Gjest lyst på baby Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Har vært prøvere siden februar, men har ennå ikke lykkes i å bli gravid... Vi har sex nesten annenhver dag, men blir likevel ikke gravid! Finnes det noe som gjør at man har større sjanse for å lykkes? Har hørt noe om grapefruktjuice, stemmer det? Takknemlig for alle råd og tips dere måtte ha!
Millie_82 Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg har hørt om grapefruktjuice, hostesaft (slimoppløsende), bli liggende med rumpa høyt etter sex, slutte med røyk/alkohol og ellers leve sunt Selv om man treffer rett på EL og alt er bra så er det bare 20% sjanse for at det blir noe mer. Det er mye som skal klaffe, så det er bare å fortsette prøvingen med friskt mot. Lykke til! Klem
fruktbærende Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Wild Yam: "naturlig progesteron". Disse skal tas i perioden etter eggløsning. Veldig viktig. - Solvipect: Slimløsende hostesaft for å øke slimmengden. (mer tyntflytende) Noen dager før eggløsning. - Damiana - Grapefruktjuice: gir mer EL-slim. Noen har også gode erfaringer med clearblue fertilitetsmonitor. Viser mer nøyaktig når du har eggløsning. Jeg bruker den nå og er ferdig med første mnd. Endret 1. oktober 2008 av fruktbærende
Gjest Alabama Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 - Solvipect: Slimløsende hostesaft for å øke slimmengden. Noen dager før eggløsning. Skal man drikke slimløsende hostesaft for å øke slimmengden? Høres litt motsigende ut..
Gjest Gjest_Alma_* Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Skal vi se... b6 stimulerer hormonproduksjonen, og kan sørge for at den stabiliserer seg. Den kan tas hele syklusen, men kun store doser ETTER eggløsning. Den gir også mer el-slim (bare husk ikke store doser før etter el!) Wild Yam - etter El Grapefruktjuice - gir mer el-slim, drikk altså mest FØR el, men fint med c-vitaminer hele syklusen!! Slimløsende hostesaft; Det er virkestoffet guainesefin (?) som virker stimulerende. Det gjør at slimet i kroppen får bedre kvalitet (kort sagt), slik at el-slimet blir spermievennlig. Nattlysolje; før el gir det spesielt mer el- slim. Ellers så stabiliserer det hormonproduksjonen. Er bra mot PMS (jeg blir et helvete uten denne oljen...) Ananas - 5 dager etter eggløsning. Spises fersk, spesielt kjernen som er viktig, pga stoffet bromelain - virker visstnok slik at egget lettere fester seg og holder seg der. Oppsummert: Før el: lavdose b6, nattlysolje (nokså høy dose, det er gode oljer for kroppen, kan ha samme dose gjennom hele syklusen), grapefruktjuice og slimløsende hostesaft. Etter el: høydose b6, nattlysolje, ananas, wild yam Det er de midlene jeg kommer på. Andre tips jeg har hørt er noe som heter instead cups, det får du nok ikke i Norge - det er egentlig et engangsmensbeger som du kan putte inn etter samleie slik at spermiene holder seg inne i deg litt lenger. Det er også greit å måle basaltemperaturen, slik vet du om dere faktisk treffer el med samleie (det gjør dere vel når dere har sex annenhver dag), og da vet du også hvor lang fasen etter el er (så vet du at den faktisk er lang nok). Kan anbefale kurset fertilityfriend.com har. Jeg mener ikke at du skal følge alt dette altså, men jeg tenkte jeg skulle si i fra om alt jeg kom på. Du kan jo lete fram informasjon på nettet utfra det jeg har nevnt, også finner du sikkert noe selv også. Lykke til!
Fun Light Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Hva slags tilskudd er det man bør ta fra man planlegger å bli gravide igjen..? Er usikker på om det bidrar til økt sjanse for å bli gravid, men bra for barnet den dagen det blir unnfanget skulle det iallfall være..
jørnsi Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Hva slags tilskudd er det man bør ta fra man planlegger å bli gravide igjen..? Er usikker på om det bidrar til økt sjanse for å bli gravid, men bra for barnet den dagen det blir unnfanget skulle det iallfall være.. Folat? eller folinsyre?
Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Hvilke av disse tingene har dokumentert effekt og hvilke er kjerringråd som ingen vet om virker? - Nysgjerrig -
Sans Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Vel, hvis du søker på guainefesin på google, kommer det opp artikler om økt fruktbarhet. I USA får man tak i noe som heter Fertile CM (fruktbar utflod, faktisk), som er et tilskudd der dette er det aktive stoffet. Bromelain har jeg lest om en gang tidligere, men om det var en vitenskapelig artikkel er jeg usikker på. Ellers er det jo bare å søke på de forskjellige tipsene, da. F.eks. leste jeg om en undersøkelse der det ble gitt c-vitamin til menn (høy dose), med lav spermkvalitet, og etter 2 måneder var den mye bedre. Hvorvidt c-vitamin var det eneste som ble gitt, er jeg usikker på. Poenget er at det er en teori som sier at de færreste får i seg nok vitaminer/mineraler osv gjennom kosten, fordi maten f.eks. er for behandlet, og dermed trenger tilskudd for å være skikkelig friske. Som et apropos til det, kan jeg nevne at hormonell prevensjon gjør at kvinner kan få b-vitamin-mangel, spesielt b6, noe som kan resultere i dårlig hormonell balanse. Søk på det på nettet! Mye det er hold i. Men det er jo ikke dermed sagt at man skal tro på alt eller følge alt. Men kanskje kan fruktbarhetsproblemer ha sin årsak i kosthold el. - veldig mange andre plager som har sin årsak der, så.
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 http://www.cosmitec-astrological-compatibi...-fertility.html Månesyklusen. Virker det mon tro? Hørt en del om den metoden.
Mamma1 Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Slimløsende hostesaft skal tas for å gjøre slimet lettere å trenge gjennom for sæden. Forøvrig så har de forsket på det og funnet ut at det bare er tull. Den hostesaften går ikke i blodet, og kan dermed ikke ha noen innvirkning "der nede"
Sans Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Slimløsende hostesaft skal tas for å gjøre slimet lettere å trenge gjennom for sæden. Forøvrig så har de forsket på det og funnet ut at det bare er tull. Den hostesaften går ikke i blodet, og kan dermed ikke ha noen innvirkning "der nede" Virkelig? Jeg har lest det motsatte, atlså at det faktisk er hold i det... Pga virkestoffet guaifenesin.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har kjøpt Wild Yam nå, men siden jeg ikke har mensen eller eggløsning så vet jeg ikke når jeg skal begynne Skal jeg bare begynne nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå