Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg og dama hadde en liten diskusjon, om man kan kalle det det, tidligere i uka. Så dro hun bort på fredag'en og kommer hjem imorgen. Vi har pratet en del på tlf i helga, og vi har grei tone, men alt er ikke i orden... Jeg vil gjerne gjøre/gi henne noe fint for å vise henne at jeg setter pris på henne å at det bare er henne jeg vil ha! Har dere noen gode idè'er til hva jeg kan gjøre når hun kommer hjem? Vil gjerne overraske henne med noe fint å romantisk... Mvh Litt oppgitt og rådvill g23
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Først må jeg bare si at jeg synes det var en super ide!' For meg hadde ikke gaven betydd så veldig mye om den var "ferdig" og uten noe tanke bak. Jeg setter heller pris på en godt gjennomtenkt og veldig personlig gave. En som sier at personen vet hva jeg liker, hvor godt h*n kjenner meg osv. Er det en spesiell type kaffe eller te (mat, sjokolade, anything?) hun liker? Har hun en hobby der du kan bidra med en liten ting? Er det noe du vet hun har ønsket seg lenge? kan du gi henne et personlig gavekort? (F.eks. at du gir henne en massasje, lager en romantisk middag til henne, tar henne med på piknik osv.) Invitasjon til en date med deg? Barre skriv tid og sted hun skal møte opp. Resten er en overraskelse.... Gavekort på kino? Eller en helaften på favoritt restauranten hennes? Viser at du har tenkt og tatt hensyn til hva hun liker. Husk iallfall å skrive kort til hvis du gir henne en gave. Ikke et sånt ferdig kort med et dikt, men gjerne et personlig dikt, eller tekst som du har skrevet selv. Lykke til, og la oss vite hvordan det går!
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Takk for tips Her er hva jeg har planlagt så langt; Hente henne på flyplassen med 3 solsikker (siden hun er solsikken min) og et kort der jeg beskriver hva de 3 blomstene står for. Kjøre henne hjem og si at hun må være pyntet til kl. 20.00. Så få broren hennes til å kjøre henne til et koselig naust familien min har. Der skal jeg dekke et koselig bord, og fylle naustet med stearinlys over alt. Kjøpe en flaske vin og servere noe mat av et eller anna slag. Brenne en CD plate med fin rolig musikk som jeg vet hun liker og spille den. Tenkte at når hun kommer så står jeg pyntet i dress og gir henne 3 røde roser (usikker på om jeg skal gjøre det siden hun allerede har fått blomster..?) Skrive et nytt kort som jeg legger på plassen der hun skal sitte, der jeg skriver litt om hvor mye hun betyr for meg osv. Etter vi har spist og kost oss der ute, så er jeg usikker på hva jeg skal gjøre... Ta henne med hjem til meg der jeg lager det koselig mye stearinlys o.l, eller ta henne med en annen plass først? Forslag? Hørtes det greit ut? Så kommer det jeg er usikker på. 1. Gave! Hun liker og male å tegne, kanskje kjøpe noe sånt utstyr e.l? 2. Maten. Siden det ikke akkurat er kjøkken på naustet, hva kan servere? Er strøm der, så kan ta med microen og varme noe opp... Men hva? Har dere noen andre tanker om dette? Forslag til noe jeg kan gjøre annerledes? Tenk dere at dette skulle skje med deg! Hva ville du ønsket at typen din ga deg eller gjor? Setter stor pris på svar, gir meg litt mer inspirasjon og motivasjon til å gjøre dette
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Takk for tips Her er hva jeg har planlagt så langt; Hente henne på flyplassen med 3 solsikker (siden hun er solsikken min) og et kort der jeg beskriver hva de 3 blomstene står for. Kjøre henne hjem og si at hun må være pyntet til kl. 20.00. Så få broren hennes til å kjøre henne til et koselig naust familien min har. Der skal jeg dekke et koselig bord, og fylle naustet med stearinlys over alt. Kjøpe en flaske vin og servere noe mat av et eller anna slag. Brenne en CD plate med fin rolig musikk som jeg vet hun liker og spille den. Tenkte at når hun kommer så står jeg pyntet i dress og gir henne 3 røde roser (usikker på om jeg skal gjøre det siden hun allerede har fått blomster..?) Skrive et nytt kort som jeg legger på plassen der hun skal sitte, der jeg skriver litt om hvor mye hun betyr for meg osv. Etter vi har spist og kost oss der ute, så er jeg usikker på hva jeg skal gjøre... Ta henne med hjem til meg der jeg lager det koselig mye stearinlys o.l, eller ta henne med en annen plass først? Forslag? Hørtes det greit ut? Så kommer det jeg er usikker på. 1. Gave! Hun liker og male å tegne, kanskje kjøpe noe sånt utstyr e.l? 2. Maten. Siden det ikke akkurat er kjøkken på naustet, hva kan servere? Er strøm der, så kan ta med microen og varme noe opp... Men hva? Har dere noen andre tanker om dette? Forslag til noe jeg kan gjøre annerledes? Tenk dere at dette skulle skje med deg! Hva ville du ønsket at typen din ga deg eller gjor? Setter stor pris på svar, gir meg litt mer inspirasjon og motivasjon til å gjøre dette Skal si du har planlagt! Her kommer litt konstruktiv kritikk.... Dress, kjole og tre røde roser synes jeg er ganske overkill... Hun kommer til å tro du skal fri til henne! Synes ikke dere trenger å pynte dere egentlig. Dere skal jo være i et naust. Maten kan være reker og baguetter. Husk majones, smør og for all del sitron. (Husk ekstra sitron til å ha i en bolle med vann på bordet for å skylle hender og fjerne lukt mens dere skreller) Stearinlys er alltid koselig. Musikk? Tja, men kanskje ikke nødvendig å ta den på med en gang.... Tegne- og malesaker høres bra ut hvis hun liker sånt. Ta med et stort sitteurderlag og to-tre tepper. Tenn et bål ute i fjæra etter maten. Ta med henne og vinen og tell stjernene på himmelen, snakk sammen og kos dere. Ha en varm jakke tilgjengelig til henne dersom hun er tynnkledd. Mener ikke du skal kjøpe en ny jakke til henne. Hun synes sikkert det er koselig å låne din, og at du har tenkt på at hun kanskje kom til å fryse. (Dette er ikke så koselig om dere går i kjole og dress) Dersom det er dårlig vær kan du allids droppe bålet og bare sette dere i sofaen inne, hvis det er sofa der.... Har du tenkt på hvordan dere skal komme dere til og fra? Dere skal jo drikke så dere kan ikke kjøre selv....
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Skal si du har planlagt! Her kommer litt konstruktiv kritikk.... Dress, kjole og tre røde roser synes jeg er ganske overkill... Hun kommer til å tro du skal fri til henne! Synes ikke dere trenger å pynte dere egentlig. Dere skal jo være i et naust. Maten kan være reker og baguetter. Husk majones, smør og for all del sitron. (Husk ekstra sitron til å ha i en bolle med vann på bordet for å skylle hender og fjerne lukt mens dere skreller) Stearinlys er alltid koselig. Musikk? Tja, men kanskje ikke nødvendig å ta den på med en gang.... Tegne- og malesaker høres bra ut hvis hun liker sånt. Ta med et stort sitteurderlag og to-tre tepper. Tenn et bål ute i fjæra etter maten. Ta med henne og vinen og tell stjernene på himmelen, snakk sammen og kos dere. Ha en varm jakke tilgjengelig til henne dersom hun er tynnkledd. Mener ikke du skal kjøpe en ny jakke til henne. Hun synes sikkert det er koselig å låne din, og at du har tenkt på at hun kanskje kom til å fryse. (Dette er ikke så koselig om dere går i kjole og dress) Dersom det er dårlig vær kan du allids droppe bålet og bare sette dere i sofaen inne, hvis det er sofa der.... Har du tenkt på hvordan dere skal komme dere til og fra? Dere skal jo drikke så dere kan ikke kjøre selv.... Hehe! Du har rett i at det blir litt overkill! Tror vi venter noen år til før det blir snakk om noe frieri her! Reker går litt dårlig siden hun reagerer på det! Ikke blitt så bra date hvis den slutter på sykehuset :gjeiper: Bål i fjæra hørtes genialt ut! Jeg kommer ikke til å drikke så jeg kjører fra. Svigerbror kjører henne til, uten at hun vet hvor hun skal tenkte jeg Får tenke litt mer på dette angående gave... Litt rart å bare gi henne en pensel og litt akryl...
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Det blir kanskje litt kosligere om dere begge drikker litt... Dersom hun ikke føler seg utilpass med å drikke alene er det ikke noe problem. Vet bare at jeg hadde synes det var litt kjipt å drikke alene, og hadde mest sannsynlig takket nei til alkohol. Ingen gave er dum dersom det er en tanke bak og et koselig kort med. Du kan jo skrive noe ala "håper du kan bruke dette da jeg vet at interessen er der." Husk også å skrive noe mer personlig på kortet. Har hun staffeli? Sånt malelstativ? Lerreter? Sånt kan fås til en rimelig pris hos Europris f.eks. De har alt av maleutstyr. Så va det maten da.... Hva en piknik kurv? Gode baguetter og diverse pålegg som du vet hun liker? Et lite koldtbord i piknikform? Kald kylling, potetsalat, eggerøre, diverse spekemat, rosbeef osv? Husk papptallerkner, og plastbestikk og servietter. Kjipt å måtte ta oppvasken etterpå Maten blir uansett ikke det viktigste. Jeg synes micromat blir litt feil for meg, men ikke sikkert hun bryr seg om det....
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 (endret) PS: Kjøp marshmellows!!! Det er superkoselig å grille over bålet og er en enkel dessert... Skulle det bli dårlig vær er det mulig å spise dem kalde også. hun synes sikkert det er koselig om du har laget grillspiddene selv... Edit Ta med kakao på termos... Man kan ha marshmellows oppi. Kan drikkes både ute og inne... Endret 7. september 2008 av CeeCee
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Det blir kanskje litt kosligere om dere begge drikker litt... Dersom hun ikke føler seg utilpass med å drikke alene er det ikke noe problem. Vet bare at jeg hadde synes det var litt kjipt å drikke alene, og hadde mest sannsynlig takket nei til alkohol. Ingen gave er dum dersom det er en tanke bak og et koselig kort med. Du kan jo skrive noe ala "håper du kan bruke dette da jeg vet at interessen er der." Husk også å skrive noe mer personlig på kortet. Har hun staffeli? Sånt malelstativ? Lerreter? Sånt kan fås til en rimelig pris hos Europris f.eks. De har alt av maleutstyr. Så va det maten da.... Hva en piknik kurv? Gode baguetter og diverse pålegg som du vet hun liker? Et lite koldtbord i piknikform? Kald kylling, potetsalat, eggerøre, diverse spekemat, rosbeef osv? Husk papptallerkner, og plastbestikk og servietter. Kjipt å måtte ta oppvasken etterpå Maten blir uansett ikke det viktigste. Jeg synes micromat blir litt feil for meg, men ikke sikkert hun bryr seg om det.... Alkoholen blir ikke noe problem. Ja hun har staffeli. Hun har også en fasinasjon for øyenstikkere. Kanskje jeg kunne stikke innom Glitter eller anna plass å kjøpt noe sånt. Ikke noe dyr greie, bare et lite smykke eller noe annet av en øyenstikker..? Tenker ikke gull eller sølv nå! Bare noe rimelig som er søtt... Kan hende det er en gammel kokeplate der ute. Kanskje jeg kan lage en gryterett som jeg kan varme opp. Koldtbord hadde vært koselig, men er for kaldt ute til å spise kald mat. Tror det blir bedre med noe varmt. Du får ha tusen takk for at du har svart meg! Takk for at du har hjulpet meg med dette Håper det faller i smak hos hun, men det er jeg ganske sikker på at det gjør
Lissi Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 (endret) Sett en toro pizzadeig:) Ta med grillpølser og snur deig rundt. Serveres med ketchup og sennep. Lag en termos med kakao. Hva kan vel være koselige enn å grille pølser på bål samt drikke varm drikke i friluft? Det enkle er oftest det beste:) Er det kaldt kan du ta med et par tepper, grille pølser på bålet, så spise inne. Endret 7. september 2008 av Lissi33
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Ja, du vet jo best hva som passer dere, m.h.t. mat tenker jeg... (Bare husk kakao og mashmellows... ) Et smykke med øyenstikkere, en brosje eller øredobber er jo ikke dumt dersom hun er fasinert av disse. Kan kanskje være litt vanskelig å få tak i, så ha en backup plan, just in case.... Er enig med at det ikke bør være dyrt... Håper dere får en kjempekoselig kveld sammen! PS: En liten rapport i etterkant om hvordan det gikk hadde vært koselig
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Sett en toro pizzadeig:) Ta med grillpølser og snur deig rundt. Serveres med ketchup og sennep. Lag en termos med kakao. Hva kan vel være koselige enn å grille pølser på bål samt drikke varm drikke i friluft? Det enkle er oftest det beste:) Er det kaldt kan du ta med et par tepper, grille pølser på bålet, så spise inne. Må vel innrømme at jeg er en ørliten smule misunnelig på dama til TS... Hehe! Hadde smelta helt om en kar hadde gjort noe sånt for meg. Selv om ikke alt hadde klaffa så hadde jeg uansett satt stor pris på at han hade gjort alt det bare for meg... Ja, det enkle er som oftest det beste! Kakao og bål er bedre enn roser og sjampis for min del!
Lissi Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Må vel innrømme at jeg er en ørliten smule misunnelig på dama til TS... Hehe! Hadde smelta helt om en kar hadde gjort noe sånt for meg. Selv om ikke alt hadde klaffa så hadde jeg uansett satt stor pris på at han hade gjort alt det bare for meg... Ja, det enkle er som oftest det beste! Kakao og bål er bedre enn roser og sjampis for min del! Ja enig:) Jeg vil også ha en mann som tenker i de baner Men her er det jeg som finner på ting, men min er romanstisk i gjerningsøyeblikket:) Får vel være glad for det!
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #13 Skrevet 7. september 2008 Ja, jeg elsker å gjøre slike ting! Det koster jo så lite, og man får så mye tilbake....
Gjest Yoghurt Skrevet 7. september 2008 #14 Skrevet 7. september 2008 (endret) Mattips: tomatsuppe og makaroni på termos. Varmt, godt, har man ikke all verdens til matlagingsevner kan man bruke suppepose (men kan det unngås er det jo herlig, hehe), trenger ikke varmes opp da det holder seg varmt lenge på termosen, spises i kopper så unngår man særlig til søl. Praktisk til de grader, mener jeg. Når jeg tenker meg om funker jo all suppe på termos da, så om du vet av en som er hennes favoritt funker det jo enda bedre Endret 7. september 2008 av Yoghurt
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #15 Skrevet 7. september 2008 Mattips: tomatsuppe og makaroni på termos. Varmt, godt, har man ikke all verdens til matlagingsevner kan man bruke suppepose (men kan det unngås er det jo herlig, hehe), trenger ikke varmes opp da det holder seg varmt lenge på termosen, spises i kopper så unngår man særlig til søl. Praktisk til de grader, mener jeg. Når jeg tenker meg om funker jo all suppe på termos da, så om du vet av en som er hennes favoritt funker det jo enda bedre Suppe på termos er smart! Bare ikke bruk kaffe termosen.. Blir nok litt rar smak av suppen...
Gjest Yoghurt Skrevet 7. september 2008 #16 Skrevet 7. september 2008 Ja er det kun kaffetermosen som er tilgjengelig fortjener den en liten vask med bakepulver først
Chianty Skrevet 7. september 2008 #18 Skrevet 7. september 2008 Må vel innrømme at jeg er en ørliten smule misunnelig på dama til TS... Hehe! Hadde smelta helt om en kar hadde gjort noe sånt for meg. samme her sukk... håper kvelden er vellykket .. håper vi hører fra deg igjen!
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 7. september 2008 #19 Skrevet 7. september 2008 Takker for alle tips! Har sånn nogenlunde bestemt meg for hva jeg skal servere. blir noe enkelt som gryterett med loff til Lager den ferdig hjemme og varmer den opp der. Vi blir å sitte inne å spise den, så gå ut å lage bål i fjæra. Når jeg prata med henne på tlf tidligere idag, så røpte jeg meg litt... Sa at mandagen var hun opptatt etter hun kom hjem, så spurte hun om hun skulle pynte seg, nei sa jeg såklart, å da kom det; skal vi ut i nauste å spise noe? Sa bare; du får se... Hun er litt for flink å tippe seg frem til ting... men men! blir nok bra uansett Nå er det bare å hive seg i kortskriving! Dere skal få full rapport på tirsdag eller onsdag! Å igjen, takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå