Temperance Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Vel, spørsmålet er som tittelen på tråden sier. Hvordan får jeg en avocado til å modne fortest mulig? Avocadoene de har på butikkene der jeg handler er alltid STEIN-harde. Hvis jeg vil ha en decent taco-middag må den liksom planlegges flere dager i forveien, fordi avocadoen må modnes. Jeg må ha guacamole til tacoen Så, noen brilliante forslag?
Sekretæren Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Legg den sammen med bananer! Bananer har en modningseffekt på annnen frukt og grønt, helt merkelig det der. Derfor bør bananer ligge alene
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 er det ikke epler som gjør at bananer blir fort brune å modne når de liggger sammen da?
Sekretæren Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 er det ikke epler som gjør at bananer blir fort brune å modne når de liggger sammen da? Mulig det er begge deler. Link: http://www.bama.no/eway/default.aspx?pid=2...=5676:0:10,2167
Temperance Skrevet 6. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2008 (endret) Så, tomater, epler og bananer? Jeg prøver alle 3 samtidig Takk for svar, folkens Håper den modner til i kveld... Edit: skrivefeil Endret 6. september 2008 av Angelica.
Brunhilde Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Ellers får man kjøpt avocado som er "garantert spisemoden" i pakker på to, de er litt dyrere, men som regel gode.
Gjest Eurydike Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Hvis den er steinhard nå, modner den ikke i løpet av noen timer, uansett hva du gjør, er jeg redd.
Temperance Skrevet 6. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2008 Forresten, bør de ligge i kjøleskapet eller i romtemperatur?
Temperance Skrevet 6. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2008 Jeg kjøpte den i går, så den er ikke steinhard. Men fremdeles for hard til at den modner i løpet av kvelden tror nok jeg også.. men verdt et forsøk
Gjest Eurydike Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Forresten, bør de ligge i kjøleskapet eller i romtemperatur? Romtemperatur. I kjøleskapet modner de ikke.
ringblomst Skrevet 6. september 2008 #13 Skrevet 6. september 2008 Lar den ligge i romtemperatur sammen med epler, men kjøper helst spisemodne avokadoer .
Temperance Skrevet 6. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. september 2008 Det ble taco og guacamole, men måtte nok kjøpe en moden avocado Forøvrig ligger den andre avocadoen i en pose med tomat og eple og den har modnet betraktelig mye siden jeg spurte, så rådet deres funket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå