Gå til innhold

Dårlig indrefilet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... skulle kjøpe noe godt til middag i dag.. men så var det ikke noe gilde igjen, så jeg tok en indrefilet fra nordfjord.. noe jeg har gjort tidligere å.. men i dag da jeg åpnet pakken holdt jeg rett og slett på å brekke meg... lukta skikkelig ekkelt...!!!

Så den gikk rett i søpla.. :snurt:

Er nordfjord dårlig på kvalitet? Eller hadde jeg bare fryktelig uflaks?

-Hege

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Sikker på at det ikke bare var "vakumlukta" som slo mot deg?

Vakumpakket kjøtt bør "luftes" litt på benken før en lukter på det, etter min erfaring.

Jeg har ikke hatt dårlige erfaringer med Nordfjord, men har aldri kjøpt indrefileter derfra.

I og med at Mattilsynet driver kjøttkontroll på alle slakterier, skal ikke Nordfjord ha ulovlig dårlig kvalitet. De vil neppe være snillere med Nordfjord enn andre.

Du kan selvsagt ha vært uheldig!

Skrevet
Sikker på at det ikke bare var "vakumlukta" som slo mot deg?

Vakumpakket kjøtt bør "luftes" litt på benken før en lukter på det, etter min erfaring.

Jeg har ikke hatt dårlige erfaringer med Nordfjord, men har aldri kjøpt indrefileter derfra.

I og med at Mattilsynet driver kjøttkontroll på alle slakterier, skal ikke Nordfjord ha ulovlig dårlig kvalitet. De vil neppe være snillere med Nordfjord enn andre.

Du kan selvsagt ha vært uheldig!

Jo, det kunne minne om en sånn lukt.. men den gav seg ikke.. og kjøkket i seg

selv luktet akkurat samme lukt etter å ha ligget på kjøkkenbenken en stund..!!

Litt sånn råttent egg...!!!

Tok opp en svensk indrefilet nå.. og hurti tina den.. og lukter heeelt anderledes...!!

Så nå blir det snart goood middag alikevell..!!

Gjest antigartner
Skrevet

Ja, da var den sikkert sur!

Det er ordentlig irriterende (for ikke å si surt :P) når slikt skjer!

Det skal jo ikke være slik, så jeg regner med du har vært uheldig. Men det frister sikkert ikke å prøve samme merket en gang til.

Skrevet

JAja.. var sikkert iheldig..!

Men jeg har prøvd pepperbiff fra nordfjod også.. og den var "trevlete"... så jeg tror jeg holder meg til andre leverandører heretter...;)

Iallefall til jeg har glemt dette... :fnise:

Ellers så ble middagen med den svenske indrefileten veldig god :)

Skrevet

Ta opp etiketten fra søpla, og klag på butikken på mandag!

Skrevet

ja... jeg vet det var det jeg skulle gjort.. men butikken ligger i en helt annen retninge enn hvor jeg er hver dag... så jeg bare kasta alt....!!

Blir mere styr av å reise dit for å klage...!!

Skrevet
ja... jeg vet det var det jeg skulle gjort.. men butikken ligger i en helt annen retninge enn hvor jeg er hver dag... så jeg bare kasta alt....!!

Send en e-post til produsenten der du skriver ned alt som står på merkelappen, kan være noe feil i akkurat den produksjonen, for jeg går ut fra at holdbarhetsdatoen var grei?

Skrevet

Eventuelt ring de og klag. De burde bli gjort oppmerksomme på at de selger dårlige varer.

Er de seriøse får du en tilgodelapp neste gang du er i den butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...