Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Aner ikke hvor jeg skal putte denne, for det er et produkt som kan brukes i matlaging og som velværeprodukt.

Har vert overalt i dag. På Kinsarvik sa de at de hadde i invandrerbutikker men jeg har ikke sett det noen steder.

Hjelp?

Edit: Ja, jeg vet de selger i såpebutikken i første på bystasjonen. Men 160 kr for en bitteliten krukke er litt mye.

Endret av frøken:)
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aner ikke hvor jeg skal putte denne, for det er et produkt som kan brukes i matlaging og som velværeprodukt.

Har vert overalt i dag. På Kinsarvik sa de at de hadde i invandrerbutikker men jeg har ikke sett det noen steder.

Hjelp?

Edit: Ja, jeg vet de selger i såpebutikken i første på bystasjonen. Men 160 kr for en bitteliten krukke er litt mye.

I mat? Jeg har en boks med 100% shea butter og vil absolutt ikke karaktersere den som spisbar. Et kjapt søk på nett ga meg ingen treff på matrelatert bruk av shea.

MEN, som hudpleiemiddel er den suveren. Anbefales på det varmeste.

Skrevet

Ikke apoteket, nei.

Ok, jeg fikk en idé om at det blir brukt i matproduksjon. Da noen fortalte meg at Tine distribuerte sheasmør til innvandrerbutikker.

Men hvor kjøpte du det da, gjest?

Skrevet
Ikke apoteket, nei.

Ok, jeg fikk en idé om at det blir brukt i matproduksjon. Da noen fortalte meg at Tine distribuerte sheasmør til innvandrerbutikker.

Men hvor kjøpte du det da, gjest?

Min er fra L'Occitane, de har en deilig serie med shea. Men 100% lukter ikke spesielt "mat" for meg i hvertfall.

På Wikipedia står det faktisk:

"In the West, shea is most often associated with cosmetics. This "butter" has many uses and may or may not be refined. The refining version may be extracted with chemicals such as hexane or use clay filtering. Throughout Africa it is used extensively for food and medicinal purposes, and is major dietary source of dietary fat."

Så det er mulig at det lages en raffinert versjon som kan brukes i mat. Imidlertid er det ingen referanse på dette avsnittet og ingen av de eksterne referansene f eks denne http://www.sheabutter.net/hiofshbu.html nevner mat.

Kanskje du skal spørre Tine?

Skrevet

Stolte ikke 100% på fyren som fortalte meg det med Tine, så tviler på at jeg gidder å spørre.

L'Occitane sitt er også ganske dyrt. Om ikke noen vet hvor man får kjøpt i Bergen, er det noen som vet som steder de selger slike ting på nettet?

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Har hørt om en hyggelig dame oppe på bønes som driver direkte import. du kan prøve henne på www.oyemam.no.

Skrevet

På Body Shop, men det er selvsagt ikke for matlaging... :)

(Bodyshop på Galleriet)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet
http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c=1&pid=1110

Med rabattkode RID044 så får du en ganske stor boks til ca 40 kroner inkludert porto og det hele :)

hei! jeg var inne og kikka på den nettsiden,der hadde de masse ting til en ganske rimelig penge,når en taster inn rabattkoden! tusen takk for tipset! så jeg bestilte både sheasmør der,og kakao smør,kokosolje..så da er det bare og vente på pakken! så jeg kan lage såper etterhvert.;O)

• 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest millea
Skrevet

Helsekostbutikker i bergen (Sunkost) fører Oyemam sitt sheasmør. Koster 129,- for 60ml, og 199,- for 120ml

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...