Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde en stor feil ved å gå inn på typens pc og se på hans msn logg, han har ei venninne som jeg er litt for sjalu over. Leste på loggen at hu sa hu hadde følelser for han, ble jo sjokka og måtte bare ta det opp med han. Tingen er at han ikke er interessert i hu og han ble veldig såra over at jeg ikke stoler på han mer. Dette med at jeg er sjalu på hu er blitt tatt opp noen ganger før også, men har lovt å ikke tenke på det. Men nå skjedde det altså igjen, selv om jeg ikke hadde noe å bekymre meg over egentlig.

Tingen er at nå er det helt forferdelig, han er konstant sur, så vidt han prater, noe jeg skjønner. Han sier at det er opp til meg å gjøre det godt igjen og at jeg må finne ut hvordan. Men jeg er ikke så veldig erfaren med sånne ting så jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det godt? Jeg har selvfølgelig unnskyldt meg, men det er ikke nok for han da jeg har unnskyldt meg for dette før. Hva skal jeg gjøre? Han sa igår at dette var en stor ting jeg hadde gjort mot han og at han trenger tid å komme over det, at det ikke er gjort på samme kveld, men at han sannsynligvis etterhvert tilgir meg. Men jeg vil finne ut min måte å bidra på at det skal skje.

For jeg elsker han så utrolig mye (jeg er bare utrolig dum og gjør veldig dumme ting noen ganger), han er også samboern min og vil virkelig at det skal ordne seg igjen, hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg gjør..

Dette ble litt langt å rotete kanskje, men trenger litt råd her... takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det skjedd noe som gjør at du snoker i hans saker? Har han gitt deg grunn til å ha mistillit til han?

Skrev han noe tilbake til henne som du reagerte på eller har han tatt fullstendig avstand fra henne? Man kan jo ikke noe for at noen prøver seg, men han bryr seg tydeligvis ikke om henne.

Jeg tror du får kjøpe et sexy antrekk og forføre han :gjeiper:

Eller lage en fin middag til han å si at du er lei deg og at du skal skjerpe deg. At dette handler om din usikkerhet og ikke at du ikke stoler på han.

Dessuten skjønner jeg ikke helt de som blir så jævli sur når de ikke har noe å skjule? Men det er en annen problemstilling.

Skrevet

Han har ikke gjort noe spesielt nei...helt siden dagen vi ble sammen til rett før jeg tok det opp med han har han vært omtensksom, snill og alt sammen, ikke tvilt på at han elsker meg.

I loggen var bare deler av teksten der så jeg så ikke alt han svarte til det, men må bare tro på han når han sier han ikke føler det samme.

hehe føler ikke det blir helt riktig å forføre han nå når han er så sur...da blir nok det galt også, for da tror han vel at jeg ikke skjønner hva jeg har gjort galt og at jeg ikke tar det seriøst.

Redd hvis jeg ikke gjør noe at jeg kommer til å miste han, men også redd for å gjøre noe feil og dermed miste han pga noe jeg gjorde eller sa.

skal ikke vært lett dette her!

Gjest *nurket*
Skrevet

At han ikke ønsker å kutte ut ei venninne pga at du er sjalu er jo en ting. Men når hun selv innrømmer at det er ikke er vennskap men noe mer hun er ute etter. Hvorfor i huleste ønsker han å ha kontakt med henne da?

Vet forøvrig godt hvordan det er. Jeg har erfart dette med venninner av kjærester. Såkalte bestevenninner. Eks-sambo endte opp med å bli sammen med henne. Min nåværende kjæreste kuttet kontakt med henne når hun innrømmet ovenfor han at hun var forelsket i han. Før hun innrømmet det hadde vi en del diskusjoner ang min sjalusi rundt henne. For jeg bare følte at hun ville noe mer. Og jeg hadde rett. Nå har vi ikke det problemet lenger.

Skrevet

Forstår heller ikke hvorfor han er venn med henne når han vet at hun er ute etter noe mer... jeg hadde iallefall synes det var rart å ha en venn som vill noe mer, når jeg var i et forhold... Savner han bekreftelse kanskje?

Skrevet

jeg har lyst til å bare si det, at jeg vil at han skal kutte hu helt ut. De har visst vært venner i tolv år eller noe, så vet ikke om jeg tør å kreve det.

Vet hun har kjæreste og, så sier jo litt om henne..men men.

Selv om jeg prøver å være snill og grei mot han for å gjøre ting bedre, er en del av meg litt sint også pga at jeg får masse tyn for dette, mens dem antakeligvis snakker som vanlig.

Skrevet
jeg har lyst til å bare si det, at jeg vil at han skal kutte hu helt ut. De har visst vært venner i tolv år eller noe, så vet ikke om jeg tør å kreve det.

Selv om jeg prøver å være snill og grei mot han for å gjøre ting bedre, er en del av meg litt sint også pga at jeg får masse tyn for dette, mens dem antakeligvis snakker som vanlig.

Jeg tror du skal trå varsomt her..

Komme med slike ting når han er sur så vet du ikke ordet før han dumper deg. Venner i 12 år...? Ja det sier sitt. Kanskje hun betyr mer enn en sjalu kontrollerende kjæreste?

Skrevet

Klart det er dumt når en veninne plutselig innrømmer å ha følelser for samboeren din. Men det er ganske mye forlangt at han skal kutte ut en veninne som han har hatt i 12 år!! Selv om det sikkert hadde vært lurt for henne å få han litt på avstand til følelsene hadde gått over.

Klart han er sint for at du har snoket på PCen hans! Hvordan kan han stole på deg igjen? Hvordan kan han vite at det var siste gangen det kom til å skje? Spesielt når du fant noe du ikke likte. Kommer du til å klare å la være å sjekke hvordan samtalen deres vil gå videre? Antakelig kommer han til å slette loggen fra nå av, og det skjønner jeg godt.

Jobb med sjalusien din. Han har jo ikke gitt deg grunn til å være sjalu. Det er ikke hans feil at veninnen har følelser for han. Men hvis du ikke roer deg ned med spionering og evt. nekting av kontakt med veninnen, så kommer du til å sende han rett i armene på henne.

Skrevet

HUff... høres ikke greit ut!!

Og kjenner meg litt igjen... jeg skulle bare sjekke datan til sambo for flere år siden.. og så sjekket jeg samtidig om ei venninne vi begge har på msn var på... og der så jeg x-kjæresten hans...usikker som jeg er.. var jeg usikker hele sommerferien da vi var fra hverandre å jobbet...men det kom til et punkt da jeg ikke klarte å holde meg, og fortalte at jeg syntes fortid var fortid og at jeg ble sjalu hvis han hadde henne på msn... så han slettet henne.. og så langt jeg vet har han ikke langt henne til igjen... han fikk også melding og venneforespørsler fra henne på facebook da det kom... han svarte på melding. men avslo forespørselen da han visste at jeg ikke liker det..!!

Det er sikkert ikke noe fare hos dere, men eneste jeg la merke til var dette:

I loggen var bare deler av teksten der så jeg så ikke alt han svarte til det, men må bare tro på han når han sier han ikke føler det samme.

punkt 1: hvorfor logger han msn-samtaler?

Og 2: Hvorfor var det bare deler av den der.. og da delene med at hun hadde følelser for ham...??

Det syntes jeg var litt rart...og det hadde jeg iallefall brukt til mitt forsvar hvis dette kommer opp igjen!!

Håper det order seg for dere, er så utrolig vondt å være sjalu, og som oftest har man ikke noe å være sjalu på.. er bare vi jenter som har så mange tanker og fixe ideer som løper løpsk..!!

Lykke til :jepp:

Skrevet

hei;) jeg lurer også på dette med loggen... en annen ting jeg må si også, er at det virker som han har gjort noe galt, også får han deg til å føle deg jævlig for det. ¨mulig han er en kjekk kar og at dette ikke er tilfelle. jeg syns godt du kan være sur for dette, og jeg hadde krevd svar. han må kutte ho ut. det er saken, ikke at du så det. du hadde jo en følelse på dette. ...hmmm...bare deler av teksten syns??? er dette sant, og hvorfor, eller forsvarer du han faktisk her inne på forumet også? sorry, mener ikke komme for sterkt på her, men hele historien virker suspekt, og det er tydelig han har fullstendig overtaket.... eller?

Skrevet (endret)

Å logge msn-samtaler kan være greitt hvis du bruker det f.eks. i jobbsammenheng. Er du så uheldig å lukke vinduet, må du spørre etter den derre linken igjen. osv...

Hvorfor kun deler av loggen er slettet? Det er jo kjempedumt. Hvis han hadde en hemmelig samtale, så burde han jo slettet hele samtalen, ikke deler av den.

Men, må innrømme at jeg stusset på den biten, jeg også.

Endret av Jade
Skrevet

Det er normalt å være litt usikker når kjæresten har kontakt med motsatt kjønn, og spesielt når det er eksen. Det syns jeg faktisk kjæresten din skal respektere, og det er heller ikke sikkert han hadde likt at du hadde gjort det samme. jeg syns ikke at det skal være så vanskelig for han å kutte ut kontakten med henne når ting er som de er. Du viser at du ikke liker det, og hun sier hun har følelser for han. Av respekt for deg syns jeg faktisk han skal kutte henne ut. Det er uansett ikke mange forhold det fungerer å ha sånn kontakt med andre. En annen ting er at man er livredd for å bli lurt, ikke sant?

Det at man kan ha kontakt med andre på nett er helt grusomt spør du meg. Det er så lett å være utro i dag, så du er nok ikke den eneste som blir paranoid og sjekker loggen til kjæresten. man trenger heller ikke å ha noen spesiell grunn, disse nettgreiene får deg til å lure allikevel. Mannen min har sagt at jeg kan sjekke loggen hans og tlf hans når jeg vil. Det syns jeg er veldig betryggende, og gjør også at behovet for å gjøre det faktisk blir mindre. jeg oppdaget også at han hadde kontakt med ei dame. Selv om de ikke skrev noe som ikke var akseptabelt, så må jeg innrømme at jeg likte det ikke allikevel. Men jeg vet også at dersom jeg ikke hadde taklet det, så hadde han ikke risikert noe mellom oss for å opprettholde den kontakten. Samtidig har jeg lov til å se hva de skriver om jeg føler for det. Men nå er det også svært sjelden de har kontakt da.

Så nei, du har slettes ikke gjort noe domt, men rett og slett noe de aller fleste ville gjort i din situasjon :)

Skrevet

Oi! Visste ikke at dette var en gammel, god venninne. Det burde du ha nevnt i første innlegget. Man kan ikke bryte opp så gamle vennskap. Hadde det vært en "nyere" venninne hadde saken stilet seg annerledes... Synes du skal legge ballen død. Han har lengre historie og veldig sterke bånd med denne venninnen. De ble voksne sammen. Du er "bare" en kjæreste. Bryter du vennskapet mellom de, kommer han kanskje til å bære nag til deg....

Skrevet (endret)
man trenger heller ikke å ha noen spesiell grunn, disse nettgreiene får deg til å lure allikevel

Hvilke nettgreier??

Så nei, du har slettes ikke gjort noe domt, men rett og slett noe de aller fleste ville gjort i din situasjon :)

Hvilken situasjon?? At hun generelt er sjalu? én ting er om han kommer hjem sent hver kveld med dameparfyme og lebestift på skjorta, men jeg kan ikke se at han har gitt henne noen tegn på at noe kunne være på gang.

Endret av Jade
Skrevet

Om du stoler på typen din, så la han fortsette og holde kontakten, om det har vært venner i 12 år eller noe, så har de opplevd endel sammen, og kjenner hverandre veldig godt.

Om du ikke stoler på mannen din, så bør du revurdere hele forholdet dere har :)

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sinna dersom sambo hadde sjekka loggen min på pc eller mobilen min, for jeg har ingenting å skjule. Derimot så hadde jeg blitt litt lei meg siden det hadde vist at han ikke har mer tillit til meg. Og den tilliten er det jeg som må skape/bygge opp.

Dersom sambo føler seg ubekvem ved noen på min msn-liste så sletter jeg dem uten spørsmål. Han er mitt liv, det er han jeg lever sammen med, og gamle venner bør skjønne såpass..

Skrevet

"Dersom sambo føler seg ubekvem ved noen på min msn-liste så sletter jeg dem uten spørsmål. Han er mitt liv, det er han jeg lever sammen med, og gamle venner bør skjønne såpass.. "

Bør de det?? Jeg synes ikke noe om at man bryter gamle vennskap på det grunnlaget. Og jeg synes det er urimelig å forlange at noen skal bryte en kontakt de kanskje har hatt i mange år før de gikk inn i et forhold.

Jeg hadde selv en veldig nær og god mannlig venn som jeg hadde kjent siden barndommen. Det har aldri vært noe annet en rent vennskap mellom oss. Helt til han for 2 år siden ble sammen med ei som ikke tålte at han hadde venner av det motsatte kjønn. Så han brøt kontakten med meg helt. Det synes jeg er trist. Det blir sikkert også veldig trist for han den dagen det eventuelt skulle bli slutt mellom dem..

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Beklager å måtte si dette men han har gjort noe gale mot deg. Det er flerne ting som vise det, som :

- Kun deler av loggen vises (noe er slettet)

- Han fikk totalt panikk og ble sur når du så loggen.

- Han vil ikke kutte ut kontakten med henne

Dette er ikke bra. Det er trolig han prater med henne og legger ut masse om deres forhold. Viss han ikke har noe å skjule, har han heller ingenting å bli sur for. Han burde si til deg; "jeg vet du ikke stoler på meg, derfor så skal du få skjekke mailen min når du vil, for jeg vil gjøre alt for å bevise at du kan stole på meg."

Gi ham et ultimatum, nå må du ikke være naiv. Hadde dette vært min type som hadde slik kontakt med ei, hadde jeg eksplodert. Syns du bør ta deg en prat med venninna hans også jeg. Hun prøver jo tydeligvis å lokke ham.. Den h*rpa!

Skrevet
Beklager å måtte si dette men han har gjort noe gale mot deg. Det er flerne ting som vise det, som :

- Kun deler av loggen vises (noe er slettet)

- Han fikk totalt panikk og ble sur når du så loggen.

- Han vil ikke kutte ut kontakten med henne

-og slette deler av en msn logg er ikke bare bare for og si det slik, om han først skulle skjule det, så hadde han slettet hele.

-Dette er en tillit sak, jeg hadde også blitt sur om dama mi ikke hadde stolt nok på meg, men måtet begynne og lese gjennom hva jeg skriver til mine venner og bekjente.

-Om dette er en venninne gjennom 12 år, så kan jeg godt forstå at han ikke vil kutte kontakten. Det er tross alt 12 år det er snakk om. hadde det vært ett nytt venskap greit, da hadde jeg ikke sett det store problemet. Men Det er det heller ikke...

Skrevet
-og slette deler av en msn logg er ikke bare bare for og si det slik, om han først skulle skjule det, så hadde han slettet hele.

-Dette er en tillit sak, jeg hadde også blitt sur om dama mi ikke hadde stolt nok på meg, men måtet begynne og lese gjennom hva jeg skriver til mine venner og bekjente.

-Om dette er en venninne gjennom 12 år, så kan jeg godt forstå at han ikke vil kutte kontakten. Det er tross alt 12 år det er snakk om. hadde det vært ett nytt venskap greit, da hadde jeg ikke sett det store problemet. Men Det er det heller ikke...

Jeg er helt enig med deg. Vi fører heller ikke logger her i huset, hvorfor skal man ha på "papir" hva man har snakket om i utgangspunktet.

Jeg er venn med eksen min, veldig god venn. Om vi hadde hatt logg og mannen min hadde sjekket den hadde jeg blit rimelig forbanna ja! Stoler han virkelg så lite på meg at han må sjekke opp via slike middler?

Å kreve at man skal kutte kontakt med venner man har hatt i 12 år er nok ikke lurt. Om mannen min ba meg kutte ut noen av mine venner, om det så er en jeg var sammen med en gang i tiden for mange herrens år siden, men har vært venn med siden da, hadde jeg nok stillt meg veldig skeptisk til mannen min. Jeg ønsker ikke å være sammen med noen som stoler så lite på meg.

På den andre siden vil jeg legge til at om hun innrømmer at hun har følelser for ham er det viktig at han holder veldg fast på hvor hans posisjon er. Om bestekompisen min i over ti å hadde fortalt at han var forelsket i meg ville jeg diskutert nøye hva vi kunne gjøre med situasjonen for å dempe disse følelsene. Jeg hadde også mest sannsynligvis diskutert dette med mannen min og forklart situasjonen om hvorfor vi dempet kontakten i en periode, men ikke planla å avslutte den. Jeg ville også forsøkt å trappe opp kontakten igjen med å ta med min mann hver gang jeg traff denne kompisen, slik at han lærte å se på meg som gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...