Gjest lisene Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Har høyt blodtrykk og har vært svimmel og kvalm lenge, og i dusjen i dag holdt jeg på å besvime 2 ganger. Det ble helt svart og jeg klarte nesten ikke å puste..Men syns å huske noen fortalte meg en gang at man ikke kan besvime av for høyt blodtrykk, stemmer dette?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Jooo, det kan man vel! Var sånn mormor fant ut at hun hadde for høyt blodtrykk i hvert fall...
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Er det ikke vanligere å svimle av blodtrykksfall da? Altså lavt blodtrykk?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 det er ikke bare blodtrykket som bestemmer om man, besvimer eller svimler. hjerterytmen har noe og si og. håper du oppsøker legen for hjelp..
Gjest lisene Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 det er ikke bare blodtrykket som bestemmer om man, besvimer eller svimler. hjerterytmen har noe og si og. håper du oppsøker legen for hjelp.. Ja, har vært hos lege, men han sa ikke noe annet enn at jeg skulle ta det med ro..Så har jeg ny time neste uke, håper han utreder meg bedre da. Takker for svar.
Gjest Gjest_Hallo_* Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Når man dusjer kan det varme vannet gjøre at blodårene utvider seg, og man kan få et blodtrykksfall. Da kan det føles som om man vil besvime.
Essie_ Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Å besvime er definitivt mye vanligere ved lavt blodtrykk (ofte BT-fall), enn ved høyt BT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå