Gå til innhold

Bestikk


smile

Anbefalte innlegg

Har dere bestemt dere for bestikk? Vi har funnet ut at vi ikke ønsker sølv for det får vi arvet. Da ønsker vi oss heller stålbestikk som vi får mer bruk for og som er lettere i bruk i og med at det går i oppvaskmaskinen. Vi har bestemt oss for serviset grey pearl men er usikker på bestikk til det. Noen som har valgt satina fra til bords? HVa har dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt bestikk fra Villeroy & Boch som heter Piemonte. Du finner bilde av det på hjemmesiden deres, under "Cutlery" og så "General overview". Et elegant og samtidig tøft bestikk. Jeg personlig kan ikke fordra sølvbestikk, så vi har heller ikke ønsket oss det. Regner med vi kommer til å arve en gang i fremtiden vi også... (sukk).

http://www.villeroyboch.com/en/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss flere deler til Hardangerbestikket Ramona. Det har vi ganske mye av fra før og ønsker oss nå så og si komplett sett (salatsett, serveringssett, sausøse, suppeøse, påleggsgafler, smørkniver, ostehøvel, brødkniv, forskjærssett, biffkniver/-sett).

Svigermor har visst sølvtøy, arvegods, som hun ønsker å gi oss i gave. Først grinte jeg på nesen da min kjære fortalte at hun hadde spurt om det var greit. Men så tenkte jeg meg om: hun har veldig dårlig råd nå, hun har betalt vår bryllupsreise og vi har fått, får og vil få masse direkte og inndirekte hjelp siden vi har fått huset hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss Hadelands tinnbestikk og tilbehør.

Dyrt, men stilig og akkurat slikt vi liker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samlet på 'Nina' fra Hardangerbestikk siden konfen, og har fullt kuvertbestikk (kniver, gafler og skjeer) som følge av en nå avdød mormor som var ivrig på å gi det... Dessuten har min kjære fått teskjeer i gave (i samme serie! Før han kjente meg!), så tilsammen så har vi det meste av det...

På en måte kunne jeg tenke meg noe enklere, men siden mormor kjøpte dette til meg, og siden hun altså døde for noen år siden, har jeg på ingen måte hjerte til å bytte det... Det er nå fint også da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss Magnum fra Norsk Stålpress. Ett robust og godt bestikk, synes jeg, også finnes det mange deler til det. Finner ikke linken, men det skal være en hjemmeside en eller annen plass der ute..

I tillegg ønsker vi oss Sølvtøy,- Arve. Vi ønsker oss ikke glass, har alt av krystall etter mange år i utlandet, så vi syns det går greit å ønske seg to bestikk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er litt kjedelig, jeg, som samler på sølv....

Har ikke så fryktelig mye, fire-fem kuverter av Minne-sølv, men jeg liker det likevel! Og jeg bruker det også, og det kan gå i oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får sølvbestikk etter mormor som døde for noen år siden av moren min. Veldig koselig presang synes jeg, men siden sølv er litt upraktisk tror jeg det bare vil bli brukt i spesielle anledninger.

Vi ønsker oss stålbestikk til bryllupet - New York fra Georg Jensen.

Svigermor har visst sølvtøy, arvegods, som hun ønsker å gi oss i gave. Først grinte jeg på nesen da min kjære fortalte at hun hadde spurt om det var greit. Men så tenkte jeg meg om: hun har veldig dårlig råd nå, hun har betalt vår bryllupsreise og vi har fått, får og vil få masse direkte og inndirekte hjelp siden vi har fått huset hennes.

Kan hende jeg misforsto deg 14062003, men dette synes jeg høres veldig bortskjemt ut. Sølvbestikk hadde ikke vært en akseptabel gave hvis hun *IKKE hadde hatt dårlig råd, betalt bryllupsreisen og gitt dere huset sitt?? Jeg synes sølvtøy er en flott gave, hyggelig at det skal følge familien i flere generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står Ramona fra Hardanger på ønskelisten!

Det er utrolig flott synes jeg, og passer både til hverdags og fest (blir nok mest fest regner jeg med!) Og ikke minst... Det går i oppvaskmaskinen!!!

DET er viktig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har litt forskjellig sølv, som vi har arvet. Har også valgt et mønster vi samler på,, Rosendal, der har vi endel, og fikk masse til bryllupet.

Vi bruker sølv nesten daglig, det blir selvfølgelig merket av bruken, men jeg syns det er litt hyggelig.

Fikk en barneskje av en tante da jeg var liten, under forutsetning av at jeg brukte den til hverdags - og det gjør jeg enda!

Forøvrig strever jeg litt med å finne et stålbestikk, å ha i kjøkkenskuffen, har sett et hos Alessi, men har ikke begynt å kjøpe det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både Satina fra Til Bords og Ramona Hardangerbestikk. Begge er helt nydelige!

Men husk å tørk av det når du tar det ut av oppvaskmaskinen, ellers får det flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket oss Heidi fra Hardanger - passer til hverdags og fest og trenger ikke å pusses... Dette bestikket er bestillingsvare (nesten ingen butikker tar det inn), noe som er utrolig synd, da det er kjempefint. Men vi fikk både bestikk, kakegafler og kakespade og serveringsbestikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt valg MERETE, vi ønsket osss selv NORA til bryllupet, og er kjempefornøyd! Det er rustikt, litt tøft, men samtidig pent.....Også passer det til serviset vårt som FIORE HVIT fra PP....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vi kommer til å ønske oss komplettering av det stålbestikket jeg begynte å samle på for et par år siden, Maya 2000 fra Norsk Stålpress. Et kjempestilig bestikk, godt å holde i. Maya ble designet på 60-tallet (tror jeg!) av Tias Eckhoff. Maya 2000 kom for et par år siden og er litt lengre og slankere for å passe bedre til store tallerkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter det innlegget fant jeg endelig linken til bestikket mitt igjen! Takk Helenius!!! :D

Fint bestikk dere har valgt, forresten. Jeg synes de har mye fint fra Norsk Stålpress.... er ikke så glad i Hardangerbestikkene.... :oops: Sorry Jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...