Gå til innhold

Hjelp. Det er noe som spiser på meg om natten

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffebønna
Skrevet

De siste dagene har jeg våknet med små, kløende insektbitt på føttene og bena. De er som små myggstikk, og klør forferdelig.

Jeg har 3-4 på vristene, noen bak på helene, et par ved anklene, 2-3 på leggene og ett på baksiden av hvert lår. Det begynte med de på føttene, og så har det blitt fler etter hvert.

Det ser ikke ut som om de inneholder noe væske. De første jeg fikk, for et par-tre dager siden, har begynt å gro.

Jeg har sannssynligvis fått disse stikkene om natten. Det merkelige er at jeg deler seng med min kjære, og han har ikke blitt bitt.

Jeg takler ikke insekter og edderkopper, jeg får angst bare av å tenke på ting som kravler, kryper og biter, så nå går jeg snart fra vettet. Jeg har ikke sett eller hørt noe til dette insektet (om ikke det er fler - det er jo sannssynlig), og det er nesten det verste. Vurderer å sove hos foreldrene mine. Holder på å krype ut av mitt gode skinn.

Jeg bor i en kjellerleilighet på bakkeplan. Det er vindu på soverommet, men det er sjelden åpent.

Hva kan det være??? Jeg krysser fingra og tærne for at det bare er en sulten og kløktig mygg, men dem pleier man jo å høre eller se?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Har du katt eller hund? De kan dra med seg lopper inn. Jeg fikk ofte slike bitt som du beskriver da jeg var liten... Det var lopper som hadde havna i senga mi fordi katten brukte den også...

Ellers hadde vi det samme problemet i en leilighet. Fant aldri riktig ut hva det var, men vi måtte vaske alt. Alt av sengetøy, klær og annet stoff måtte fryses... Og leiligheten måtte luftes, det var midt på vinteren... Ingenting hjalp, så til slutt orket vi ikke bo der mer. Utleier måtte bruke skadedyr-firma etterpå.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Yup. Var det jeg ville fram til egentlig.

Skrevet
De siste dagene har jeg våknet med små, kløende insektbitt på føttene og bena. De er som små myggstikk, og klør forferdelig.

Jeg har 3-4 på vristene, noen bak på helene, et par ved anklene, 2-3 på leggene og ett på baksiden av hvert lår. Det begynte med de på føttene, og så har det blitt fler etter hvert.

Det ser ikke ut som om de inneholder noe væske. De første jeg fikk, for et par-tre dager siden, har begynt å gro.

Jeg har sannssynligvis fått disse stikkene om natten. Det merkelige er at jeg deler seng med min kjære, og han har ikke blitt bitt.

Jeg takler ikke insekter og edderkopper, jeg får angst bare av å tenke på ting som kravler, kryper og biter, så nå går jeg snart fra vettet. Jeg har ikke sett eller hørt noe til dette insektet (om ikke det er fler - det er jo sannssynlig), og det er nesten det verste. Vurderer å sove hos foreldrene mine. Holder på å krype ut av mitt gode skinn.

Jeg bor i en kjellerleilighet på bakkeplan. Det er vindu på soverommet, men det er sjelden åpent.

Hva kan det være??? Jeg krysser fingra og tærne for at det bare er en sulten og kløktig mygg, men dem pleier man jo å høre eller se?

Høres ut som lopper ..!

Gjest Kaffebønna
Skrevet

Huseieren har en katt som har vært på besøk inne hos meg et par ganger, siste gang var for litt over en uke siden. Så da er det nok en mulighet for at det er det ja :tristbla:

Hva gjør jeg med det? Hvordan blir jeg kvitt dem? Dør de av seg selv i mangel på vertsdyr (kommer nok ikke til å slippe inn den katten noe mer...).

Vil insektsspray drepe dem?

Takk for at dere svarte, forresten :)

Skrevet

Jeg har katt og reagerer også på de loppene, får store røde flekker som klør noe så jævlig.

De dør av seg selv i løpet av en uke eller to. Jeg vasker alle sengeklærne og støvsuger det jeg kan. Så tar jeg selvsagt loppemiddel på pus, ingen spray jeg har hørt om som tar knekken på de inne. Har hørt noe om at de dør i fryseren, men jeg har ikke fryser stor nok til å putte sengeklær...

Så synd at du ikke kan ta inn pus nå da. Om du kjenner naboene kan du jo si til dem at katta har lopper. Det er ikke alle som reagerer på loppene. Samboeren min merker ingenting.

Gjest Kaffebønna
Skrevet

Ja, har tenkt til å si fra, eller spørre om de har merket noe selv. Har merket at katten er mye ute, men tenkte ikke over det. Men hvis jeg sier fra kan det jo hende de setter loppehalsbånd på den eller noe. Kan jo hende det er plagsomt for katten også.

Da blir det koking av sengetøy da, enda jeg akkurat hadde lagt på nytt. Har allerede støvsugd gulvet og listene, men kanskje jeg skal ta ut madrassen og støvsuge den, og støvsuge selve sengeramma....

Stress altså :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...