand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibrar Skrevet 9. september 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 9. september 2008 Hei Ja, jeg er fra Pakistan. Men jeg er desverre bosatt i Oslo:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå