Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg synes de plastposene med ziplås til væsker er så kronglete, det er lett for at de plutselig åpner seg, og kan være vanskelig å lukke igjen. Før hadde de sånne poser på Gardermoen med en slags plastdings til å lukke igjen posen, men det hadde de ikke sist. Noen som vet hva jeg mener og hvor jeg kan få kjøpt noe slikt? Så også en dame i køen som hadde en liten gjennomsiktig toalettmappe med glidelås, noen som vet om de godtar det (bare den er liten nok), og hvor jeg kan få kjøpt det? Det hadde jo klart vært det enkleste, de vil jo være enkle å lukke og ikke så lett gå istykker heller
ringblomst Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Jeg har en gjennomsiktig sminkepung som har blitt godkjent gjennom sikkerhetskontroller. Fikk den via jobben, så vet ikke hvor man kan få kjøpt noe slikt, men kanskje høre med diverse parfymerier?
øyenstikker Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Jeg har en slik gjennomsiktig med glidelås. Det står at den er på 1 l og er godkjent for sikkerhetskontroll. Den køpte jeg på apoteket. De hadde og små "reise-flasker"
*Alice Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Ja, tenkte på apoteket med en gang. Jeg gidder ikke ha toalettsakene i håndbagasjen min, det er altfor mye. hehe. Men husk at de ikke er ikke like strenge lenger, de fikk rimelig mye pepper i fjor.
Morea Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 I Oslo er det en butikk på Byporten som har en slik veske. Den reisebutikken. Den har også små beholdere å fylle med kremer etc. Har også sett at de har disse på Gardermoen, men det kommer jo an på hvor ofte man reiser. Tror de har blitt mer vanlige på apoteket også. Jeg reiser myyye med fly og bruker denne lille toalettmappen hele tiden. Har aldri fått noe trøbbel, Men litt dritt er det med disse reglene (selv om det er grunner). Kom tilbake fra utlandet i dag (derfor jeg sitter her nå) og får aldri med meg alt!
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 I Oslo er det en butikk på Byporten som har en slik veske. Den reisebutikken. Den har også små beholdere å fylle med kremer etc. Har også sett at de har disse på Gardermoen, men det kommer jo an på hvor ofte man reiser. Tror de har blitt mer vanlige på apoteket også. Jeg reiser myyye med fly og bruker denne lille toalettmappen hele tiden. Har aldri fått noe trøbbel, Var innom Byporten og fant denne, men de hadde bare typen jeg ville ha med beholdere oppi. Og siden jeg ikke trenger beholderne, var det litt dyrt med 139 for en pose. De hadde noen tomme også, men de var smale og avlange, en litt upraktisk form. Men, på Vita like bortenfor fant jeg sånn mappe jeg ville ha, uten beholdere, da til 19,50 Hvor stor er din mappe i cm? Det sto at det var literspose, men synes umiddelbart den er mye større enn de plastposene som deles ut på Gardermoen. Den jeg kjøpte måler 16x20 cm cirka. Tror du det går greit? Den ser mye mer praktisk ut enn de plastikkposene med klemmelås. Og hvis man får mer oppi så er det jo enda bedre. Glidelås er vel greit? Hvis dette funker er det et godt kjøp
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Nomaden har også varianten med småflasker http://www.nomaden.no/main/index.php?page=...op&Itemid=1 Den ser helt lik ut som den tomme de har på Vita til 19,50. Så man må bare vurdere om man trenger flaskene. Tungvint å skulle tømme over alt fra store flasker og over på de beholderne synes jeg, da er det greiere å kjøpe tannkrem, shampo osv i småflasker i utgangspunktet. De har masse sånt på Handy Size på Byporten. Har lett gjennom artikler om posereglene, noen steder står det at det må være klemmelås, mens andre står det bare gjenlukkbar. Skal i hvert fall prøve meg med mappen fra Vita neste gang, så får vi se om det godtas
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Her var det en variant til ... http://www.respond.no/default.asp?page=19&...amp;pnotes=1240
Gjest Minolta Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Da jeg reiste til Spania i sommer så hadde jeg helt vanlig toalettmappe (ikke gjennomsiktig) i håndbaggasjen og det gikk helt greit. De er ikke så strenge lenger.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Da jeg reiste til Spania i sommer så hadde jeg helt vanlig toalettmappe (ikke gjennomsiktig) i håndbaggasjen og det gikk helt greit. De er ikke så strenge lenger. Men da brøt de reglene, eller så overså de mappen i gjennomlysningen, så det er ikke noe man kan gå ut fra...
Lizzee Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Men da brøt de reglene, eller så overså de mappen i gjennomlysningen, så det er ikke noe man kan gå ut fra... Jeg opplevde det samme som "Minolta" i sommer. Dvs at de på Gardermoen ikke var strenge med hva slags toalettmappe vi hadde. Jeg viste frem min litt store sminkepung (som ikke er gjennomsiktig) hvor jeg hadde lippgloss og litt sminkesaker (den store toalettmappen ligger jo i kofferten) og min samboer viste frem sin toalettveske (sånn som man bretter/ruller sammen og som kan henge på knagg). Begge deler var like ok så lenge vi ikke hadde innhold som oversteg grensen. Det var ikke snakk om at de overså mappene i gjennomlysningen - de så fysisk begge mappene og det var ikke noe problem. Har hørt om flere slike tilfeller så det er ikke så strengt lenger. Hvorvidt tollerne da bryter reglene? Mulig det. Så vi passasjerer må nok ta høyde for at vi kan bli påkrevd å bruke gjennomsiktig mappe.....
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Det var ikke snakk om at de overså mappene i gjennomlysningen - de så fysisk begge mappene og det var ikke noe problem. Har hørt om flere slike tilfeller så det er ikke så strengt lenger. Hvorvidt tollerne da bryter reglene? Mulig det. Så vi passasjerer må nok ta høyde for at vi kan bli påkrevd å bruke gjennomsiktig mappe..... Reglene gjelder fortsatt, dessverre, så jeg ville ikke tatt sjansen på å lage bry for meg selv og andre ved å måtte ut av køen og pakke om. Men en gjennomsiktig mappe bør gå bra, siden det bare kreves at man skal kunne se gjennom den + åpne og lukke. Det er ikke tollere i sikkerhetskontrollen forresten, men det er flisespikkeri i denne sammenhengen En gang hadde jeg med en tomflaske gjennom, men vakten gransket den og fant noen dråper vann i bunnen. De måtte jeg drikke opp :gjeiper: men samtidig hadde jeg glemt igjen solkremen min i lommen (utenfor posen, fy skam!), det oppdaget de ikke. Tenk hvilken fare jeg i min forglemmelse utsatte det flyet for
Lizzee Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Reglene gjelder fortsatt, dessverre, så jeg ville ikke tatt sjansen på å lage bry for meg selv og andre ved å måtte ut av køen og pakke om. Men en gjennomsiktig mappe bør gå bra, siden det bare kreves at man skal kunne se gjennom den + åpne og lukke. Det er ikke tollere i sikkerhetskontrollen forresten, men det er flisespikkeri i denne sammenhengen En gang hadde jeg med en tomflaske gjennom, men vakten gransket den og fant noen dråper vann i bunnen. De måtte jeg drikke opp :gjeiper: men samtidig hadde jeg glemt igjen solkremen min i lommen (utenfor posen, fy skam!), det oppdaget de ikke. Tenk hvilken fare jeg i min forglemmelse utsatte det flyet for Hehe... Du kunne sikkert kapret flyet med den solkremen der. (selvfølgelig er det ikke tollere i sikkerhetskontrollen....kremt....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå