Gå til innhold

Er det mulig å bli gravid på dag 7 i syklusen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke det var mulig jeg, har en venninne som sier hun ble det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig det.

Kommer jo helt an på når eggløsning finner sted, og hvor godt samleie er timet til denne.

Kvinner med sykluser på ca tre uker, har vel eggløsning så tidlig - om de har en "sunn" lengde på siste del av syklusen, dvs tiden etter eggløsning (12-14 dager).

Så det er helt klart mulig!

Skrevet

Kommer helt an på syklusen din det. Jeg har eggløsning vanligvis mellom dag 12 og 15, sædceller kan leve opptil 5 døgn, ergo kan jeg bli gravid hvis jeg har sex på dag 7 i syklusen.

Det er ikke slik at alle har en syklus på 28 dager med eggløsnings på dag 14 - dette er kun et statistisk gjennomsnitt. En "normal" syklus er mellom 25-36 med eggløsning mellom dag 12 og 23, og selv om du har en jevn syklus akkurat nå så betyr det heller ikke at du alltid vil ha det. Du kan lese mer om dette på pernille.info :)

Gjest Gjest_mum_*
Skrevet

Jeg ble gravid da jeg hadde mensen, så alt går an.

Skrevet
Jeg ble gravid da jeg hadde mensen, så alt går an.

Men tror du ikke du har regnet feil da? Et egg vil vel ikke kunne feste seg mens du blør?

Skrevet

Det tar tid fra befruktning til egget fester seg.

Gjest meg igjen
Skrevet
Men tror du ikke du har regnet feil da? Et egg vil vel ikke kunne feste seg mens du blør?

Tok test FØR mens (negativ), og ble gravid under mens ...

Alt stemte med termin...

Skrevet

Dette er det faktisk ganske mange som opplever, så det går helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...