Gjest Marquis de Sade Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 For hvis vi sier at Jesus er faderens sønn. Betyr det at han ble skapt ( avlet ) en gang i tiden, og av det følger at det var en tid da han ikke dantes. Og at han derfor ikke er likestilt med Gud.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Jesus kan selvsagt ikke være Gud, da Gud er noe menneskeskapt og Jesus kun er ord i en eldgammel bok hvor side opp og side ned er fyllt med sprøyt.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Jesus kan selvsagt ikke være Gud, da Gud er noe menneskeskapt og Jesus kun er ord i en eldgammel bok hvor side opp og side ned er fyllt med sprøyt. Det er nok på tide at du stiger ned fra din høye hest
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Det er på tide at religiøse mennesker bruker læringspotensialet sitt til å forstå at det å tro på en omni{potent, present, niscious) entitet er tinden av øvelser i dumhet ettersom det ikke finnes noe belegg for at noe slikt kan eksistere. Ikke ett eneste underbyggende moment som kan bevise noen form for "gud". Religion er bare et verktøy for å utøve makt over det store flertall, den overveldende massen idioter som behøver overnaturlige og fantastiske illusjoner for å fungere. Det kommer nok.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Det er på tide at religiøse mennesker bruker læringspotensialet sitt til å forstå at det å tro på en omni{potent, present, niscious) entitet er tinden av øvelser i dumhet ettersom det ikke finnes noe belegg for at noe slikt kan eksistere. Ikke ett eneste underbyggende moment som kan bevise noen form for "gud". Religion er bare et verktøy for å utøve makt over det store flertall, den overveldende massen idioter som behøver overnaturlige og fantastiske illusjoner for å fungere. Det kommer nok. Det er på tide at du respekterer mennesker som ikke mener akkurat det samme som deg.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Det er på tide at religiøse mennesker bruker læringspotensialet sitt til å forstå at det å tro på en omni{potent, present, niscious) entitet er tinden av øvelser i dumhet ettersom det ikke finnes noe belegg for at noe slikt kan eksistere. Ikke ett eneste underbyggende moment som kan bevise noen form for "gud". Religion er bare et verktøy for å utøve makt over det store flertall, den overveldende massen idioter som behøver overnaturlige og fantastiske illusjoner for å fungere. Det kommer nok. tro handler ikke om bevis. Men så skal det vel sies at Gud verken kan bevises den ene eller andre veien. Å ja kom deg ned fra din høye hest
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 tro handler ikke om bevis. Men så skal det vel sies at Gud verken kan bevises den ene eller andre veien. Det er trist at kristne alltid vil feie vekk eller undertrykke sin vilje og evne til kritisk, logisk tenkning med uttrykk som "det handler om å tro".. Bevis"argumentet" holder i hvert fall ikke vann. For det første kan det heller ikke bevises eller motbevises om det svevende spaghettimonsteret eksisterer. Er dette et argument for at det er sant? For det andre så er man i dagens vitenskap forsiktige med å bruke ordet bevis. Det handler om sannsynliggjøring. Og sannsynligheten for at Gud finnes er så nær 0 at mange vil si at han faktisk er motbevist. Dessuten ligger bevisbyrden hos de kristne, for det er per definisjon umulig å bevise 100% at noe ikke finnes. Det er imidlertid mulig å bevise at noe finnes - men jo dypere man graver i religionens historie og tekster, jo mer bevis eller indikasjoner på at han ikke eksisterer dukker opp. Det er mulig at det kan virke som vi ateister sitter på en høy hest av og til, men det er utrolig frustrerende for tilhengere av opplysning at det fremdeles finnes så mange som tror når det er så fullstendig innlysende at det er oppspinn. Åpne sinnet deres, åpne noen bøker! Begynn med bibelen for eksempel.. Les den nøye, reflekter over det du leser, bruk din fantastiske evne til logikk og selvstendig tenking. Sett tankene dine fri!
