Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Jeg kommer til å tjene litt mer en det jeg har satt. altså jeg kommer til å tjene over 130 000 kr brutto og har satt skattekortet på 110 000... men det er jo mye mindre netto, og jeg mener når jeg snakket med rådgiveren så sa hun at det var nettolønna skattetabellen regnes ut på... er veldig forvirret her nå, kan noen hjelpe meg..?
Gjest Yihaa Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Det er selvfølgelig bruttolønn. Din nettolønn = bruttolønn fratrukket skatt.
Leo Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Bruttolønn! Netto er det du får utbetalt når skatten er trukket.
Gjest Elastica Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg kommer til å tjene litt mer en det jeg har satt. altså jeg kommer til å tjene over 130 000 kr brutto og har satt skattekortet på 110 000... men det er jo mye mindre netto, og jeg mener når jeg snakket med rådgiveren så sa hun at det var nettolønna skattetabellen regnes ut på... er veldig forvirret her nå, kan noen hjelpe meg..? Kanskje hun nevnte det som omtales som alminnelig inntekt, som er bruttolønn og kapitalinntekt minus alle fradrag? Av og til omtales dette som nettolønn, har jeg sett. Dette inngår i beregningsgrunnlaget for kapitalbeskatning, som er 28 %.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå