Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 I starten av mai sluttet jeg med pp, vi var da prøvere, og jeg ble gravid med en gang. Dessverre så gikk dette galt. Var gravid med tvillinger, den ene i livmoren og den andre var exu. Iallefall så ble den ene eggelederen min opr bort, ergo så har jeg enda sjangser til å bli gravid. Så.. har vi forandret mening her. Vi vil vente med å bli gravide. Jeg var i starten sykt opptatt av å bli fort gravid igjen, mens nå har det hele lagt seg. Jeg er redd for komplikasjoner(jeg holdt på å dø pga komplikasjoner), er vi klare? Vi skal ut på en lengre reise, og mannen min vil ikke reise med meg om jeg er gravid(han er livredd for at det skal skje noe han også, han fikk mer eller mindre sjokk). Jeg vil helst ikke begynne på pp igjen, og han vil ikke bruke kondomer. Så what to do? Er litt risikabelt å satse på sikre perioder. Hva ville dere ha gjort
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Du kan jo spørre legen din, det finnes en del andre prevansjonsmidler som du kan bruke som ikke er hormonbaserte på samme måte som pp. eks pesar... sikkert litt slit i begynnelsen, men da slipper du pp og han slipper kondomer...
flickan Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 For å være ærlig hadde jeg nok presset gjennom kondomer for en så kort periode. Etter at jeg sluttet på hormonell prevensjon har jeg ikke lyst til å begynn igjen, hvertfall ikke for kun 6 mnd.. Først når man slutter etter å ha brukt i mange år, ser man hvor mye kroppen faktisk tukles med. Men vet at mange er fornøyd med pessar, som kansje blir det eneste ikke-hormonellet alternativet . Men dette er ganske mye styr med (for kvinnen) og krever litt øvelse for å få det til å sitte riktig, samt at det er klart mer usikkert enn f eks kondom. Mellom 4-18% blir gravide mens de bruker pessar, mest pga feil bruk. Har også lest tidligere at de er i ferd med å avvikkle pessar, men vet ikke om dette stemmer. Spiral er vel også et alternativ. Som sagt hadde jeg ønsket kondom, men det må jo dere bli enig om. Synes ikke det er urimelig å kreve det for 6 mnd, når du sannsynligvis har gått på hormoner i mange år for hans/deres skyld.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Takk for svar. Kommer ikke til å starte med pp igjen nei, og ikke pessar heller. Spiral fungerte ikke for oss, den ble tatt ut før jeg beg med pp. Da hadde den grodd fast, etter å ha blødd i flere mnd. Isj, ikke så lett dette. Har denne mnd brukt sikre perioder, og blir jo litt tussete av dette. Våknet opp i morges over at jeg holdt på magen, slik som man gjør når man er gravid. Drømte om eggeløsning og at den hadde kommet for tidlig. Så neste mnd får det bli kondommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå