Gå til innhold

Brudekjole fra ebay..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg vil bestille brudekjolen på ebay, men er litt usikker..

Har prøvd brudekjoler i brudesalonger her i Norge og er redd for at stoffet på brudekjolen fra ebay er mye tynnere og ikkje ''så skikkelig''. Noen som har erfaring og kan si noe om hva en kan regne med ?

Har lysst å kjøpe en kopi av maggie sottero, kan jeg regne med at kjolen jeg får vil avvike litt ifra orginalen, eller vil den være så å si lik ?

Noen som vil anbefale noen av selgerne på ebay..

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne tråden jeg.

Jeg har også vurdert muligheten for å kjøpe kjole på Ebay, men er veldig skeptisk til å kjøpe en kjole jeg hverken har sett eller prøvd. Det som er forlokkende er jo prisforskjellen....

Noen med erfaring her?

Skrevet

Jeg kjøpte en jeg...

Det skulle egentli være typen michelle av maggie sottero. Den var ikke helt lik på den, da det manglet splitt på siden og perlene var ikke ''slik som de skulle''. Jeg ble kjempe imponert over stoffet på kjolen, da det var kjempebra, ikke bare noe tynt stoff som så ut som de skulle rakne.

Men jeg bommet litt på fargen da.... Bestilte ivory, men synes den er fersken/gul.. så kommer ikke til å bruke den. MEN kjolen var kjempefin i seg selv :) Ser at sømmene og perlene og slikt er gjort veldig bra :)

Skrevet

Jeg har også kjøpt på Ebay, og anbefaler det gjerne.

Kjolen jeg fant var helt nydelig på bildet, men jeg ville ha den litt forandret og mailet selgeren. Ingen problem, og fikk den flotteste kjolen ever:)

Betalte kun kr 180,- for kjolen...

Den kom med slør, underkjole og sjal levert hjem på døren min for bare 1500 NKR...

BLE KJEMPEFORNØYD:)

Selgeren het Gianinabridal, og er fra Kina...

Lykke til..

Skrevet

Jeg har også kjøpt hos gianinabridal (el. l) fra kina! Men da jeg kjøpte kalte de seg ebridalstore (men e-postadressen var ginaninabridal@ettellerannet).

Jeg er kjempefornøyd. Men har ingenting å sammenligne kjolen med - det var ikke en kopi av noe, og relativt enkel, men med langt slep, og slikt. Ikke noe kopi av noe kjent, så jeg kan ikke sammenligne der. Jeg vil ha en enkel kjole og heller gå litt "over the top" med sløret ;) Jeg har aldri vært inne i en vanlig brudebutikk og prøvd (hørtes så skummelt ut med å bestille time, og jeg ville ikke bruke så mange penger på en kjole), så jeg vet ikke helt angående stoffkvaliteten og slikt, sammenlignet med norske butikker. Men den ser veldig fin ut, såfremt jeg kan se da...

Det jeg var mest spent på, var om målene passet, at de sydde etter de rette målene mine altså. Hadde googlet litt og funnet ut at ofte var det dette som var den største risikoen med å bestille fra nettet, kjolene kan ofte bli litt for store virker det som. Men den passet perfekt.

Jeg kjøpte også underskjørt og vintercape til kjolen, alt er veldig fint. Pluss et par hansker, men bildet fungerte ikke på den linken, jeg bare tok sjansen på at det var normale hvite hansker, det kostet nesten ingenting likevel. Det viste seg å være noe kinesiske mønstre og merkelige blonder på dem, så de blir nok liggende innerst i skapet ja. ;)

Jeg måtte rette opp/klippe av en tråd som strammet inni stoffet (vanskelig å forklare), det var det eneste jeg måtte gjøre da jeg fikk kjolen. Og så billig! 500 for kjole, 500 for cape, 800 for frakt, 75 for stort underskjørt med tre ringer.

Skrevet

Jeg bestilte fra en fra kina. Skulle ha en kopi av en maggie kjole- men det så mer ut som festdrakt fra afrika. Helt latterlig! Så den er bosset!

Brudepikekjolene mine kjøpte jeg fra USA, de var nydelige- og som på bildet. Så det er om å gjøre å treffe på de rette folka!

Skrevet

Jeg har hørt mye godt om Cinderella`s bridal store, men har ikke prøvd dem selv. De har bilder av sine egne kjoler, og det ser ikke ut som det er kopier av originaler heller. Jeg vurderer å by på en sånn bare for å prøve, og kanskje prøve meg på selskapskjoler til forloveren min også hvis jeg blir fornøyd. For man kan jo bestille den fargen man vil :)

Skrevet

Jeg bestilte kjole fra cinderella bridal! Og den ble helt perfekt! Var enda bedre enn på bilde, og jeg var superfornøyd når jeg gikk opp mot alteret :P Når jeg var ferdig hos frisøren i hvertfall, husker vel ikke så mye fra selve vielsen -hehe-... Er ikke sikker på hvordan kjole det var, men tror det var en Maggie Sotoro kopi...

Skrevet

Hei, er det noen som har bestilt bare stoff til kjole og har peiling på dette? hva og hvor?

Tenkte at dette må sikkert ogå vre å få tak i billig på ebay:-)

Skal få sydd drømmekjolen min!

Skrevet

hei...hiver meg på denne tråden..

Kan noen si meg hvilken strørrelse man skal se etter om man bruker 46/48

Gjest lillelinn
Skrevet

skriv til dem, de fleste syr etter mål. www.dhgate.com er et bra alternativ :D

Skrevet
hvordan er det med toll å sann da ?

Toll betaler man for kjøp over 200kr. Finner du en "snill" selger kan de skrive på pakken at det er en gave. Da er grensen 2000kr.

Skrevet
Toll betaler man for kjøp over 200kr. Finner du en "snill" selger kan de skrive på pakken at det er en gave. Da er grensen 2000kr.

Nei, 1000 kr er grensen for gave.

Skrevet
Nei, 1000 kr er grensen for gave.

Å ja :) hehe... greit å vite om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...