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Det er trist at kristne alltid vil feie vekk eller undertrykke sin vilje og evne til kritisk, logisk tenkning med uttrykk som "det handler om å tro".. Jeg er ikke kristen. Jeg er Agnostiker
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Det er trist at kristne alltid vil feie vekk eller undertrykke sin vilje og evne til kritisk, logisk tenkning med uttrykk som "det handler om å tro".. Bevis"argumentet" holder i hvert fall ikke vann. For det første kan det heller ikke bevises eller motbevises om det svevende spaghettimonsteret eksisterer. Er dette et argument for at det er sant? For det andre så er man i dagens vitenskap forsiktige med å bruke ordet bevis. Det handler om sannsynliggjøring. Og sannsynligheten for at Gud finnes er så nær 0 at mange vil si at han faktisk er motbevist. Dessuten ligger bevisbyrden hos de kristne, for det er per definisjon umulig å bevise 100% at noe ikke finnes. Det er imidlertid mulig å bevise at noe finnes - men jo dypere man graver i religionens historie og tekster, jo mer bevis eller indikasjoner på at han ikke eksisterer dukker opp. Det er mulig at det kan virke som vi ateister sitter på en høy hest av og til, men det er utrolig frustrerende for tilhengere av opplysning at det fremdeles finnes så mange som tror når det er så fullstendig innlysende at det er oppspinn. Åpne sinnet deres, åpne noen bøker! Begynn med bibelen for eksempel.. Les den nøye, reflekter over det du leser, bruk din fantastiske evne til logikk og selvstendig tenking. Sett tankene dine fri! Forskere driver heller ikke med logisk tenking når de finner ting, de baserer seg på det matematiske som de ennå ikke har full forståelse på, og historien må omskrives hele tiden, jeg tror bare ikke på evolusjonen som sier at vi er under makroforandringer på flere 100 millioner år mens de finner rester av dyr som finnes idag ikke har forandret seg på 100 millioner år, forandrer noe seg til fisk fugl og pattedyr, ja da skal du ikke finne dyr som lever idag datert 100 milioner år tilbake. Og for å si det sånn, bibelen er for meg fullstendig full av åpenbarelser som stemmer med hverandre, men den som ikke vil tro skal ikke se, slik er Gud skjult og skremmer ikke verden, for du skal finne Ham i kjærlighet. Gud velsigne deg.
KR-øst Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Det er på tide at religiøse mennesker bruker læringspotensialet sitt til å forstå at det å tro på en omni{potent, present, niscious) entitet er tinden av øvelser i dumhet ettersom det ikke finnes noe belegg for at noe slikt kan eksistere. Ikke ett eneste underbyggende moment som kan bevise noen form for "gud". Religion er bare et verktøy for å utøve makt over det store flertall, den overveldende massen idioter som behøver overnaturlige og fantastiske illusjoner for å fungere. Det kommer nok. Jeg forstår at du ikke vet hva ordet idiot betyr, men jeg kan fortelle deg at det kan brukes om de som uttaler deg negativt og skråsikkert om noe de ikke har det minste greie på.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Hva er det jeg har bommet på, da? Jeg har visst ikke peiling, men det kan da umulig du heller ha, ettersom du ikke tør utbrodere.
Gjest Jedi Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Forskere driver heller ikke med logisk tenking når de finner ting, de baserer seg på det matematiske som de ennå ikke har full forståelse på, og historien må omskrives hele tiden, jeg tror bare ikke på evolusjonen som sier at vi er under makroforandringer på flere 100 millioner år mens de finner rester av dyr som finnes idag ikke har forandret seg på 100 millioner år, forandrer noe seg til fisk fugl og pattedyr, ja da skal du ikke finne dyr som lever idag datert 100 milioner år tilbake. Og for å si det sånn, bibelen er for meg fullstendig full av åpenbarelser som stemmer med hverandre, men den som ikke vil tro skal ikke se, slik er Gud skjult og skremmer ikke verden, for du skal finne Ham i kjærlighet. Gud velsigne deg. Jobs bok var litt kul. Den viser hvilken psykopat denne ørkenguden egentlig er. Ellers synes jeg de kristne er noen store selvhøytidelige ignorante idioter som jeg forakter dypt. Kristendommen og de kristne byr meg rett og slett imot og jeg hadde gjerne sett dem utsatt for noen av de plager Bibelen beskriver. Hadde jeg i sin tid vært romer så hadde jeg garantert kjøpt biletter på første benk til løveshowet i Circus Maximus! May the force be with you!
KR-øst Skrevet 8. september 2008 #13 Skrevet 8. september 2008 Hva er det jeg har bommet på, da? Jeg har visst ikke peiling, men det kan da umulig du heller ha, ettersom du ikke tør utbrodere. Det er riktig at du ikke har den minste peiling. Det beviser du med det du skriver. Hvor mange kristne har du intervjuet for å komme fram til din konklusjon? Eller er det bare fjortistøffe utsagn du sprer om deg? Jeg har 16 års erfaring som kristen, så jeg tror jeg vet mer enn en som ikke tør annet enn å kjekke seg med å rakke ned på kristendommen. Hvis du sondrer litt i mine tidligere innlegg, vil du finne mange utbroderinger om emnet.
KR-øst Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 Jobs bok var litt kul. Den viser hvilken psykopat denne ørkenguden egentlig er. Ellers synes jeg de kristne er noen store selvhøytidelige ignorante idioter som jeg forakter dypt. Kristendommen og de kristne byr meg rett og slett imot og jeg hadde gjerne sett dem utsatt for noen av de plager Bibelen beskriver. Hadde jeg i sin tid vært romer så hadde jeg garantert kjøpt biletter på første benk til løveshowet i Circus Maximus! May the force be with you! Du bør nok først og fremst strebe etter å komme over barnestadiet og protestalderen du tydeligvis er inne i nå. Lykke til.
Furstina Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 (endret) Tråden modererad. Se reglerne /Furstina (moderator) kommentarer och frågor på moderering tas på Ris & Ros eller PM Endret 9. september 2008 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #16 Skrevet 8. september 2008 Jobs bok var litt kul. Den viser hvilken psykopat denne ørkenguden egentlig er. Ellers synes jeg de kristne er noen store selvhøytidelige ignorante idioter som jeg forakter dypt. Kristendommen og de kristne byr meg rett og slett imot og jeg hadde gjerne sett dem utsatt for noen av de plager Bibelen beskriver. Hadde jeg i sin tid vært romer så hadde jeg garantert kjøpt biletter på første benk til løveshowet i Circus Maximus! May the force be with you! Av det jeg har lært om Jobs bok var at Satan hadde tatt over Adams plass som Guds Sønner på grunn av syndefallet, så har vi da fått en anklager lik vår anklagende ånd overfor andre enn oss selv, og siden Job fryktet for sine slektninger, men ikke seg selv, så ville Satan vise at intet noe menneske er godt, når ulykken rammer kommer det frem hva som bor i menneske av gudsspotting. Men i alt dette spottet Job aldri Gud, han bare ønskte å ikke leve. Læren i denne boken er mye mer verdt for den som tror, må nådens kraft vise deg veien, håper du søker den en dag, jeg tror i desse tider er det mye lettere å finne forståelsen i den, men det er også mye lettere å gå på ville veier hvor mørket har fanget deg så pass du vil hate lyset når det kommer til deg. Men om den som ydmyker seg, så vil Guds kraft tre inn, du vil ikke behøve å anstrenge deg noe særlig, du vil merke at denne kraften vil gjøre ting uten at du løfter en finger vil den velsigne deg rikelig. Vet ikke lenger hvor tøft det er å hate Gud, men hva gagner det et menneske om den vinner hele verden, men mister sin sjel?
villen Skrevet 9. september 2008 #17 Skrevet 9. september 2008 Forskere driver heller ikke med logisk tenking når de finner ting, de baserer seg på det matematiske som de ennå ikke har full forståelse på, og historien må omskrives hele tiden, jeg tror bare ikke på evolusjonen som sier at vi er under makroforandringer på flere 100 millioner år mens de finner rester av dyr som finnes idag ikke har forandret seg på 100 millioner år, forandrer noe seg til fisk fugl og pattedyr, ja da skal du ikke finne dyr som lever idag datert 100 milioner år tilbake. Jeg foreslår at du prøver å lære litt mer om evolusjon før du avskriver konseptet.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2008 #18 Skrevet 28. november 2008 For hvis vi sier at Jesus er faderens sønn. Betyr det at han ble skapt ( avlet ) en gang i tiden, og av det følger at det var en tid da han ikke dantes. Og at han derfor ikke er likestilt med Gud. Jesus og Gud er to forskjellige.
Gjest Cederic Rueben Skrevet 28. november 2008 #19 Skrevet 28. november 2008 Jesus og Gud er to forskjellige. Ja jeg tror det sier seg selv.
KR-øst Skrevet 30. november 2008 #20 Skrevet 30. november 2008 (endret) Det er trist at kristne alltid vil feie vekk eller undertrykke sin vilje og evne til kritisk, logisk tenkning med uttrykk som "det handler om å tro".. Det som er trist, er at sånne som deg alltid prøver å undertrykke sin tro. Jeg tror ikke at det finnes noen som ikke har en eller annen form for tro på noe som vi kan kalle overnaturlig og guddommelig. Fordi dette har Gud selv lagt ned i oss alle fra før fødselen av. Trist er det også at noen prøver å hevde seg ved å fortelle alle og enhver, inkludert de kristne selv, hvor dumme de er som tror på en allmektig Gud. Dumt er det også, fordi de røper at de ikke har noen som helst peiling på hva de uttaler seg om. Jeg vil påstå at de gjenfødte kristne, på ingen måte undertrykker sin egen vilje, men at deres egen vilje harmonerer mer med Guds vilje med deres liv, på en måte som er best for dem selv. Det er nok heller de som må følge tidenes moter, gjøre slik som alle andre gjør, selv om det føles galt, som undertrykker sin egen vilje. Hvorfor ikke oppsøke kristne miljøer, og finne ut om de er så triste som du gir uttrykk for at du vet? Du forstår vel at alle kristne forstår at dette har du ikke satt deg inn i? Et liv med Kristus er et herlig liv. I Bibelen står det: Smak og kjenn at Herren er god. Dette er en sannhet jeg selv har erfart, og erfarer daglig. Endret 30. november 2008 av KR-øst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå