Gå til innhold

Koselig restaurant i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ender alltid opp på de samme gamle stedene. Nå skal vi ha en romantisk middag for to. Ikke kinamat.

Hvor skal vi gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Cafe Mistral på Majorstuen. Ikke så fancy, men veldig hyggelig. Eller Ylajali evt. Arakataka?

Gjest Gjest_Sulten_*
Skrevet

Jeg nevner her et par steder som ligger på forskjellige steder, slik at du kan velge litt.

Dr.Kneipps Vinhus i Markveien. Fantastisk!!! Ikke stort mer å si om den saken. -Men dessverre er det umulig å bestille bord, så kom enten tidlig eller dra til naboen: Markveien Mat og Vinhus (bittelitt høyere priser, men samme eier). Nydelig mat begge steder og fantastisk vin! Start med et glass champagne mens dere leser menyen og slikt. Det bør dere alltid gjøre!

Restaurant Eik. Ikke så superkoselig inne (synes jeg), men som regel god mat. Har dog vært litt skuffet siste gangen jeg var der, så kan ikke alltid stole på at det er bra, dessverre.

Restaurant Victor i Sandakerveien (tror jeg). Lenge siden jeg var der, men veldig veldig hyggelig og deilig mat!

Madserud Gård, Madserud Alle. Dyrere enn det andre jeg foreslår, men så innmari innmari verdt prisen. Her får dere bare en opplevelse, både kulinarisk og fordi stedet er så koselig. Bestill bord...

Ylajali. Ja, god mat og veldig koselig.

Arakataka, som noen nevner her: jeg var ikke så imponert.

Cafe Mistral, også foreslått: glem det til romantisk middag. Koselig inne, men man blir lett skuffet og kan ikke stole på at betjeningen er hyggelig. Ta heller jentekvelder eller mindre viktige middager med kjæresten her.

Havsmak. Mmmm!! -Men bare om begge to liker fisk godt!

Dinner. Kinesisk på sitt absolutt beste. Her får man kinesisk på et helt annet vis enn det jeg antar du sikter til i innlegget ditt.

Alex Sushi om man liker sushi. Ingen over, ingen ved siden av. Populært, så bestill bord minst en uke i forveien. Blir dere henvist til baren er det faktisk ikke så ille som det høres ut som.

Smak av Oro. Her velger man mange forskjellige småretter og det er meget bra! Ikke om man ikke liker spennende kombinasjoner.

Klosteret. Meget romantisk, med levende lys overalt. Maten er som regel god, men for guds skyld: prøv å unngå hele desember!!! Ikke et hyggelig sted når det er julebord der...

Har aldri vært på Statholdergaarden, men har hørt MØE pent!

Det er mine anbefalinger, som jeg kommer på i slengen. Merk at det meste av det jeg foreslår serverer 3-retter (som jeg anbefaler, om dere ikke vil ha 4-5-6-7 retter). Prisene ligger fra rett under 400 og oppover for disse. Velg i så fall vinpakke. Koster litt mer enn en flaske vin som kan følge dere gjennom hele, men du får perfekt vin til hver rett, så opplevelsen blir komplett.

Anbefaler dere å ikke henge dere så mye opp i prisen (om dere ikke har meget dårlig råd). Det er veldig verdt det og ta noen skikkelige utskeielser innimellom og gjøre det fullt ut og fantastisk istedenfor halvveis...

Se for øvrig min blogg som jeg aldri får tid til å oppdatere så ofte som jeg ønsker, men det som står der mener jeg fullt ut.

sulten.blogg.no

Skrevet

Takk for fine tips, særlig til den siste gjesten.

Og til deg Deception; !§§&&&``}%& .... !!!! *fnis*

Skrevet

For en romantisk middag så anbefaler jeg absolutt Klosteret :).

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Og til deg Deception; !§§&&&``}%& .... !!!! *fnis*

Ikke tull med burgeren på Friday's. Lite som slår cheesy bacon cheeseburger på en søndag i bakrus. :engel:

Gjest over kom med mange gode forslag! Oslo Spiseforretning hører også med i den oversikten synes jeg. Baserer seg hovesaklig på norsk mat med råvareleveranse fra småskalaprodusenter. Samme innehavere som Marveien mat&vinhus og Dr. Kneipps.

Jeg kan fylle ut med noen i den rimeligere klassen:

- Delicatessen på Grünerløkka. Deilig tapas, herlige middagssalater (salaten med andelårconfit og chevre anbefales på det varmeste)

- Billig og digg indisk i halvbrunt miljø: Café Stolen ved Sofienbergparken.

- Villa Paradiso ved Olaf Ryes plass: Herlig pizza, men også andre gode retter.

- Sult. Holder fortsatt koken.

- Olympen. Husmannskost i rause porsjoner som faktisk smaker riktig så bra.

- Sahara Beduin, arabisk-inspirert mat.

Skrevet
Du kom meg i forkjøpet .. skulle anbefale samme

:5:

Skrevet
Ikke tull med burgeren på Friday's. Lite som slår cheesy bacon cheeseburger på en søndag i bakrus. :engel:

Enig i det, men Fridays er et av stedene vi stadig er på av gammel ane, og heller ikke særlig "romantisk".

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Enig i det, men Fridays er et av stedene vi stadig er på av gammel ane, og heller ikke særlig "romantisk".

Det er jeg enig i! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...