light Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 jeg har endelig kjøpt svømmekort til svømmehallen nær meg:) har ikke vært der for bare å svømme som trening. hva trenger jeg? både nødvendige og ikke nødvendige ting:)
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Badedrakt er alt jeg trenger Men har tenkt på å kjøpe meg sånne svømmebriller (terminologien er ikke helt på plass her..) Jeg svømmer bryst i 40 minutter før jeg gjør noe annet som boblebad og bare sulle rundt i bassengene
Sekretæren Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Jeg har ikke noen skikkelig bra pusteteknikk inne enda, så jeg trenger briller og neseklype. Jeg klarer ikke å svømme så lenge med hodet over vann uten å bli sliten i nakken, og jeg HATER å ha nesa under vann. Men før du bruker penger på noe slikt, kan du jo se hva du selv synes å svømme uten
thapara Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Badehette kanskje? Klor er ikke så bra for håret. Ellers er svømmebriller en ganske billig investering, ganske slitsomt å svømme med hodet over vann.
lillesky Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Har de greie badedrakter i sportsbutikker? Sånn som er for vanlige folk, ikke for supersvømmere?
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Har de greie badedrakter i sportsbutikker? Sånn som er for vanlige folk, ikke for supersvømmere? Jepp, mange forskjellige type badedrakter. Personlig har jeg en kjempegod speedo badedrakt, som absolutt ikke bare er et merke for supersvømmere. Eneste utstyret jeg har ellers er svømmebriller, har aldri orket å bruke badehette eller neseklype. Svømming er herlig, bare så synd at jeg ikke tåler klor Gleder meg til sommeren igjen jeg, så jeg kan svømme ute igjen!
lillesky Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Skal bade i oppvarmet saltvannsbasseng jeg.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Skal bade i oppvarmet saltvannsbasseng jeg. Det der var vel ikke særlig snilt var det vel?
Sekretæren Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Skal bade i oppvarmet saltvannsbasseng jeg. Hvor da?
light Skrevet 7. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2008 takk for svar:) gleder meg til å svømme ijen:) har farget hår noen tips for at d ikke skal bli stygt??
lillesky Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Hvor da? Vestfold. Men vil ikke skrive stedet her.
Essie_ Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Svømming er herlig, bare så synd at jeg ikke tåler klor Gleder meg til sommeren igjen jeg, så jeg kan svømme ute igjen! Det finnes noen klorfrie bassenger rundt i Norge. Vet om et på Rygge bl.a.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. september 2008 #13 Skrevet 7. september 2008 Vet at det finnes, blant annet på Kongsvinger. Men blir litt langt å reise dit for å svømme Har ikke funnet noen i Oslo, men hvis noen vet om et så blir jeg veldig takknemlig
Essie_ Skrevet 7. september 2008 #14 Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg vet at det noen steder er "sykdomsorganisasjoner" (f.eks LHL) som bruker slike bassenger. Kanskje det er mulig å ta kontakt med dem for å finne et klorfritt basseng? Endret: Fant et klorfritt basseng på Sofiemyr ved Kolbotn, men det er kanskje fortsatt litt langt.. Endret 7. september 2008 av Anemsi
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. september 2008 #15 Skrevet 7. september 2008 Jepp, blir nok litt langt. Så får heller ta igjen svømminga når det blir varmt ute igjen Husker jeg prøvde å finne ut av det en gang før, etter at jeg hadde prøvd bassenget på Kongsvinger. Men fant desverre ingen i Oslo.
Suzy Skrevet 7. september 2008 #16 Skrevet 7. september 2008 takk for svar:) gleder meg til å svømme ijen:) har farget hår noen tips for at d ikke skal bli stygt?? Bruk badehette og kur det ofte. Pass dessuten på at du har en god og fet bodylotion som du smører deg med etter svømminga. Klor tørker ut både hud og hår. Forresten: Om du har bleket hår og begynner å få grønt skjær i håret pga kloren kan du kure det med tomatketchup. Da blir det like fint
light Skrevet 11. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. september 2008 Forresten: Om du har bleket hår og begynner å få grønt skjær i håret pga kloren kan du kure det med tomatketchup. Da blir det like fint
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #18 Skrevet 11. september 2008 Armer og ben er det viktigste. Så må du kunne svømme det er alt du trenger
Gjest *Mim* Skrevet 11. september 2008 #19 Skrevet 11. september 2008 Her jeg bor er det et ganske nytt basseng som har både saltvann og litt klor. Deilig å svømme! Armer og bein er kjekt, ja, ellers er vel badedrakt, håndkle og såpe det eneste du strengt tatt trenger.
Gjest fragment Skrevet 11. september 2008 #20 Skrevet 11. september 2008 - Badedrakt - Svømmebriller - Badehette Jeg foretrekker Arena sitt utstyr når det gjelder badedrakt og badehette. Jeg har en slik badedraktvariant, og jeg elsker den: http://www.swimoutlet.com/photos/2433-2T.jpg. Du MÅ ha svømmebriller. Neseklype og evt. ørepropper kjøper du kun dersom du etter noen timer i bassenget finner ut at du av en eller annen grunn må ha det. Svømming er kanskje litt kjedelig i begynnelsen før man lærer de ulike teknikkene skikkelig, men når disse etter hvert sitter er det veldig artig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå