Gjest Miley Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hvilken type musikk hører barna deres på og hvor gamle er barna?
Honey Bee Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Her i huset er ikke barna så interessert i typiske barnesanger.Både jeg og faren er glad i musikk og de er vant til å høre på det.Akkurat nå har 4 åringen dilla på Tir n'a noir.Hun er også glad i Fuzzy,Grant Lee Buffalo og Look away Lucifer,Madrugada.Kjører vi langt er De Lillos favoritten 2 åringen har ingen formening enda. 14 åringen hører på AC/DC og Metallica,det samme med 12 åringen.De vil ikke innrømme det,men jeg hører innimellom litt Rn'B fra rommene også.
Gjest Raptuza Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Tiåringen(jente) likar å høyra på P3 på radioen sin på rommet.
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Er veldig glad i musikk sellv og hører mye på musikk. Når jeg spiller har jeg prøvd å samtidig prøvd å introdusert forskjellige musikkgenrer, og lært barnet en del musikkhistorie. F.eks. 50-, 60-, 70-, 80- og 90-talls rock, men også litt disco, R'nB, soul og dance. Det har gått i alt mulig... Bl.a. Elvis, Beatles, Hollies, Doors, CCR, Deep Purple, Black Sabbath og Ozzy, Metallica, AC/DC, Queen, U2, Billy Idol, Guns'n Roses, Bon Jovi, Nirvana, RHCP... Pluss mye mer... Ellers er det jo Abba feber for tia. Vi har også sett bla. Fotoloose sammen, som jo er en klassiker... Når barnet spiller musikk selv kan det være hva som helst. Alt fra gammel til ny musikk. Radioen på mobilen blir flittig brukt. "Smoke on the water" er kul, og når jeg spiller noe kommer det gjerne spørsmål som "Er det XXXXXsom synger?" Tror det er på tide at CD samlingen min går i arv.... Jeg har all musikk på PCen min uansett...
Titti72 Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Nå går det i kroatisk listepop... Ikke spes kult i mine ører (hun er 15, og venninde med en kroatisk jente). Før har det vært alt fra Modern Talkin, til 60-talls og 70-talls, og alt jeg hørte på i min ungdom. Den kjipeste perioden var en sommer hvor det kun gikk i Prima Vera. Da var vi på 3 ukers biltur (!!!), men hennes venninde, og etter at vi kom hjem begynte hele klassen å synge om "den jævla naboen" og div. svenskehetsing.... Da var vi populære på foreldremøtet kan dere tro.
sommerglede Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 min 8 års gamle gutt hører musikk med "trøkk " i...... ifjord var det the kids som var inn og jomet over hele huset... min 6 års gamle jente har det vært lisa børud siden hun var 3 år jeg selv digger country:)
Gjest *Mim* Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Tolvåringen har dilla på Hellbillies, ellers går det i listemusikk og noe barnesanger. I bilen hører vi som regel mine gamle åttitallsfavoritter.
Mamma1 Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 (endret) Unnskyld at jeg spør: Men hvorfor skriver du "hvordan musikk" i overskriften og "hvilken musikk" i innlegget? Her går det forøvrig i Hannah Montana. (jente 9 år) Endret 8. september 2008 av Mamma1
ToveM Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Her går det i Hannah Montana og musikken til Alvin og gjengen, og Hits for Kids Hun nærmer seg 10.
Gjest nobilian Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Hvilken type musikk hører barna deres på og hvor gamle er barna? *** Gutt 10 mnd. Hører på listepop m/mor, rock m/far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå