Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Det er renspikket LØGN, forferdelig ondskap jeg har vært ute for. Hvordan skal jeg forsvare meg mot dem som tydelig vil skade meg?
Gjest Nishiki Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Altså, at du klinte med ungen, eller misforsto jeg nå? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Altså, at du klinte med ungen, eller misforsto jeg nå? :klø: At barnet mitt skulle kysse meg farvel og "tungen hadde visst vært borti min", jeg forstår det ikke jeg heller
Gjest Lærar Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Er du lærer? Du er lærer og hadde med barnet ditt til skolen, og der kysset du og barnet ditt, mens dine lærerkolleger trodde dere klinte - og nå går ryktene på lærerværelset og hos rektor?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Er du lærer? Du er lærer og hadde med barnet ditt til skolen, og der kysset du og barnet ditt, mens dine lærerkolleger trodde dere klinte - og nå går ryktene på lærerværelset og hos rektor? vet ikke hva de har tenkt jeg, eneste jeg vet er at de er helt på viddene ukompetente til å drive en skole.. mulig jeg ser dem i retten, synes det var helt for j...å bli utsatt for slike løgner
Gjest Nishiki Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Er den noen som egentlig forstår dette? Forklaring ønskes
Littlebird Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Er den noen som egentlig forstår dette? Forklaring ønskes Skjønner heller ikke hva TS mener.. men uansett.. for å unngå sånne misforståelser eller hva som har skjedd.. kanskje ikke så dumt å unngå å susse på munnen for eksempel.. Hvis du har susset barn i skolealder på munnen kan det jo være noen som har opplevd dette som rart eller støtende.. det er en del som mener det er upassende å kysse barn på munnen.. særlig så store barn.. Det i så fall sikkert ikke upassende fra ditt synspunkt, men andre folk kan reagere annerledes likevel. Ikke vet jeg om dette er grunnen her.. men det kunne jo kansje vært slik?
Gjest Piper Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Skjønner heller ikke hva TS mener.. men uansett.. for å unngå sånne misforståelser eller hva som har skjedd.. kanskje ikke så dumt å unngå å susse på munnen for eksempel.. Hvis du har susset barn i skolealder på munnen kan det jo være noen som har opplevd dette som rart eller støtende.. det er en del som mener det er upassende å kysse barn på munnen.. særlig så store barn.. Det i så fall sikkert ikke upassende fra ditt synspunkt, men andre folk kan reagere annerledes likevel. Ikke vet jeg om dette er grunnen her.. men det kunne jo kansje vært slik? Og da mener jeg at de har et seriøst problem, for jeg mener at barnet slutter selv å susse på munnen når barnet føler seg for stor til det. Og beklageligvis er det slike mennesker som gjør at enkelte blir redd for å vise kjærlighet til barnet offentlig, fordi enkelte kan føle seg støtt og mener at det er upassende. Jeg har aldri brydd meg om hva andre måtte mene, og har susset mine barn farvel i mange år. I dag får jeg alltid en god klem før de går, eller før de går til sengs. Og de stoppet selv med sussing på munnen, og da var de oppe i barneskolealderen. Og hadde noen ment at det var upassende, så hadde ikke jeg brydd meg. For ejg vet selv hvor grensen går, og så lenge barnet syns det er greit å gi en suss på munnen, så syns jeg alle andre bare skal slutte å bry seg med det.
Brunhilde Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 For ejg vet selv hvor grensen går, og så lenge barnet syns det er greit å gi en suss på munnen, så syns jeg alle andre bare skal slutte å bry seg med det. Helt enig med Piper her. Barna slutter selv å nusse når de ikke vil mer. Husker ikke helt når det skjedde her, men det var nok rett rundt skolestart. Klemmene har heldigvis fortsatt, senest nå i kveld da jeg kjørte til vorspiel, fikk en god klem idet h*n takket for turen og hoppet ut av bilen.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Jaha, jeg ble meldt til barnevernet. Vurderer å anmelde. Kald verden vi lever i, jeg er rystet over at det går an.
Helen Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Tråden er ryddet ht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Ja, verden er kald foreldre kan snart ikke vaske barnet sitt lengre heller, spesiellt ikke på dem plassene som faktisk er viktigst....
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #13 Skrevet 7. september 2008 Jaha, jeg ble meldt til barnevernet. Vurderer å anmelde. Kald verden vi lever i, jeg er rystet over at det går an. Jeg forstår at du føler deg misforstått. På den annen side er det viktig at en hver mistanke om overgrep mot barn meldes til barnevern og/ eller politi. Her må hensynet til barnet gå foran. Det er at alt for få mistanker om overgrep som anmeldes, med den følge at tusenvis av barn får en tung bør med seg videre. Overgriperne må avsløres og straffes, og dette vil nødvendigvis medføre at enkelte urettmessig blir mistenkt. Om en hver tidligere mistanke om overgrep skal medføre livsvarig forbud mot arbeid med/blant barn, er et aktuelt diskusjonsemne - trolig blir vel en slik lov vedtatt. I så fall ligger TS tynt an dersom h*n har slikt arbeid.
Minni-Mus Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 Jeg tviler nå på hvor reelt dette er siden TS sier veldig lite om saken og ikke svarer på det alle lurer på. er det slik at du som forelder kysset ditt barn farvel og du fikk høre av barn eller voksen det utsagnet? vel uansett så hadde jeg a) ikke brydd meg om det jeg hlrte b) gått direkte til læreren elelr rektor og sagt at du hørte det utsagnet og at du skulel si hav som skjedde for å få bort uklarheter. Man blir ikek meldt til barnevernet av å kysse barnet sitt farvel. Da er det i såfall mange andre grunner til det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå