Gjest Gjest_melis_* Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 nå har det seg sånn at det ble slutt mellom meg og min x for ett år siden. Vi "holdt på" i et halvt år etterpå, men da det var helt over mellom oss så begynte jeg å "date" en annen. Det endte med at jeg bare savnet min x enda mer da jeg forsto hvor mye bedre jeg hadde dets ammen med han enn han andre. Det ble over med han "nye" etter et par måneder. og etter det har jeg vært sammen med min x. Vi er med hverandre som om vi skulle vært sammen, dvs vi drar på familieturer med min familie, han tar seg av veslejenta mi og vi har sex. Alikevel har han gjort det ganske klart at vi ikke kommer til å bli sammen igjen ettersom jeg har "vært med" en annen. Han har sagt at han gjerne vil finne seg en ny dame, men han har ikke hatt "ork" til å gå ut noe særlig og er derfor som regel med meg i helgene. I det siste har han blitt mer og mer distansert og er ikke like "kosete" lenger, men alikevel kommer det dager da han ser meg inn i øynene og sier hvor mye jeg betyr for han og vi har lidenskapelig sex og alt er bare fint.. Jeg har nå kommet fram til at jeg kun sårer meg selv ved å holde på sånn som dette. Jeg vil jo så gjerne ha han tilbake, men er redd for at smellen med at han plutselig har funnet en annen skal komme. Det har seg sånn at alle de vennene jeg har pleid å være med har flyttet til andre byer for å studere eller jobbe, mens jeg har blitt boende her pga jeg vil at jenta mi skal kunne ha kontakt med besteforeldre og tanter osv. Han er derfor den eneste jeg har igjen her, og han er i tillegg min absolutt beste venn. Hvordan skal jeg komme over han uten å miste han...? Hva skal jeg gjøre?? Jeg vet at dette er et vanskelig spørsmål, men jeg er så oppgitt i dag og trenger bare å høre hva dere mener...
Pokahonta Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Det er lett å gi råd, og ekstremt vanskelig å leve etter sine egne gode råd! Jeg holdt på forever med eksen min også (ikke ekstremt lenge, i sammenligning med mange andre.. nesten et år) og ble såret gang på gang på gang. Hver gang jeg ble såret, ble det bare et nytt arr på sjelen. Ikke bra. Vi skulle være venner, bare ha sex etc.. Han slapp meg ikke helt etter at han hadde fått ny dame heller.. Jeg måtte få han ut av livet mitt for å komme videre, og fikk det til slutt til.. Hvordan, er en privat historie, men det ble litt friere likevel. Nå er jeg på seriøse dateren med en ny fyr, og jeg må deale med alle følelsene det innebærer. Gamle spøkelser ligger i skapet og murrer innimellom, men jeg må dra dem litt hardt ut av skapet. Konfrontere dem og sakte men sikkert ta livet av dem. Jeg gjenkjenner hva som er hva og realitetsorienterer meg litt om litt.. Istedetfor å idealisere han som var, husker jeg på alle gangene han var stresset, når alt gikk på hans premisser, når han ble sint for noe som ikke var legitimt.. også tillater jeg megselv å huske det som var bra. Veier det opp mot hverandre, og tenker at jeg burde være glad jeg er kvitt han! Han nye ser på meg med kjærlig blikk, koser med meg, er bare snill med meg.. Likevel slipper ikke han gamle helt taket. DET ER SYKT! Jeg må fortelle megselv akkurat det, og litt om litt tror jeg på meg selv! Følelser er hardt arbeid. Du vet selv at du ikke kan fortsette slik, og at det er best for deg selv å gå videre. Han kan ikke bruker "han andre" som et argument, heller er du ikke tilfreds med å være en erstattning for henne han leter etter. Han får både i pose og sekk, og vi jenter kan være flinke til å tillate oss selv det utrolige! Ja til at vi blir tøffere!! Pokah!
CeeCee Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg for min del må ha NULL kontakt med en X for å komme over ham... jeg takler ikke å stadig bli påminnet om hans gode sider. Dt var ikke de som var grunnen til at det ble slutt. har jeg han rundt meg i tide og utide vil jeg aldri komme meg videre. Jeg synes han oppfører seg som en tulling. Han misbruker følelsene dine, og utnytter dine svakheter for ham. Han kommer og gå som han vil, han får sex når han vil, og alt går på hans premisser. SETT FOTEN NED JENTE! Ikke la deg bli tråkket på som en hvilken som helst dørmatte! Vis overfor ham at du ikke lar deg behandle på den måten. Vis deg sterk. Han har mistet fullstendig respekten for deg.... Hadde han respektert deg hadde han ikke brukt deg og utnyttet deg på den måten. Og du lar han gjøre det.... Når du er kommet over han kan dere være venner. Før det vil følelsene dine stå i veien og det vil allti være noe mer enn bare vennskap. Du må finne på noe å gjøre med fritiden din. Få deg en hobby, få noe annet å tenke på. Meld deg inn på en dating side på nettet. Inviter folk på besøk. Neste gang han ringer, si du er opptatt eller vil være alene. Ikke la ham vite hvorfor. det har han ingenting med. La han lure... Jobber du? Hvis ikke, få deg en jobb, bli kjent med nye mennesker. Få opp selvtillitten. Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå