Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nu har det seg slik at jeg har eksamen imorgen. Føler meg litt for dårlig forberedt, og vet at det kan gå dårlig. Håper jo at jeg klarer meg greit, og at jeg går ut med en god følelse.

Faget jeg skal opp i (satslære) krever bøttevis med konsentrasjon og tålmodighet (og det er jævlig kjedelig). Jeg er verken konsentrert eller tålmodig, og har egentlig ikke lyst til å ha prøven i det hele tatt. Jeg vil helst bare bli ferdig med hele dritten.

Anyway, jeg trenger noen tips. Jeg vet jeg burde ha lest litt til. Men er det lurt nå, da? Jeg lurer på hva jeg skal gjøre/spise/drikke/tenke for å klare meg gjennom eksamensdagen med best mulig resultat. Noen ideer? Tips?

Om enn... litt trøst?

Kidahh

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

dakar deg-..-. føler så med deg jeg! har selv eksamen men ikke så ille som deg! jeg klarer meg og har heller ikke så masseå lese.

mange hevder å si at det du ikke har lært før lærer du ikke de siste timene før, men det tror jeg ikke på! jeg setter meg alltid ned å pugger og leser for harde livet,og det går alltid bedre enn jeg tror! så det gjør det nok på deg også! eneste jeg vil si til deg er at du burde lese slik at du føler at du har det innabords.. også tar du deg en deilig dusj eller noe annet avslappende ser litt på tv og stresser av litt.. legg deg og få deg en go natt søvn og les gjerne litt imorgen og ta deg god tid på prøven! det viser seg alltid å gå bedre enn man tror i for veien!

dette klarer du helt sikkert like fint som alltid! tenk deg nøye igjennom, vær avslappet og ikke stress.. ta deg god tid.

masse lykke til klemmer:)

Skrevet

Hvis du pugger like før, så kan det gå på bekostning av kunnskap som har ligget i topplokket og godgjort seg litt. Den blir trengt inne. Hvis du ikke har noe, skjer det vel ingen skade med råpugging.

På eksamen pleier jeg alltid å ha med druesukker, det er hjernemat de lux.

Gjest Tristessa
Skrevet

*Nusser på* Skal selv ha eksamen i morgen. Sjokolade og espresso er den beste hjerneføde, ikke glem croissant til frokost. Eksamensmat = kosemat. Bare synd at jeg ikke kan ta med meg hvitvinsdampede blåskjell og en halvflaske med meg på skolen, derfor den søte og alkofrie varianten med muffins og kaffe.

Skrevet

Jeg skal faktisk også opp i satslære i morgen.

Jeg går jo fremdeles på vidergående, så jeg vet ikke om du har kommet lengre enn meg, men for meg virker faget ganske logisk.

Matpakken i morgen består av banan, vann, brødskive med ost og en stratos.

For å slappe litt av skal jeg nå ut å jogge litt, dusje og så sove godt...

Ønsker deg LYKKE TIL, det går nok meget bra. :P

Skrevet

Ja jeg går også på vgs. Og jada, det er logisk nok. Men jeg glemmer alltid å titte etter noe. Sjulte paralleller (fx ved gjennomgangstone), ulovlige sprang om satsen går i moll, innføringer, utføringer osv. Det er så å si alltid noe jeg glemmer.

Ikke vet jeg helt hva jeg skal se på, heller. Kan alle regler og sånt, tror jeg. Får håpe jeg scorer bra på melodikomponeringa, og har flaks med harmoniseringa... ikke alltid jeg får det til å klinge like bra, heller. Selv om selve stemmeføringa er riktig. Vet du om det trekkes for det?

Lykke til til deg og.

Kiddis

Skrevet

Vi vet nesten ingenting. Men hvis du gjør alt på en teorimessig rett måte, tror jeg inegn kan trekke deg.

Jeg safer på hele eksamen, gjør alt enklest mulig og satser på at alle oppgaver er i C-dur :lol:

Vi får ikke mer enn 32 takter til sammen og på 5 timer vil det si at vi har over 10 minutter på hver takt. Glimrende!!!

Det jeg sliter med er at du aldri kan ha oktavparalleller. Men jeg tror jeg har lært akkurat det litt feil. Får høre på skolen i morgen hva de andre gjør..

Skrevet

Oktavparalleller er aldri tillatt, dette gjelder også primparalleller! Kvintparalleller er tillatt bare fra ren til forminsket kvint (=tritonus). Pass opp når du har gjennomgangstoner, to sekstakkorder etter hverandre eller to medianter etter hverandre. Det oppstår alltid kluss.

*Grue seg*

Noe mer vi må huske på? Vi skal skrive en melodi også, da. Jeg har forresten seks timer. Tror ikke jeg kommer til å holde ut. Kommer til å gå etter et par....

Kid

Skrevet

TRETTITO TAKTER? :o

Det blir fuckings åtte fraser på fire takter. Og det er JÆVLIG mye. Tror du vi får såå mange takter?

Tenk hvis satsen går i moll!!! FAENTA!

Kid

Skrevet

Ikke fallende ters eller stigende sekund...(eller var det omvendt?)

Tror dere har kommet lengre enn oss, vi sliter oss gjennom kvartsekstakkorder og det er det..

Nei, men det var den lille joggeturen..

Ms SPORTY.

Skrevet

Høh? Fallende ters eller stigende sekund? Er vel lov, det, så lenge det ikke blir skred, og stemmeføringa funker ellers?

Har jeg gått glipp av noe?

Har dere ikke hatt medianter eller parallelltoneart (utsving)? Heldiggriser, det var der jeg falt av, nemlig.

Skrevet

nei, tilsammen 32 takter. Som regel oppgaver med 4 takter, mens harmoniseringen er på 8!

Skrevet

Oppgaver?

Vi får bare harmonisering og melodikomponering. En oppgave koralharmonisering på maks trettito takter, og en melodikomponeringsoppgave der vi får velge mellom et par tekster. Eller er jeg helt på jordet nuh?

Kid

Skrevet

Kan nok stemme, våre oppgaver er laget av lærerne på skolen, såkalt lokalgitt. Vi har visst det i en måned hva kommer til å få. Litt lett blanding som lærerne liker å kalle det...

Skrevet

Irriterende...

Vi har også lokalgitt eksamen. Men sensor fra ski eller rud videregående skole skal rette, da. Så får vi se. Jævlig spennende.

Er bare misunnerlig på dere som slipper å blande inn medianter og alskens dritt, jeg da.

Hvilken skole går du på?

Kid

Skrevet

*kjenner etter, men føler seg ikke heldig, ville heller opp i samfunnsfag muntlig*

Jeg går på Lundehaugen utenfor Stavanger.

MASSE MASSE LYKKE TIL I MORGEN. :wink:

kan skrive å si hvordan det gikk..satser på 3-4...

Utrolig gøy å treffe noen i samme situasjon :)

Nå er joggeklærne på og kjæresten kommet, her skal alt stresset ut.

Snakkes :)

Skrevet

Jeg ville også opp i samfunnslære, men nå blir vi ferdig med dritten også... har jo så å si ferie etter dette.

Jeg går på Lillestrøm.

Jeg har fem i standpunkt, og vil gjerne få fem eller seks. Litt kjipt å få dårligere på eksamen enn i årskarakter. Det gir et litt dårlig intrykk.

Men i og med at jeg har lest ganske lite, kan jeg ikke forvente all verden.

ØNSKER DEG OGSÅ VELDIG LYKKE TIL!!

Kid-a

Gjest Tristessa
Skrevet

Ønsker alle som har eksamen i morgen lykke til, spesielt Kidden da. Like stresset fremdeles?

Gjest Tristessa
Skrevet

Takker og bukker. Har lest paragrafer og dilldall til jeg følte meg helt Staff. Så nu er det nok for i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...