Gå til innhold

Hva gjør dere med klærne når uhell skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender at det er en del klær her i huset som blir utsatt for uhell ved at det enten kommer urin eller avføring på dem, jeg lurer bare på hvordan jeg best kan få vasket disse klærne. Hvis det er urin det dreier seg om så pleier jeg å vaske det på 60 grader. Når det gjelder uhell hvor det går noe avføring i buksa har jeg prøvd dette også på 60 grader, men lurer på om det er nok til å ta knekken på bakteriene? Et annet problem er at flekkene ikke blir borte alltid på alt ved den temperaturen, det er på en måte litt spor etter hva som har hendt. Hvordan bli kvitt både bakterier og flekker? Har samme oroblem med blodflekker også, hvis det er kommet på noen klær.

Kan noen hjelpe meg?

Er det nok med 60 graders vask når det gjelder avføring?

Hvordan kan jeg få nort flekkene på tøyet, hvis mulig? Tar gjerne imot anbefalinger av produkter eller fremgangsmåte for hvordan behandle tøyet når h*n har slike uhell.

Undertøyet kjører jeg på kokvask.

Gjør det noe om en lar h*n bruke tøyet etter det er vasket på 60 grader selv om ikke alle flekker er borte, eller er jeg helt på jordet hvis jeg gjør det? Det er da snakk om flekker som kun syns fra innsiden og f-eks pyjamasbukse evt. joggebukse så det er ikke noe som i så tilfelle vil være synlig for andre.

Tar imot alle erfaringer og råd for vask og flekkfjerning med stor takk.

Jeg vil bare at det skal være riktig :sjenert:

Skrevet

heihei. her kommer vidunder flekkfjerneren!

Vanish! den er knall rosa, og den finns i pulver og flytende.. har prøvd begge men personlig syntes jeg den flytende var magisk!!

hver gang jeg har fått rød vin, blåbær, jordbær, ja you name it, tatt på dette også kan man stå og se på at flekken forsvinner.. så kan du enten håndvaske det eller kjøre det i vasnekamskin for å få bort middelet.. obsobs! må vaskes etter 5 minutter..

kan også bare helle dette i ballen som medfølger og slenge det i maskin sammen med alle klærne. tar allt! den er sannelig magisk!!!

ellers når jeg var tom for dette og måtte bare bruke vanlig vaskemiddel, og hunden min hadde hatt x antall uhell på klærne mine, så måtte jeg vaske 2 ganger på 60 grader før de ble helt borte..dette var ved avføring, som satt litt mer. men ved urin holdt det med engang på 60 grader. bruker du varmere enn dette vil fargene falme, dersom det er farga..

tror det duger, vasker selv håndkler og undertøy på 60, og det har alltid luktet blomster etterpå og vært rent som bare det. må bruke tøymykner, ellers er det stein stivt.. hehe

Skrevet

Urin er helt rent, inneholder ikke bakterier, så slike ting kan du i alle fall ta helt rolig. Alt annet vasker jeg også på 60 grader og bruker litt vanish for flekkene. Da går det som regel bort helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...